• 0

niet uit handen kunnen/durven geven...

Misschien dat dit iemand bekend voorkomt en ervaring mee heeft hoe het beste mee om te gaan.

 

Ik heb momenteel eigenlijk gewoon veel te veel werkzaamheden waardoor ik eigenlijk steeds met 10 tot 15 dingen tegelijk bezig ben en/of moet zijn.

Dat werkt gewoon niet zoals het zou moeten en alles duurt daardoor eigenlijk te lang en wordt soms tesnel gedaan waardoor er niet de aandacht aan gegeven kan worden die het eigenlijk nodig heeft.

 

Eigenlijk moeten bepaalde dingen dus gewoon uit handen gegeven worden maar daar zit het probleem: dan vraag ik me af: aan wie moet ik dat dan uit handen geven? ben ik niet net zoveel tijd kwijt aan het uitleggen en controleren en begeleiden van diegene als dat ik het zelf zou doen?

 

Kan ik het zo en zo wel aan iemand anders overlaten?

Allemaal heel lastig dus.

 

Ik wil op dit moment in elkgeval absoluut niet met vast personeel gaan werken, dergelijk werk uitbesteden aan iemand die via uitzendbureau komt heb ik slechte ervaring en freelancer.... zie eerdere vragen.

 

ter informatie: het zijn allemaal klussen die niet altijd evenveel werk zijn maar soms heel veel werk en soms dus weer wat minder.

 

benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie hiermee omgaan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

als ik overigens zo eens aan het malen ben over dit probleem kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik niet mijn bestaande processen en werkwijze in kaart moet gaan brengen maar dat ik om te beginnen eens processen en een werkwijze moet gaan vaststellen.

Kom als ik er over nadenk tot de conclussie dat ik helemaal nog geen vaste werkwijze heb en dat het dus nog wel eens op verschillende manieren gedaan wordt.

 

Maar dus misschien zelfs nog wel een stapje verder terug als hier nu al gesuggereerd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Wil je perse een freelancer?

 

Wij hebben jongstleden gebruik gemaakt van een proefplaatsing via het UWV. Je kan zelf de kandidaten uitkiezen dmv sollicitatie's. Je krijgt dan 3 maanden de tijd om te bekijken of hij/zij geschikt is voor je bedrijf en het UWV betaald dan de uitkering door. Na die tijd is het uiteraard wel de bedoeling die kandidaat aan te nemen voor het aantal uren waarnaar je op zoek bent bij geschiktheid.

 

 

Je zal verbaasd staan wat voor kwaliteit je kan krijgen door goede kandidaten te zoeken!

 

Succes,

 

Danny

 

hebben jullie die kandidaat na die periode ook in dienst genomen en was dat fulltime of parttime?

Link naar reactie
  • 0

 

 

hebben jullie die kandidaat na die periode ook in dienst genomen en was dat fulltime of parttime?

 

We hebben op die manier(wel in het andere bedrijf wat ik heb en niet in de sokken) een fulltimer die is gebleven na die tijd. Nu hebben we een kracht die parttime werkt op basis van proefplaatsing en ook de intentie is om die te behouden.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Uit interesse wil ik er wel eens naar kijken als je me een paar voorbeeldlijsten per pm stuurt.

 

lijsten is niet heel veel aan te zien, zijn excel lijsten van 3 tot 5 duizend regels en een tiental kolommen.

 

Met bijvoorbeeld een word macro kun je deze lijst

 

000 44 43 54 000

444354

044 43540

 

Automatisch veranderen naar bijvoorbeeld

 

444354

444354

444354

 

Doe dat voor je bestaande lijst en de lijst die je krijgt van de leverancier en je bent klaar?

Link naar reactie
  • 0

Omzetten is niet het probleem, kost een paar stappen maar lukt wel. Maar daarna moeten die nullen er ook weer voor en/of achter. Maar zijn allemaal stappen extra en moet je 100% goed doen omdat anders bij importeren fout gaat (verminkte of dubbele producten)

 

Link naar reactie
  • 0
En aangezien we dienstverlening op korte termijn willen uitbreiden met bepaalde zaken mag zoiets dus absoluut niet meer voorkomen en moet onderhoud assortiment 100% nauwkeurig zijn.

 

Vergeet 100% en 'absoluut niet'. 99,9% is al vrij veel en bij iedere negen die je daar achter wil hebben stijgen de kosten met een factor 2 tot 10 (dat is de regel in de IT) Calculeer een percentage fouten in en biedt de besteller een beter alternatief voor de zelfde prijs of iets dergelijks. Veel goedkoper. Idem voor werk uit handen geven trouwens, ook een foutmarge incalculeren.

 

Vriend van me met een stenen winkel heeft een permanente parttime werkplek voor (v)mbo deeltijd student. Fijne details moet ik navragen. Zo uit mn hoofd: werkt 3 dagen en gaat 2 dagen naar school, werkt voor een jaar of zelfs langer en je moet een erkend leerbedrijf zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

En aangezien we dienstverlening op korte termijn willen uitbreiden met bepaalde zaken mag zoiets dus absoluut niet meer voorkomen en moet onderhoud assortiment 100% nauwkeurig zijn.

 

Vergeet 100% en 'absoluut niet'. 99,9% is al vrij veel en bij iedere negen die je daar achter wil hebben stijgen de kosten met een factor 2 tot 10 (dat is de regel in de IT) Calculeer een percentage fouten in en biedt de besteller een beter alternatief voor de zelfde prijs of iets dergelijks. Veel goedkoper. Idem voor werk uit handen geven trouwens, ook een foutmarge incalculeren.

 

Vriend van me met een stenen winkel heeft een permanente parttime werkplek voor (v)mbo deeltijd student. Fijne details moet ik navragen. Zo uit mn hoofd: werkt 3 dagen en gaat 2 dagen naar school, werkt voor een jaar of zelfs langer en je moet een erkend leerbedrijf zijn.

 

 

oke, 100% zal misschien niet lukken maar 90% van de fouten die er nu zijn moeten zijn te voorkomen.

en als er wat misgaat wordt dat altijd geprobeerd op te lossen, meestal geef ik de klant de optie om zelf een vervangend product uit te zoeken (indien mogelijk stel ik al een vervangend product voor) en heeft de klant dan een paar euro extra te besteden als ze betaald hadden voor oorspronkelijke product.

Maar dat soort zaken kost toch altijd veel tijd (voor ons) en ergernis (voor ons en de klant).

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hé Daniel!

 

Wij werken al 2 jaar naar volle tevredenheid met mensen die ad slag zijn gegaan vanuit een situatie van arbeidsongeschiktheid. Ik ga even niet volledig tikken hoe blij ik met ze ben, heb er hier een blogje over geschreven http://corporatecompassion.nl/blij-met-langdurig-werklozen/

 

Kort door de bocht: de betrokkenheid en motivatie die je krijgt zijn ongelooflijk groot. Het gaat vaak ook meer om 'weer nuttig zijn' en geld staat daarbij niet voorop. Jij kunt, net als wij, een enorm flexibele functie aanbieden. Wat maakt jou het uit waar en wanneer ze werken, als ze hun uurtjes gewoon lekker zelf indelen, waardoor ze tussendoor rust kunnen nemen indien nodig, dan zijn ze daar super blij mee.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 100% vertrouwen heb in degenen die nu bij ons werken en dat ik geen moment twijfel of ze wel werken. Kostentechnisch is het heel goed te doen en het geeft ons de ruimte om verder te ondernemen.

 

Ik zie het als volgt:

Na 1 jaar merkten we dat wij zelf iets niet konden, daar hebben we onze eerste werknemer voor aangenomen.

Na 1,5 jaar redden we het niet meer met inpakken en verzenden, dat dus uitbesteed aan e-fulfilment center

Na 2,5 jaar merkten we dat we het niet meer redden met teksten schrijven, volgende werknemer aangenomen

Na 3 jaar (nu) merken we dat de klantenservice ons boven het hoofd groeit en daar hebben we nu net iemand voor aangenomen.

 

Dus iedere keer als we tegen een hobbel aanlopen die ons belemmert in het verder ondernemen, zoeken we op deze wijze hulp. Ik heb de laatste vacature op maandag geplaatst en op woensdag had ik al meer dan 50 reacties en dat tegen uurtarief van 10 euro per uur. Risico van ziekte loop je niet, wordt gedekt door UWV. Nog wat premiekorting en inderdaad maximaal 3 maanden proefplaatsing.

 

Wat mij betreft absolute aanrader!

 

Link naar reactie
  • 0

Hé Daniel!

 

Wij werken al 2 jaar naar volle tevredenheid met mensen die ad slag zijn gegaan vanuit een situatie van arbeidsongeschiktheid. Ik ga even niet volledig tikken hoe blij ik met ze ben, heb er hier een blogje over geschreven http://corporatecompassion.nl/blij-met-langdurig-werklozen/

ik heb het zojuist doorgelezen en klinkt allemaal heel erg positief.

 

Kort door de bocht: de betrokkenheid en motivatie die je krijgt zijn ongelooflijk groot. Het gaat vaak ook meer om 'weer nuttig zijn' en geld staat daarbij niet voorop. Jij kunt, net als wij, een enorm flexibele functie aanbieden. Wat maakt jou het uit waar en wanneer ze werken, als ze hun uurtjes gewoon lekker zelf indelen, waardoor ze tussendoor rust kunnen nemen indien nodig, dan zijn ze daar super blij mee.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 100% vertrouwen heb in degenen die nu bij ons werken en dat ik geen moment twijfel of ze wel werken. Kostentechnisch is het heel goed te doen en het geeft ons de ruimte om verder te ondernemen.

maar is het puur vertrouwen of heb je ook instrumenten om te controleren of iemand inderdaad (productief) aan het werk is in die uren.

Je geeft aan dat de mensen die je in dienst hebt volledig vanuit huis werken en eigenlijk vrijwel nooit ziet. Hoe richt je zo een thuiswerkplek in? Hoe controleer je dus gewerkte uren (aangezien dat ook nog heel erg verschillend kan zijn wanneer en hoeveel ze werken)?

Ik zie het als volgt:

Na 1 jaar merkten we dat wij zelf iets niet konden, daar hebben we onze eerste werknemer voor aangenomen.

Na 1,5 jaar redden we het niet meer met inpakken en verzenden, dat dus uitbesteed aan e-fulfilment center

Na 2,5 jaar merkten we dat we het niet meer redden met teksten schrijven, volgende werknemer aangenomen

Na 3 jaar (nu) merken we dat de klantenservice ons boven het hoofd groeit en daar hebben we nu net iemand voor aangenomen.

en hebben jullie personeel allemaal 1 vaste specifieke taak of zijn ze ook breeder inzetbaar?

Dus iedere keer als we tegen een hobbel aanlopen die ons belemmert in het verder ondernemen, zoeken we op deze wijze hulp. Ik heb de laatste vacature op maandag geplaatst en op woensdag had ik al meer dan 50 reacties en dat tegen uurtarief van 10 euro per uur. Risico van ziekte loop je niet, wordt gedekt door UWV. Nog wat premiekorting en inderdaad maximaal 3 maanden proefplaatsing.

 

Wat mij betreft absolute aanrader!

 

Ik heb 1 keer een advertentie gezet bij het arbeidsbureau en daar had ik na 1 maand precies 1 reactie op van iemand die totaal ongeschikt was.

Had in de tussentijd iemand genomen via een uitzendbureau met heel specifieke functie omschrijving.

Heb 3 keer gewisseld van persoon bij dat uitzendbureau omdat de mensen die ze stuurden absoluut niet aan mijn gevraagde profiel voldeden en absoluut ongeschikt waren voor het werk.

Uitzendbureau stuurt dus net zo makkelijk ongeschikt personeel als ze er maar aan kunnen verdienen.

 

Nu zal uwv mogelijk anders zijn maar ben daar heel huiverig voor.

En dan zit ik nog met mijn bedrijfstak dat overal deuren doet sluiten en mensen afschrikt.

Zo was het voor ons ook onmogelijk om stagiaires binnen het bedrijf te krijgen omdat hogescholen gewoon weigerde mee te werken.

Link naar reactie
  • 0

Jouw vragen:

Het is vertrouwen en tegelijkertijd zie ik natuurlijk wat ze opleveren. De dame die PR doet, voert ook producten in en ik kan zien wat ze invoert. De dame die teksten schrijft, stuurt mij gewoon teksten dus dat zie ik ook. De klantenservice dame werkt tickets af in het systeem dus dat kan ik ook zien.

 

Ik merk gewoon aan alle kanten volledige inzet, ik betrek iedereen ook zoveel mogelijk en ondanks dat we elkaar echt heel weinig zien, werkt dat wel. We hebben contact ook via twitter en facebook en ook daar zie ik dat ze er mee bezig zijn.

Overigens houden ze hun uren wel bij maar ik kijk daar niet naar, is bij deze mensen gewoon niet nodig.

 

inrichting van thuiswerkplek is afhankelijk van de persoon. Eentje heeft bijv via UWV aangepaste bureaustoel gekregen. Verder laptop, toetsenbord, muis en monitor in ieder geval. Er moet een goede werkplek zijn.

 

Medewerkers beginnen met 1 vaste taak en dat breidt zich uit. De eerste kan eigenlijk bijna alles behalve het ordersysteem. De tweede kan nog wat minder breed ingezet worden omdat zij zich echt focust op teksten en daar is genoeg in te doen. De derde zal heel breed inzetbaar worden (en kost dus ook langer om in te werken).

 

Het is natuurlijk wel zo dat wij in een 'likeable' bedrijfstak zitten. Wij willen graag 'groene' ouders in dienst en die voelen zich dan ook echt betrokken bij ons. Tegelijkertijd is wat jouw bedrijf doet toch ook heel prettig :) Ik denk dat het idd voor jou wat lastiger is, maar je hebt een geweldige baan in de aanbieding. Iedereen die bij ons heeft gesolliciteerd zou ook blij zijn met de invulling die er bij jou aan gegeven kan worden: flexibel in tijden en locatie, zelfstandig en ruimte om mee te denken. Je kunt dit onder schooltijd of 's avonds doen of als de kinderen slapen, dus ideaal voor thuisblijfmoeders bijvoorbeeld.

 

Mocht je interesse hebben, dan heb ik nog veel cv's van mensen die juist op zoek zijn naar die flexibiliteit, misschien zullen sommigen niet willen werken voor jouw bedrijf, maar vast wel een aantal. Ik kan ze altijd voor je mailen om jouw vacature door te geven. Ik kan je ook mijn vacaturetekst even sturen, dan heb je idee wat mensen zo trekt (de flexibiliteit). Mail me dan even.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.