• 0

Domeinnaam als bedrijfsnaam?

Dag allemaal,

 

Ik zit mij dus af te vragen of dat het mogelijk is om van het domein ook de bedrijfsnaam te maken. Hierbij bedoel ik dan niet de naam dat tussen het 'www.' en het '.nl' gedeelte zit. Maar het hele gedeelte zonder die 'www.' gedeelte.

 

Zou het dus toegestaan om bijvoorbeeld een onderneming de naam 'natuurellanis.nl' te geven. En deze zo aan te geven bij de kvk?

 

Ervan uitgaande dat de naam nog vrij is.

 

Als dit mogelijk is, ziet iemand hier misschien een bepaalde onverstandigheid in? Op juridisch vlak? Of zelfs misschien op het gebied van marketing?

 

Graag hoor ik uw zienswijze hieromtrend...

 

Met vriendelijk groet,

 

Porter.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit kan zeker wel hoor. Kijk eens bij deze zoekresultaten: https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@?TYPE=HNPL&TAAL=NL++&AANT=0&MZKN=.nl&WPLT=amsterdam&HIST=N Zoals je ziet staan er heel wat bedrijf.nl's.

 

Ik denk als je alleen via internet opereert dat je wel zo'n naam mag registeren, want dan is de domeinnaam een belangrijk onderdeel van de bedrijfsnaam.

 

Groeten, Erik-Jan

Als je jezelf niet serieus neemt, doen andere dat ook niet!

Link naar reactie
  • 0

Opzich vind ik het wel een opvallend iets om te knutselen met domeinnamen. Een tijdje terug zag ik dat onze mede HL'er Ties een domeinnaam had eindigend op .lu. Opzich zou je daar best leuke dingen mee kunnen doen, ook qua marketingacties.

 

Ik zie het al voor mij www.koekjesvan.lu, bastongesvan.lu en nog een hele mikmak. Marketingtechnisch wel leuke ingangen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.