• 0

wanbetaler

Deze specifieke case kon ik niet terugvinden, vandaar mijn post.

 

Eerst de geschiedenis.

 

Klant X heeft ons software product aan 2 van zijn klanten verkocht. Dit was nov 2011. De factuur werd echter niet betaald. Diverse mailtjes en belletjes gepleegd zonder response. Soms opeens een mail terug dat hij het verkeerde rek nr had ingevuld, en daarna op de verkeerde naam. Allemaal leugens.

 

Zijn klanten kunnen het product beheren middels een eigen account. Toen ik toegang tot dit account blokkeerde, gingen zijn klanten klagen, en moest X wel contact opnemen met mij. Wanneer hij zei betalen, kregen zij weer toegang zei ik. Dit heef thij toen direct gedaan. (in de tussentijd had ik nog een incassobureau erop gezet, zonder resultaat)

 

--

Vorige maand heb ik met X een grote samenwerking aangegaan. Een tijdelijk actie waarvoor hij ons systeem nodig had. Gezien het financieel wel aantrekkelijk was besloot ik hieraan mee te werken. Het project is afgerond en de balans is opgemaakt. Ik heb mijn factuur aan hem betaald, maar hij moet mijn facturen nog betalen. De termijn is alweer verlopen.

Ook reageert hij niet meer op een email. Terwijl we tijdens het project bijna dagelijks tel/email contact hadden.

 

--

Ik wil hem morgen bellen en zeggen dat ik direct het geld wil hebben. Een deurwaarde inschakelen overweeg ik ook.

Maar om hem extra onder druk te zetten, wil ik de accounts van zijn 2 klanten weer afsluiten. Voorheen had ik dit recht sowieso omdat de facturen niet betaald waren. Maar kan ik dit nu ook gewoon doen?

 

nb: In onze voorwaarden staat wel het volgende:

Y reserves the right, in its sole discretion, to suspend or terminate your account and refuse any and all current or future use of the Service, or any other Y service, for any reason at any time. Such termination of the Service will result in the deactivation or deletion of your Account or your access to your Account, and the forfeiture and relinquishment of all Content in your Account.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

X betaalt niet, jij zet geen procedure in, gaat een nieuwe samenwerking met hem aan, betaalt hem (??) en je vindt het gek da hij je niet betaalt?

 

Klinkt alsof je over je laat lopen.

 

Meteen je vorderingen bij iemand neerleggen de een vonnis gaat halen en dan zonder aarzelen de executie inzetten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.