• 0

Welke manieren om klanten te laten reserveren?

Ik moet manieren zien te vinden waarmee klanten kunnen reserveren. Als ik bezig ben met behandelingen is de deur gesloten en staat de telefoon uit ivm de rust die er moet zijn.

Wie heeft ideeën voor manieren waarop mensen kunnen reserveren?

Natuurlijk kan dat door het inspreken van voicemail of het sturen van een mail. Maar wat kan nog meer. De klanten zijn op vakantie dus hebben niet altijd de mogelijkheid om te mailen of bellen.

Edith

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Via een online reserveer en/of boekingssysteem?

 

Ik heb dat voor mijn praktijk ook; ik kan niet altijd mijn telefoon aannemen, dus boeken mensen zichzelf in, wanneer het hen uit komt.

 

Ik lees dat je op een vakantiepark zit; met een boekingssysteem, zou mogelijk de receptie jouw klanten kunnen inboeken als ze daar naar vragen, of tegenwoordig via hun tablet of laptop, die vaak al mee gaat op vakantie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

begrijp ik hieruit dat nu je nieuwe afspraken hebt met het vak. Park waar je zit zij helemaal geen reserveringen voor je aannemen?

 

Ik denk dat je dan het beste met vaste uren om afspraken te maken kan werken. Dus tussen 9 en10 en tussen 1 en 2 of tijden dat mensen toch in de buurt van jou lokatie zijn

Link naar reactie
  • 0

Een antwoordstrookje op je flyer (in het informatiepakket van het vakantiepark) dat ze kunnen invullen en bij jou in de bus doen? Naam, nummer van het huisje, mobiele telefoonnummer, gewenste behandeling (aankruisen) en voorkeurstijd. Zodra je in de gelegenheid bent bel je om de afspraak definitief te maken.

Link naar reactie
  • 0

Zet een rek neer met vakjes met tijdstippen (14.00, 14.30, 15.00 etc) In ieder vakje dat beschikbaar is zet je een kaartje dat mensen mee kunnen nemen als ze op dat tijdstip een afspraak willen. Rammelt, zo eenvoudig gesteld, aan alle kanten natuurlijk: mensen die niet komen, kaartjes die voor de lol verwijderd worden etc. Maar zou kunnen werken met wat creativiteit.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Roel, ja dat begrijp je goed. Ik heb het eindelijk geregeld. Het idee met flyers of kaartjes om in te vullen had ik zelf ook als aanvulling op mail en telefoon. Die vaste uren lijkt me ook goed plan. Online agenda niet want niet alle behandelingen duren bijv. Een uur.

Edith

Link naar reactie
  • 0

Online agenda niet want niet alle behandelingen duren bijv. Een uur.

 

Bij mij duren ook niet alle behandelingen even lang, maar toch werk ik met een online reserveersysteem. Ik heb daarin tijdsblokken van een kwartier opgenomen, zodat mensen daarin een keuze kunnen maken voor een massage van 30, 45, 60, 75 en zo verder tot 120 minuten een massage kunnen boeken. Mensen laten zelf een kwartier ertussen, dan dat gaat een enkele keer niet helemaal zoals ik het wil, maar des ter vaker wél goed. Als je achterelkaar werkt, is het geen enkel probleem en kunnen mensen zichzelf achtereen boeken.

 

Mijn systeem is trouwens een Joomla component, dat Appointment Booking Pro heet. Wat ik er fijn aan vind: je betaald éénmalig een bedrag en kunt er onbeperkt gebruik van maken.

Link naar reactie
  • 0

 

 

De klanten zijn op vakantie dus hebben niet altijd de mogelijkheid om te mailen of bellen.

 

Is niet echt een argument in mijn beleving: véél mensen hebben tegenwoordig een smartphone waarop iets mogelijk is, daarnaast mijzelf kennende gaat de laptop altijd mee op vakantie, en sommige mensen beschikken over een tablet zelfs. Ik denk juist dat maar een klein aandeel niet over communicatieve middelen beschikt tijdens de vakantie.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn vele online reserveringssystemen tegenwoordig die precies doen wat jij zoekt, namelijk de klant zelf laten boeken zodat jij je tijd vrijhoud voor andere zaken.

 

Ik ben in deze niet geheel onafhankelijk omdat ik bij twee aanbieders van online reserveringssystemen gewerkt heb als account manager. Maar mocht je vragen hebben over hoe je zo´n systeem het beste instelt dan wil ik die graag voor je beantwoorden.

 

Maar een selectie uit de vele aanbieders:

 

www.i-reserve.nl

www.onlineafspraken.nl

www.libersy.com

www.supersaas.nl

www.reflex-online.nl

www.boeky.nl

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Maar er zijn ook nog andere manieren van reserveren mogelijk:

 

telefoon

email

persoonlijk aan de balie

online

flyer die in de huisjes ligt in een brievenbus stoppen

via het vakantiepark?

 

Wie ben ik dan om te bepalen dat het online moet zijn. Dus ik vind de vraagstelling in de titel wel duidelijk, hoe kan ik er voor zorgen dat die klanten bij me reserveren op het vakantiepark? (dat lijkt me dan weer een beetje een lange titel)

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 1

@Roel, ja dat begrijp je goed. Ik heb het eindelijk geregeld. Het idee met flyers of kaartjes om in te vullen had ik zelf ook als aanvulling op mail en telefoon. Die vaste uren lijkt me ook goed plan. Online agenda niet want niet alle behandelingen duren bijv. Een uur.

 

Dat is eigenlijk wel heel jammer, kijk het is natuurlijk heel goed dat je niet meer zo afhankelijk bent van het park voor de hoeveelheid inkomsten en wanneer het uitbetaald word, maar dat de receptie geen reserveringen maakt is wel heel zonde.. of anders bij het zwembad. want bloktijden en briefjes met voorkeuren zijn wel alternatieven, maar commercieel gezien zijn het lapmiddelen waarmee je veel potentiele omzet mist.

 

Ik zou die online agenda niet te snel afschrijven.. ik kan mij niet voorstellen dat niet een vrij grote groep vakantiegangers toch een laptop bij zich heeft,in de uitleg staat dat het systeem ook kan zorgen dat bij het maken van afspraak gecontroleerd kan worden of de benodigde werknemers en ruimtes beschikbaar zijn, het is dus geen platte agenda waar iedereen in kan gaan zitten "schrijven".

 

Het lijkt mij een goede oplossing aangezien je dan ook flexibel bent in waar je de reserveringsmogelijkjheid aanbied en of ze dat zelf doen of toch geholpen worden door de receptie van het park zonder dat het hen veel tijd kost..

 

Maar de bloktijden om te kunnen reserveren is denk het punt om mee te beginnen met het drukke seizoen voor de deur, Dit kun je vanaf morgen invoeren..

En zelf vind ik het ook wel pretting als ik zo'n behandeling zou overwegen dat ik dan toch wel even vooraf wil kunnen vragen wat het verschil is tussen bepaalde behandelingen en te bespreken dat ik vooral naar de ontspannende varianten zoek waarvoor ik niet 1,5 uur hoef stil te liggen :)

 

Verder zie ik in de suggetie van John van de antwoordstrook ook wel iets wat je op korte termijn kan realiseren en kan helpen om afspraken te krijgen en op die manier weet je ook bijna zeker dat je op de reserveringuren niet alleen maar zit te wachten tot klanten binnenlopen maar ook zelf kan gaan bellen en voor het probleem met de telefoon tijdens behandelingen kun je ook een telefoondienst overwegen we hebben hier ook een HL-lid het is op zijn minst de moeite waard om eens contact op te nemen wat de mogelijkheden zijn.

 

Nu starten met het online reserveringssysteem lijkt me niet reeël met de zomervakantie voor de deur, niets is erger als werken met een systeem wat je nog niet goed begrijpt terwijl je midden in je piekseizoen zit, maar dit lijkt me wel iets om vanaf september ofzo te gaan uitproberen, dan heb je september/oktober om proef te draaien, kan je in de herfst vakantie goed testen of het werkt en dit systeem kan gewoon naast de flyers en bloktijden functioneren, maar een belangrijk voordeel is ook wel dat jij in de minder drukke seizoenen dan niet elke dag op vaste tijden op het park hoeft te zijn en mensen toch kunnen boeken

Ik denk dat daar een enorm potentieel ligt dat jij nu niet ziet of onderschat het systeem is niet alleen makkelijk voor jou en je potentiele klanten maar ook een receptie medewerker kan heel eenvoudig één van hun klanten tevreden stellen door ze te helpen met een boeking. Als zij dat kunnen op internet in een paar minuten dan zal de parkmanager ook niet zo snel zeuren over een vergoeding want als het te druk is op de receptie dan geven ze de klant gewoon het internet adres voor het reserveringssysteem en kan die dat zelf doen op een openbare pc die vast ook wel te vinden zijn op het park..

 

kortsamengevat sluit niet te veel opties op voorhand voor jezelf uit die op termijn goed realiseerbaar kunnen zijn, maar zorg nu vooral dat je het piekseizoen zo goed mogelijk doorkomt.. en denk er ook over om voor de zomerperiode iemand in te huren voor het maken van de afspraken, zodat jij toch kan behandelen terwijl zij de reserveringen voor je aannemen.. en in de uren tussen de blokuren met flyers over het park kunnen om mensen aan te spreken En natuurlijk geef je ze dan een mobieltje mee waar je je vaste nummer naar doorschakelt zodat als de klanten toch buiten de blokuren bellen toch geboekt kunnen worden..

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me dan logisch dat mijn gedachte voor een mod een hint kan zijn om de titel van het topic even te verduidelijken, zodat mensen ook direct lezen over welke soort van reserveren het gaat. ;)

 

Lijkt me niet nodig. Als het om financieel reserveren ging, stond het topic wél in een ander board.

 

Dat zie je niet op de voorpagina. Ik kom nagenoeg nooit op de verschillende boards.

Link naar reactie
  • 0

Maar er zijn ook nog andere manieren van reserveren mogelijk:

 

telefoon

email

persoonlijk aan de balie

online

flyer die in de huisjes ligt in een brievenbus stoppen

via het vakantiepark?

 

Wie ben ik dan om te bepalen dat het online moet zijn. Dus ik vind de vraagstelling in de titel wel duidelijk, hoe kan ik er voor zorgen dat die klanten bij me reserveren op het vakantiepark? (dat lijkt me dan weer een beetje een lange titel)

 

Groet, Martin

 

Fysiek of fiscaal?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.