• 0

5 tips voor effectieve onderwerpregels bij nieuwsbrieven

Gast Verwijderd account

 

Waarom onderwerpregels zo belangrijk zijn

De gemiddelde consument krijgt tegenwoordig zoveel emails dat een groot deel daarvan niet eens meer geopend wordt. Niet alleen spam wordt ongelezen verwijderd, maar ook gewenste email-nieuwsbrieven.

 

De beslissing om een email te openen wordt genomen in een split-second. De enige beïnvloedbare factor is de onderwerpregel. Het mag dus duidelijk zijn dat daar veel te winnen of te verliezen valt.

 

Hieronder volgen 5 tips om er voor te zorgen dat je (commerciële) email geopend wordt.

 

1. Bied een direct voordeel

Als er voordeel te behalen is, zijn mensen er als de kippen bij. Dat betekent niet dat je persé kortingen of iets dergelijks aan moet bieden. Je kunt mensen ook voordeel bieden door de informatie die je ze geeft. Enkele voorbeelden:

· "Een goedkopere auto door beter onderhandelen"

· "Leer de geheimen van topatleten"

· "Vijf strategieën om uw marktaandeel te vergroten"

 

 

2. Houd het kort

Een onderwerpregel moet kort zijn omdat mensen in minder dan een seconde beslissen of ze de email gaan lezen of niet. Is het onderwerp te lang is de kans groot dat er al op de delete-knop is geduwd voor het einde van de zin bereikt is. Het is ideaal als je de lengte onder de 50 karakters kunt houden. Dat lijkt weinig, maar je kunt een hoop kwijt in minder dan 50 karakters:

· "Bespaar tijd & geld"

· "Prijzencircus bij V&D tot eind augustus"

 

3. Zorg voor een sterke opening

De eerste woorden zijn allesbepalend. Met het eerste woord, of de eerste paar woorden, moet je de lezer meteen vastgrijpen en niet meer loslaten. Gebruik woorden als:

· "Tips voor..."

· "5 Stappen om..."

· "De waarheid over..."

· "Korting op..."

· "3 Manieren om..."

 

4. Wek nieuwsgierigheid op

Door de onderwerpregel in een vragende zin te gieten wek je nieuwsgierigheid op bij je publiek. Zorg er echter wel voor dat je die vraag ook beantwoordt in de email, anders blijft de lezer zitten met een onbevredigd gevoel.

 

5. Personaliseer indien mogelijk

Het is afhankelijk van je emaillistprovider en de gegevens van je database of het mogelijk is om de onderwerpregel te personaliseren. Om het onderscheid tussen een opt-in contact en spam duidelijk te maken is het slim om de onderwerpregel te laten beginnen met de naam van de ontvanger. Bijvoorbeeld:

· "Meneer Jansen, hier zijn 5 leestips voor een relaxte zomer"

· "Beste Erik, leer hoe je sneller carrière maakt in deze nieuwsbrief"

 

 

Tot slot, het schrijven van een goede onderwerpregel vergt een hoop uitproberen en testen. Wees niet te snel tevreden maar schrijf bijvoorbeeld eerst 10 verschillende onderwerpregels en stuur deze naar collega's of kennissen. Vraag hen om een reactie en ga vervolgens weer aan de slag met de feedback die je van hen krijgt.

 

Schaaf zo net zo lang bij tot je komt tot het ultieme resultaat: een onderwerpregel die werkt als een magneet!

 

Uiteraard zijn dit slechts 5 tips. Er zijn er natuurlijk nog wel wat meer te verzinnen. Mocht je ervaringen hebben met hele goede (of juiste hele slechte) onderwerpregels, post ze dan hier op het forum. Ook aanvullingen en correcties zijn welkom!

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Christ

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    7 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.