• 0

Malware fraude

Onderstaand e-mail bericht, ontving ik vandaag.

Het kwam al verdacht over, na wat gegoogle bleek al snel dat het malware aanval is.

 

Geachte heer/mevrouw,

 

 

ALs Curator in het faillissement van Mixxxxint BV vond ik een vordering op uw organisatie. Ik verzoek

u en desnoods sommeer ik onderstaande vordering te controleren en indien correct het bedrag per omgaande

te betalen. Mocht u de vordering bestrijden dan verneem ik dat graag via e-mail.

 

Klik hier om de vordering op uw onderneming te bekijken.

 

Indien u niet reageerd zal ik incasso Sxxxct B.V. opdracht geven de vordering te innen.

 

Alle directe en indirecte bijkomende kosten zullen dan voor uw rekening komen.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

 

Hoogachtend,

 

Mr. S.T.M. xxxxvorst (curator)

 

Kantoor utrecht

Tolsteegsingel

3582 Utrecht

 

(vanuit kostenbesparende overwegingen ten aanzien van de faillissemnetsboedels verzoeken wij u enkel via e-mail te reageren)

 

DISCLAIMER:

De Inhoud van dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is enkel voor de geadresseerde. Mocht dit bericht niet voor u bestemd zijn

wordt u verzocht het bericht door te sturen naar de juiste ontvanger en dit per omgaande te melden door het bericht te beantwoorden

 

Elk misbruik van onze berichten wordt gemeld bij de betreffende instanties. (copyright xxxxxvorst en xxxxxnslag advocaten en curatoren)

 

Om elke vorm van toevallige gelijkenis ook maar te voorkomen, heb ik namen onherkenbaar gemaakt, maar de link waar je de vordering op kunt bekijken voert je naar een website die je computer gaat infecteren.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Politie waarschuwing:

Tot nu toe is er geen informatie bekend dat mensen gedupeerd zijn door deze manier van oplichting, maar de politie wil mensen wel waarschuwen.

 

Blijkbaar laten Nederlanders zich niet makkelijk bedonderen. Of althans maken eventuele slachtoffers zich (nog) niet bekend.

 

Gelukkig trapt de Nederlandse minister De Jager op zijn gebied ook niet in een synonieme situatie.

Hij ondervindt Spaans sprekende bedelaars (syn: telefoniste) om direct miljarden voor de Spaanse banken (syn: software installatie) te boeken, maar dit toch maar liever via de Spaanse Staat (syn: ITC deskundige) af te spreken. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Oeff wat er de laatste tijd aan de hand is.... een bloemlezing van het afgelopen halfuur:

 

Geachte klant,

We hebben een verzoek van de belastingdienst ontvangen uw lopende rekening bij de RABOBANK te blokkeren vanwege

fouten in het laatste fiscaal verslag dat u hebt afgegeven.

We verzoeken u kennis te nemen van de vordering van de belastingdienst en snel maatregelen te nemen om de

blokkering van uw rekening te voorkomen.

 

Hoogachtend,

Afdeling betalingen van de RABOBANK

 

en

 

Geachte klant,

 

De RABO bank dankt u voor het gebruik van onze diensten. We hebben onze nieuwe dienst “verzekering van betalingsopdrachten” voor u geactiveerd.

Het jaartarief voor deze dienst bedraagt 350,00 euro. Dit bedrag wordt morgenochtend van uw lopende rekening afgeschreven.

U kunt de details van uw bestelling bekijken of de bestelling annuleren.

 

Hoogachtend,

 

Klantendienst van de Rabo bank

 

en

 

Geachte klant,

We hebben een verzoek van de belastingdienst ontvangen uw lopende rekening bij de RABOBANK te blokkeren vanwege

fouten in het laatste fiscaal verslag dat u hebt afgegeven.

We verzoeken u kennis te nemen van de vordering van de belastingdienst en snel maatregelen te nemen om de

blokkering van uw rekening te voorkomen.

 

Hoogachtend,

Afdeling betalingen van de RABOBANK

 

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Verdorie, vragen ze weer om een rekeningnummer. Oh wacht, er ligt hier nog een ac van de CJIB, duidelijk rekeningnummer en adres geef ik altijd op: Schedeldoekshaven 100, Den Haag. (Ministerie van Justitie en Veiligheid. Daar moet het toch allemaal heen? )

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kent iemand deze al?

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Helaas hebben wij moeten constateren dat u uw betalingen niet nakomt waardoor er inmiddels een achterstand is ontstaan.

Ik verzoek u de vorderingen te bekijken en ons te informeren over de status en betaling van de vorderingen.

 

Bij gebreke hiervan hebben wij opdracht gekregen een gerechtelijke procedure te starten. De kosten hiervan zijn aanzienlijk hoger dan de kosten die u nu verschuldigd bent.

Indien u vragen en / of opmerkingen heeft, vernemen wij dit graag zo spoedig mogelijk. U kunt hiervoor rechtstreeks met de dossierbehandelaar contact opnemen.

 

Door deze link te volgen kunt u uw vordering bekijken:

http://www.k9friendsunited.com/module/factuursysteem/mg.php?id=16437732&nameto=Model-Aircraft-Company

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

 

Hoogachtend,

 

Mevrouw M. Segerink

 

Straetus Incasso

 

DISCLAIMER: De Inhoud van dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is enkel voor de geadresseerde. Mocht dit bericht niet voor u bestemd zijn wordt u verzocht het bericht door te sturen naar de juiste ontvanger en dit per omgaande te melden door het bericht te beantwoorden Straetus Incasso behandeld e-mails en reacties vertrouwelijk en houdt zich aan de wet bescherming persoonsgegevens. Straetus Incasso kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor berichtgeving in e-mails.

 

Vestuurd met dit mailadres: Straetus Incasso info@visitpinel.com via enterprise.letstalk.nl

 

 

Komt ook lekker betrouwbaar over als ze geeneens je naam/bedrijfsnaam bovenaan vermelden en geen telefoonnummer adres onder hun naam.

 

 

Probeerde Straetus zelf nog te bereiken maar die zijn druk, kom er niet doorheen.

 

 

Grt,

Berto.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja laatste 2 hier ook binnen gekregen. Voor dit soort e-mailtjes ben ik blij dat ze geconverteerd worden naar PLAIN text.

 

Volgens mij is het zo dat als een zogenaamde ingebrekestelling niet rechtsgeldig is via de e-mail dus kan je het sowieso rustig negeren.

 

Daarnaast:

- Afzender e-mail is niet gelijk aan ondertekende

- Geen contactgegevens verwerkt in e-mail

- Onduidelijkheid om welke vordering het zou gaan

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0
Probeerde Straetus zelf nog te bereiken maar die zijn druk, kom er niet doorheen.

 

Vermoedelijk druk met alle 'gedupeerde' uit te leggen dat dit niet bij hun vandaan komt en gewoon oplichting / phising is. Staat zelfs op de site van ze dat dit niet bij hun vandaan komt.

 

Volgens mij is het zo dat als een zogenaamde ingebrekestelling niet rechtsgeldig is via de e-mail

 

Een ingebrekestelling moet schriftelijk; papier, e-mail of servetje maakt verder niet uit.

Link naar reactie
  • 0

Even terug gezocht hoe ik daar bij kwam maar het staat hier:

http://www.security.nl/artikel/30674/Juridische_vraag%3A_Aanmaning_per_e-mail_rechtsgeldig%3F.html

 

Terwijl hier wel weer wordt gesteld dat het rechtsgeldig is:

http://blog.iusmentis.com/2008/01/07/ingebrekestelling-per-e-mail-is-rechtsgeldig/

 

Maar goed even buiten dat kan je dergelijke e-mail natuurlijk nog steeds negeren om het feit dat er geen NAW KvK etc. gegevens instaan. Hier omtrent zijn er natuurlijk wel verplichtingen.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

28% rente, wie wil dat nu niet?

Vandaag weer eens een nieuw bericht:

 

 

Geachte klant,

 

Heeft u een particuliere of zakelijke rekening bij de Rabobank?

Uw rekening bij de Rabobank kan u 28% rente per jaar opleveren, en dit zonder enig risico.

 

We openen een particuliere investeringspool voor actieve gebruikers van ons internet-bankieren, met een rente van 26% tot 28% per jaar.

 

Voorwaarden:

1. U bent al minstens een jaar klant van Rabobank 2. U saldo bedraagt minstens 3000 euro.

3. U maakt minstens 5 keer per maand gebruik van uw online rekening

 

De details van ons aanbod kunt uw in de presentatie zien .

Indien u nog vragen heb, verzoeken we u dit formulier in te vullen en de investeringsmanager neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

Hoogachtend,

de Rabobank

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

28% rente, wie wil dat nu niet?

Vandaag weer eens een nieuw bericht:

 

 

Geachte klant,

 

Heeft u een particuliere of zakelijke rekening bij de Rabobank?

Uw rekening bij de Rabobank kan u 28% rente per jaar opleveren, en dit zonder enig risico.

 

We openen een particuliere investeringspool voor actieve gebruikers van ons internet-bankieren, met een rente van 26% tot 28% per jaar.

 

Voorwaarden:

1. U bent al minstens een jaar klant van Rabobank 2. U saldo bedraagt minstens 3000 euro.

3. U maakt minstens 5 keer per maand gebruik van uw online rekening

 

De details van ons aanbod kunt uw in de presentatie zien .

Indien u nog vragen heb, verzoeken we u dit formulier in te vullen en de investeringsmanager neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

Hoogachtend,

de Rabobank

 

 

Hoi Marjan, heb jij dezelfde postbezorger als ik? :)

Link naar reactie
  • 0

Lieber Freund,

 

Ich wusste, das Mail wird offensichtlich kommt zu Ihnen Ьberraschungen, Bitte Ich schreibe Ihnen, um fьr Ihre vertraulichen Hilfe zu diesen Mitteln zu suchen Ich mцchte Ihren Transfer

privates Bankkonto in Ihrem Land von meiner Bank in Hong Kong, ich bin Dr. John Chan CC eine sьdkoreanische Republik und einer der Direktoren von Hang Seng Bank Ltd aus

das Bьro des Internationalen Remittance-Abteilung.

 

Bitte, wenn es interessiert, Ihnen zu helfen, mich zu empfangen diese Mittel vertraulich zu Ihrem Konto,

antworten Sie mir auf diese meine private E-Mail: (johnchan_c@aol.com) fьr weitere Details. Dank.

 

Dr. John Chan C.C

Link naar reactie
  • 0

Dr. Gibbs..... Familie van de BeeGee's ofwel de onlangs overleden Robin Gibbs?

 

Geachte dames en heren,

 

De buitenlandse kliniek nodigt u uit om als ver verwijderd assistent te werken in uw vrije tijd.

Het vereist geen speciale opleiding of bijzondere ervaringen.

 

U kunt vanaf 1 uur per week werken en vanaf 90 euro per uur verdienen.

De contante betaling gebeurt meteen.

Het werk bestaat uit het ontvangen van aanvragen van onze klanten van uw stad.

U hoeft niet te bellen of ver te reizen.

 

We zijn bereid u gedetailleerde informatie over dit werk te verstrekken en een

officieel contract met u daarvoor te sluiten.

 

U zult niet alleen verdienen, maar ook andere mensen helpen.

Het is maatschappelijk verantwoord en humaan werk.

Als het werk u goed bevalt kunt u het aantal uren per week geleidelijk verhogen.

 

Uw inkomsten zullen dan ook groeien.

Voor beoordeling van uw kandidatuur moet u een aanvraag sturen.

 

Stuur uw aanvraag nu meteen en in 3 dagen begint u al geld te verdienen.

Vermeld in uw aanvraag het volgende:

1. Aanspreekvorm (uw naam).

2. Uw woonlaats op dit moment.

 

Aanvragen moeten worden opgestuurd naar mijn e-mail: Gibbs@hollandtopjobs.com.

Ik zal u persoonlijk antwoorden, maximum binnen drie werkdagen.

Met vriendelijke groeten,

Dokter Gibbs

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.