• 0

Gamersuggestions - het rangschikken van suggesties voor videogames

Omschrijving van je concept:

Op Gamersuggestions kunnen gamers hun ideeën en suggesties voor hun favoriete games plaatsen. Deze suggesties worden vervolgens gerangschikt door de community doordat ze kunnen stemmen op deze suggesties. Op deze manier willen we een overzicht creëren voor de developers van deze games, zodat zij precies weten wat ze aan moeten passen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website is nu een paar weken online en ik heb veel feedback kunnen verzamelen. Ga de komende twee weken dit allemaal weer in de site verwerken en wil de site dan echt lanceren.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Op dit moment staan er enorm veel suggesties en ideeën voor games online. Deze staan alleen verspreid over duizenden website en het is onduidelijk welke ideeën populair zijn. Bovendien zijn er een hoop goede suggesties die überhaupt niet opgemerkt worden.

 

We willen zorgen dat developers in één oogopslag kunnen zien wat ze moeten veranderen in hun huidige games en in evt. vervolgen. Voor gamers willen we zorgen dat er een plek is waar geluisterd wordt naar hun suggesties en dat de goede suggesties erkenning krijgen (d.m.v. Gamification).

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Grote concurrenten zijn fora en dan vooral die van developers zelf. Probleem met deze sites is dat ze zo druk bezocht zijn dat het er enorm chaotisch is. Zelfs als iemand een topic opent met een leuk idee is het lastig om te beoordelen hoeveel mensen dat een goed idee vinden (ook al is het topic erg lang kan dat ook komen doordat er veel negativiteit is). `

 

Er zijn ook sites (zoals uservoice) die dit in het algemeen doen voor bedrijven. Wij richten ons op de gamer niche, omdat juist zij hier behoefte aan hebben. Games zijn ook makkelijk aan te passen dmv updates. Wij onderscheiden ons door de site in te richten als een spel (met goeie suggesties kan je ervaringspunten verdienen en medailles krijgen etc.).

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben sowieso erg benieuwd wat jullie van het concept en de site zelf vinden. Ik ben er wel achter gekomen dat het bouwen van een community enorm lastig is. Ik hoop dat er mensen zijn die al ervaringen hebben met opbouwen van een community, want daar kan ik zeker wat hulp bij gebruiken!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- kijk even naar de kleuren; het onderschrift onder je logo is slecht leesbaar in deze kleur tegen deze achtergrond

 

- "Share your suggestions with:" is een call-to-action, dus dan verwacht ik dat ik op de verschillende logo's die erachter staan kan klikken om mijn suggestions te sharen, maar dat lukt niet; ook die blokken onderaan de pagina nodigen mij uit om erop te klikken om te zien wat jij voor mij "as a gamer" of "as a game developer" in petto hebt, maar ook dat is niet de bedoeling; ik krijg dan een beetje een "super mario" gevoel, waar je ook tevergeefs op allerlei objecten klikt om uit te vinden waar de muntjes en de geheime deuren verstopt zitten, maar misschien spreekt dat jouw doelgroep wel heel erg aan ... ;)

 

- bij die drie blokken zou ik in het derde blok geen "." zetten na "Sharing thoughts". Er mag dan wel weer een punt na de laatste zin in het eerste blok

 

- de manier waarop ik een game moet kiezen vind ik omslachtig; zeker als dit aantal nog gaat groeien moet je eindeloos klikken tot je de juiste game gevonden hebt (of tot je erachter komt dat jouw game er niet tussen zit)

 

- zo te zien zit er een verdienmodel achter deze site, dus dan zou ik ook ergens een KvK nummer verwachten

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- kijk even naar de kleuren; het onderschrift onder je logo is slecht leesbaar in deze kleur tegen deze achtergrond

 

- "Share your suggestions with:" is een call-to-action, dus dan verwacht ik dat ik op de verschillende logo's die erachter staan kan klikken om mijn suggestions te sharen, maar dat lukt niet; ook die blokken onderaan de pagina nodigen mij uit om erop te klikken om te zien wat jij voor mij "as a gamer" of "as a game developer" in petto hebt, maar ook dat is niet de bedoeling; ik krijg dan een beetje een "super mario" gevoel, waar je ook tevergeefs op allerlei objecten klikt om uit te vinden waar de muntjes en de geheime deuren verstopt zitten, maar misschien spreekt dat jouw doelgroep wel heel erg aan ... ;)

 

- bij die drie blokken zou ik in het derde blok geen "." zetten na "Sharing thoughts". Er mag dan wel weer een punt na de laatste zin in het eerste blok

 

- de manier waarop ik een game moet kiezen vind ik omslachtig; zeker als dit aantal nog gaat groeien moet je eindeloos klikken tot je de juiste game gevonden hebt (of tot je erachter komt dat jouw game er niet tussen zit)

 

- zo te zien zit er een verdienmodel achter deze site, dus dan zou ik ook ergens een KvK nummer verwachten

 

Hartelijk dank voor je feedback John. Dat het plaatsen van suggesties te lastig was had ik al eerder gehoord en ben ik al mee bezig. De andere punten zijn allemaal erg nuttig :) . Vraag me alleen af of een KvK nr nuttig is aangezien vrijwel alle game ontwikkelaars in het buitenland zitten.

Link naar reactie
  • 1

@Rigest

 

Ik ben zelf ook een game-ontwikkelaar en voel mij daarom wel geroepen om ook wat over jouw website te melden. Ik denk zeker dat er veel animo voor zal zijn, mits je de marketing goed uitvoert. Je moet namelijk eerst mensen ervan overtuigen dat het iets is wat ze nodig hebben.

 

Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen heb ik nog niet het andere commentaar op jouw post gelezen om zo beinvloeding te voorkomen.

 

Hier volgen de punten:

 

- De schaduw onder de iconen (usp...) staat niet professioneel. Probeer zo min mogelijk de standaard filters te gebruiken van programma's zoals Illustrator of Photoshop. Om ze goed te gebruiken moet je echt weten hoe en wanneer je ze moet gebruiken. Om te beginnen zou je een schaduw kunnen gebruiken met een "blur" van 3px en opacity van 30% of minder. Het moet veel subtieler dus.

 

- Voor de headers zou je ook webfonts kunnen gebruiken (zie: http://www.google.com/webfonts/) . Als je dit doet hoef je geen "css image replace" technieken toe te passen.

 

- Het lijkt erop alsof er voor de plaatjes een compressie wordt gebruikt. De achtergrond moet veel scherper en minder pixel achtig. Dit oogt niet voldoende professioneel.

 

- Probeer het grunge effect op de plaatjes beter toe te passen. Het voornamelijk op de randen toepassen is goed (aangezien bij objecten de randen het snelst beschadigen) alleen lijken ze te geforceerd aangebracht.

 

- Het is een hele mooie domeinnaam die jullie hiervoor hebben kunnen gebruiken. Dit zou zeker een betere ranking bij Google opleveren. Laat ook in de content af en toe "gamer suggestions" terugkomen. Dit zal nog beter helpen bij de ranking.

 

- Hebben jullie wel eerst afspraken gemaakt met de genoemde partijen (Dice, Infinity Ward en Rockstar)?

 

- Zorg ervoor dat de zwarte kolommen zich aanpassen aan de inhoud. Nu zijn het gewoon plaatjes. Als je voor deze kolommen een vaste breedte aanhoud en het "css sliding doors effect" gebruikt (zie: http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors/) dan kan je dit voor elkaar krijgen en de grunge borders behouden.

Update: Jullie kunnen ook doen wat jullie eigen hosting provider doet met de 3 kolommen. Zo blijven alle kolommen altijd even lang.

 

- Besteed wat meer aandacht aan het embleem van de logo. Het is duidelijk dat het bedoeld is om getekend en grungy over te komen, maar de vorm van de gamepad stoort mij heel erg. Misschien moeten de handvaten van de gamepad wat korter.

 

- Feedback link in footer werkt nog niet. Deze zou nou naar de contact pagina kunnen linken.

 

- Het is beter om op de contact pagina een formulier te gebruiken in plaats van een email adres. Het zorgt voor minder spam en mensen vullen sneller een contact formulier in dan dat ze een mail programma openen en een email sturen. Zorg er wel voor dat het formulier veilig is.

 

- Ik zie nog geen keyword en description meta tag in de html. En waarom zou deze pagina nie gecached mogen worden? Gaat de content ervan vaak veranderen?

 

Als je wil kan ik met jouw toestemming en als je kan bewijzen dat dit jouw website is ook nog een security check doen. Dit blijft uiteraard beperkt tot alleen de website en niet de server.

 

Link naar reactie
  • 0

1. Dit is een ondernemerssite: hoe denk je hiermee een boterham te verdienen?

 

2. Hoe weet ik als simpele ziel dat ik me bij jouw site moet melden als ik een suggestie voor een spel heb?

Als ik niet weet dat er een website voor spelsuggesties bestaat, zal ik er ook niet naar gaan zoeken. Ik denk dat ik m’n idee gewoon even naar de spelontwikkelaar zou mailen.

Dat gaat trouwens ook sneller dan me eerst bij gamersuggestions aanmelden, spel uitzoeken, etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Nog een paar dingetjes:

 

- De favicon moet beter. Je kan beter het embleem scalen en dan op pixelniveau een beetje met de hand bijwerken.

 

- Waar moet ik mij inschrijven als ik mensen suggesties wil laten doen voor mijn game? Waar moet ik mij inschrijven als ik suggesties wil doen voor een game? De tutorial-knop valt te veel op, terwijl hoe werkt al op zichzelf zou moeten wijzen. De "Connect with GS" knop kan beter op deze plek.

 

- Moeten game-ontwikkelaars betalen om hun game op de website te krijgen?

 

Update:

Nog iets belangrijks. Zorg dat de domeinnaam op jullie eigen naam staat. Is dit wel het geval?

Ik zie als "owner", "admin" en "tech" dezelfde contactgegevens staan. Als dit is omdat de betreffende partij jullie domeinnaamregistratie en hosting betaald zou ik toch overwegen om dit zelf te doen aangezien het tegenwoordig allemaal niet meer zo duur is.

Link naar reactie
  • 0

@Rigest

 

Ik ben zelf ook een game-ontwikkelaar en voel mij daarom wel geroepen om ook wat over jouw website te melden. Ik denk zeker dat er veel animo voor zal zijn, mits je de marketing goed uitvoert. Je moet namelijk eerst mensen ervan overtuigen dat het iets is wat ze nodig hebben.

 

Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen heb ik nog niet het andere commentaar op jouw post gelezen om zo beinvloeding te voorkomen.

 

Hier volgen de punten:

 

- De schaduw onder de iconen (usp...) staat niet professioneel. Probeer zo min mogelijk de standaard filters te gebruiken van programma's zoals Illustrator of Photoshop. Om ze goed te gebruiken moet je echt weten hoe en wanneer je ze moet gebruiken. Om te beginnen zou je een schaduw kunnen gebruiken met een "blur" van 3px en opacity van 30% of minder. Het moet veel subtieler dus.

Tnx, ga ik aanpassen

 

- Voor de headers zou je ook webfonts kunnen gebruiken (zie: http://www.google.com/webfonts/) . Als je dit doet hoef je geen "css image replace" technieken toe te passen.

Ok, ga ik ff naar kijken

 

- Het lijkt erop alsof er voor de plaatjes een compressie wordt gebruikt. De achtergrond moet veel scherper en minder pixel achtig. Dit oogt niet voldoende professioneel.

Klopt idd, ga er nog even aan sleutelen.

 

- Probeer het grunge effect op de plaatjes beter toe te passen. Het voornamelijk op de randen toepassen is goed (aangezien bij objecten de randen het snelst beschadigen) alleen lijken ze te geforceerd aangebracht.

Over welke plaatjes heb je het hier precies?

 

- Het is een hele mooie domeinnaam die jullie hiervoor hebben kunnen gebruiken. Dit zou zeker een betere ranking bij Google opleveren. Laat ook in de content af en toe "gamer suggestions" terugkomen. Dit zal nog beter helpen bij de ranking.

Ja zal ik inderdaad doen. Er wordt alleen niet zoveel gezocht naar deze termen, dus heb me nog niet echt gefocussed op SEO.

 

- Hebben jullie wel eerst afspraken gemaakt met de genoemde partijen (Dice, Infinity Ward en Rockstar)?

Om eerlijk te zijn niet. Ik dacht het trekt in ieder geval de aandacht en zodra we echte developers hebben die zich willen aansluiten zetten we die op deze plekken neer.

 

- Zorg ervoor dat de zwarte kolommen zich aanpassen aan de inhoud. Nu zijn het gewoon plaatjes. Als je voor deze kolommen een vaste breedte aanhoud en het "css sliding doors effect" gebruikt (zie: http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors/) dan kan je dit voor elkaar krijgen en de grunge borders behouden.

Update: Jullie kunnen ook doen wat jullie eigen hosting provider doet met de 3 kolommen. Zo blijven alle kolommen altijd even lang.

Bedankt voor de link, kan ook nog nuttig zijn voor de XP balk!

 

- Besteed wat meer aandacht aan het embleem van de logo. Het is duidelijk dat het bedoeld is om getekend en grungy over te komen, maar de vorm van de gamepad stoort mij heel erg. Misschien moeten de handvaten van de gamepad wat korter.

Hmm, ben zelf eigenlijk wel erg tevreden met het logo. De controller blinkt niet erg uit in details, maar is wel erg herkenbaar als een controller leek mij. Wilde het ook niet teveel op een bestaande controller baseren, omdat ik bang was dat ik daar misschien problemen mee zou krijgen.

 

- Feedback link in footer werkt nog niet. Deze zou nou naar de contact pagina kunnen linken.

Ja klopt inderdaad. Dit komt omdat je hiervoor een account moet hebben. Op de feedback pagina kan je namelijk (net als bij games) suggesties plaatsen en stemmen op suggesties. Als we dit ook voor niet bestaande gebruikers toe moesten staan zou dat veel extra werk kosten en die hebben waarschijnlijk minder goede feedback (want hebben de site niet bekeken).

 

- Het is beter om op de contact pagina een formulier te gebruiken in plaats van een email adres. Het zorgt voor minder spam en mensen vullen sneller een contact formulier in dan dat ze een mail programma openen en een email sturen. Zorg er wel voor dat het formulier veilig is.

Ja idd, deze stond nog op m'n to do list.

 

- Ik zie nog geen keyword en description meta tag in de html. En waarom zou deze pagina nie gecached mogen worden? Gaat de content ervan vaak veranderen?

 

Als je wil kan ik met jouw toestemming en als je kan bewijzen dat dit jouw website is ook nog een security check doen. Dit blijft uiteraard beperkt tot alleen de website en niet de server.

Graag, zal je van de week even een pm sturen!

Bedankt dat je zo uitgebreid feedback hebt gegeven. De landingpage kan inderdaad nog wel wat werk gebruiken. Ben vooral erg benieuwd wat je van het concept vindt als game developer. Zou het voor jou nuttig zijn om suggesties op deze manier aangeleverd te krijgen? Ben ook bezig om uitgebreidere rapportages aan te kunnen leveren waar o.a. in komt te staan hoeveel geld je voor DLC zou moeten rekenen op basis van een grote steekproef.

 

@SimonV:

1. Gericht adverteren (op basis van data die ik verzamel over gamers) en memberships van ontwikkelaars. Ontwikkelaars betalen een maandelijkse bijdrage om op de site te mogen. Dit levert goede PR op, want in de game wereld hebben ontwikkelaars die luisteren naar hun gamers een goede reputatie (deze is ook concreet meetbaar op de leaderboards). Daarnaast willen we premium memberships ontwikkelen en daar o.a. uitgebreide data rapportages aan kunnen leveren en wat meer PR mogelijkheden bieden (welke weet ik nog niet precies).

 

2. Klopt, heb nog niet echt een naam weten op te bouwen (maar heb ook pas 4 weken de beta versie online). Ik wil in ieder geval bij de lancering persberichten naar game sites gaan sturen, want ik denk dat het wel een vernieuwend concept is. Daarnaast worden gamers "beloond" met experience/medals als ze nieuwe gamers uitnodigen en probeer ik ze aan te moedigen om suggesties te delen via social media. Als ik één goede ontwikkelaar weet aan te sluiten zal het vrij snel gaan. Maar dat is het probleem een beetje, kip en ei verhaal.

 

@Komerdoor: favicon ga ik nog ff wat beter maken. Landingpage ga ik sowieso denk ik herontwerpen, want die kan nog een stuk beter. Gameontwikkelaars kunnen voorlopig nog gratis op de site, maar zodra ik aardig wat gamers heb wil ik naar een membership model toe gaan.

Link naar reactie
  • 0
Bedankt dat je zo uitgebreid feedback hebt gegeven. De landingpage kan inderdaad nog wel wat werk gebruiken. Ben vooral erg benieuwd wat je van het concept vindt als game developer. Zou het voor jou nuttig zijn om suggesties op deze manier aangeleverd te krijgen? Ben ook bezig om uitgebreidere rapportages aan te kunnen leveren waar o.a. in komt te staan hoeveel geld je voor DLC zou moeten rekenen op basis van een grote steekproef.

 

De meeste game-ontwikkelaars hebben zo en zo al hun eigen QA-teams die zoeken naar de bugs. Het zou erg handig zijn als er goed onderscheid zou worden gemaakt tussen bugs en feature requests. Ook al is de website bedoeld voor suggesties zullen veel mensen al snel bugs erop gaan melden. Je kan ervoor kiezen dat dit niet uitmaakt, maar het verschil moet dan wel duidelijk aangegeven worden.

 

Zoals ik al in iemand anders zijn commentaar had gelezen zou het ook goed zijn om zelf contact met de gamestudios op te nemen. Op dit moment denk ik dat de website (zoals ik het mij voorstel dat het gaat werken) nog te weinig te bieden heeft om voor grote gamestudios echt interessant te zijn.

 

Een paar leuke ideeën om het interessanter te maken:

 

- Bezoekers laten stemmen op geraporteerde suggesties.

 

- Ontwikkelaars de mogelijkheid geven om op een suggestie een bedrag te zetten. De bezoekers kunnen dan doneren. Zodra het bedrag bij elkaar is gaat de ontwikkelaar het geld gebruiken om het te implementeren. Jullie kunnen dan een percentage van dit bedrag nemen als provisie. Dit moet duidelijk vermeld staan op de website en denk ik niet meer dan 10% zijn.

 

- De mogelijkheid voor open-source game-ontwikkelaars om zich gratis in te schrijven.

 

- De mogelijkheid voor game-ontwikkelaars om jullie diensten te kunnen embedden in hun eigen website. Tegen betaling krijgen ze er bijv. een white-labeling mogelijkheid bij.

 

- Bezoekers de mogelijkheid geven om zich in te schrijven op een suggestie en op de hoogte gehouden te worden over nieuwe ontwikkelingen.

 

- Zorgen dat game-ontwikkelaars voor jullie kiezen in plaats van zo een systeem als die van jullie zelf te implementeren. Bijv. door meer naamsbekendheid te creëren d.m.v. magazines (bladen voor game-ontwikkelaars zoals Control), televisieprogramma's zoals Game Kings, Reddit (op /gamedev) etc.

 

Link naar reactie
  • 0
Grote concurrenten zijn fora en dan vooral die van developers zelf. Probleem met deze sites is dat ze zo druk bezocht zijn dat het er enorm chaotisch is.

 

En hoe denk je te voorkomen dat jouw site een chaos wordt als je veel bezoekers trekt?

Link naar reactie
  • 1

 

@SimonV:

1. Gericht adverteren (op basis van data die ik verzamel over gamers) en memberships van ontwikkelaars. Ontwikkelaars betalen een maandelijkse bijdrage om op de site te mogen. Dit levert goede PR op, want in de game wereld hebben ontwikkelaars die luisteren naar hun gamers een goede reputatie (deze is ook concreet meetbaar op de leaderboards). Daarnaast willen we premium memberships ontwikkelen en daar o.a. uitgebreide data rapportages aan kunnen leveren en wat meer PR mogelijkheden bieden (welke weet ik nog niet precies).

 

 

Het punt wat Simonv in bracht was ook gelijk mijn eerste vraag. Heb ooit als manager in deze instustrie gewerkt. Was nog in de vorige eeuw. Zoals ik het ken, zijn bedrijven erg voorzichtig met het aannemen van ideeen. Voor je het weet zit je met mensen opgescheept die claimen dat je iets gejat hebt. Daarnaast moet de kracht uit het team komen en kan niet even in een database van gebruikers een oplossing oppikken. Tensotte, verstandige leveranciers werken met focusgroups om feedback op producten te krijgen tijdens de ontwikkeling. Een goede focusgroup is met zorg samengesteld en voorbereid. Ook hier betwijfel ik of je gewoon even in een database kan kijken.

Desondanks, het is wel orgineel bedacht en de site ziet er ok uit. Ik hoop heel erg voor je ondanks mijn bedenkingen een succesvol iets neer kan zetten. Ik hoop dat je hier geregeld terugkomt om te vertellen hoe het gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Wil eerst even zeggen dat ik nu al erg onder de indruk ben van dit forum. Kritische, maar goed onderbouwde reacties zijn moeilijk te vinden en erg nuttig!

 

@Komerdoor: nogmaals bedankt, zitten weer een aantal nuttige punten tussen.

 

@Willem Joosten: Sowieso rangschikken worden de suggesties gerangschikt op basis van populariteit. Dus je kan sowieso een top X bekijken en dan reageren op de meeste gewilde suggesties. Daarnaast zit ik te kijken naar een tag systeem, waardoor je filters kan aanbrengen (denk aan bugs, balance issues, multiplayer, dlc enz.)

 

@Jaguar: Sowieso zijn ideeën op zich nooit eigendom van iemand. Er is wel sprake van auteursrecht, maar dat gaat puur over de tekst en niet over het idee. Ik heb dit opgevangen in m'n algemene voorwaarden en daarna nog laten nakijken door een docent intellectueel eigendom.

Kosten van een focusgroep zijn behoorlijk hoog, maar heeft natuurlijk veel voordelen t.o.v. onze site. Hoewel we ook pre release suggesties toestaan, zal de toegevoegde waarde vooral post release liggen. Het gaat ook niet zo zeer om de game geheel te veranderen, maar meer te verbeteren (voorlopige slogan is ook the movement for game improvement).

Er is ook wel een trend zichtbaar in de game industrie dat er steeds meer geluisterd wordt naar gamers. Dit jaar nog waren gamers erg teleurgesteld door het einde van mass effect 3 en is er een beweging gestart om Bioware op te roepen hier iets aan te doen. Bioware heeft uiteindelijk ook extra DLC aangekondigd om het einde uit te breiden.

 

Voor developers ligt de waarde denk ik ook maar deels in de suggesties zelf, maar ook vooral in de PR. Developers die luisteren en reageren op hun community hebben vaak een erg goede reputatie onder gamers. Ik probeer dit ook concreet te maken door te werken met leaderboards. Developers kunnen XP verdienen door suggesties te accepteren (maar ook afwijzen! Onderbouwing = extra XP) en door te reageren op hun community.

Link naar reactie
  • 0

Op zich vind ik je poging om via je website games leuker te maken zeer te waarderen.

 

Maar… je creatieve doelgroep lijkt me betrekkelijk klein. Ik gok dat er van elke 10.000 gamers zo’n 10 zullen zijn die denken: “Hé, dit zou anders of beter kunnen!”.

Dit kleine aantal gamers moet dus ook nog eens jouw website zien te vinden. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan: zelf de spelontwikkelaar mailen. Ik heb dat al eens gedaan en kreeg er als dank een gratis spel voor terug!

 

Daarnaast zullen spelontwikkelaars op de voor hen belangrijkste fora zelf wel speuren of er nog interessante ideeën ingebracht worden.

 

Dit neemt niet weg dat ik hoop dat ik ongelijk heb en Gamersuggestions een begrip wordt… ;)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.