• 0

Opzoek naar specifieke kleding

Hallo allen,

 

Graag wil ik mezelf even voorstellen, ik ben Jordy, ben 22 jaar en wil graag een eigen bedrijf starten. Door wat onderzoek te hebben gedaan ben ik op het idee gekomen om specifieke kleding te gaan verkopen. Mijn doel is om kleding te verkopen voor mensen met een apart maat.

 

Voorbeeld:

[*] Dames/Heren met een maatje meer

[*] Kinderen met een maatje meer

[*] Lange dunne dames/heren/kinderen

 

Mijn doelgroep is bij voorkeur voor kinderen.

 

Maar wat ik het belangrijkste vindt is dat het van goede kwaliteit stof is maar voor een voordelige prijs. Ook heb ik onderzoek gedaan naar wat een gemiddeld kledingstuk kost voor wat steverige dames, maar dan betaal je al snel voor een simpele jurk € 120,- euro. Dat vindt ik persoonlijk belachelijk hoge prijs.

 

Dit bedrijf wil ik gaan doen in combinatie van een webwinkel met een winkel aan huis.

 

Nu zullen jullie wel mijn vraag weten?

Waar heb ik kans om hiervoor leveranciers/groothandels te vinden? Ook heb ik al gezocht op internet (Google) alleen dan komt ik niet tegen wat ik zoek.

 

Hopelijk kunnen jullie mij hierin helpen.

 

Mijn dank is groot.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jordy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Dit bedrijf wil ik gaan doen in combinatie van een webwinkel met een winkel aan huis.

 

Sorry, geen antwoord op je vraag, maar wel een opmerking. Ik zou eerst even het bestemmingsplan van je gemeente checken want een winkel aan huis dat kan niet altijd.

Link naar reactie
  • 0

Sterker nog: vaker niet dan wel.

 

Wat de kleding betreft: afwijkende maten betekent automatisch dat de oplages van de kleding lager zijn. Elk product heeft een lading startkosten. Hoe kleiner de oplage, hoe duurder de stuksprijs. 120 euro voor een jurk in een maatje meer, van goede kwaliteit, vind ik dan helemaal niet zo'n gek bedrag.

 

Geen idee hoe je aan groothandels komt hiervoor. Denk dat veel bedrijven dit toch zelf laten produceren om direct aan de consument te verkopen. maar misschien moet je eerst eens bedenken watje precies wilt. Je noemt nu kinderen, maar wat voor kinderen (qua bouw)? Smal & lang, of juist volslank? Heb je hier ervaring mee?

Je zit hiermee in een nichemarkt, en dan is het niet onbelangrijk dat je het zelf ook écht interessant vindt. Heb je bijvoorbeeld zelf kinderen in je directe omgeving die de kleding kunnen testen, heb je zelf wel eens kleding gemaakt, denk je dat je de passie hiervoor kunt overbrengen via sociale netwerken? Zomaar even een paar punten die mede je succes kunnen bepalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben helemaal nieuw in de kleding markt en heb er weinig kaas van gegeten, het concept daarin tegen vindt ik wel aansluiten op de maatschappij. Maar de doelgroep waar het hoofdzakelijk voor bestemd zal zijn, zijn de volslanke kinderen.

 

Qua kleding vindt ik het wel belangrijk dat kinderen die wat steviger zijn er ook netjes bijlopen, zo heb ik bijvoorbeeld een aantal neefjes en nichtjes die dat zijn.

 

Maar wat betreft wat je zegt over de afwisselende maten en daardoor de oplages van de kleding lager zullen zijn, ben ik geheel met jou eens en had ik ook verwacht. Maar hopelijk zijn er wel leveranciers die dit soort kleding voor een redelijk goedkope prijs kunnen aanbieden.

Link naar reactie
  • 0
Ik zou eerst even het bestemmingsplan van je gemeente checken want een winkel aan huis dat kan niet altijd.

 

Beste Jordy,

 

Hierbij nog even een link met kort wat informatie over een bedrijf aan huis

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.