• 0

markt voor internet marketing bedrijven

Ik ben een tijd geleden gestart met een nieuw internet marketing bedrijf en op zich gaat het wel aardig, maar nog niet voldoende. Op dit moment ben ik behoorlijk op zoek naar nieuwe klanten, zowel online als offline, maar het probleem is dat ik met hagel aan het schieten ben.

Is er iemand die mij zou kunnen vertellen welke markten/branches er op dit moment meer open staan voor internet marketing diensten?

Johan Vergeer | Rapid Blue

Samen staan we sterk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

oke... dan denk ik dat je eerst "zelf" een en ander op orde moet hebben...

 

Wat mij opvalt is dat je bronvermelding in je blog/site niet helemaal netjes is ... ik denk nette bedrijven komen op nette bedrijven af....

 

Social media (dus ook blog) is wel je vak, zorg dat er ook een juiste beschrijving staat van/over de blogger... zeker van de admin.

 

Als ik dank zaken met je wil doen, dan zie ik een link naar de algeme voorwaarden staan.. en die doet het bij mij niet...

 

Het lijkt wel een website beoordeling maar ik denk als dit "jouw" handel is dus uithangbord ... moet dit perfect zijn....

 

Tot Slot Een Vraag Waarom Schrijf Je Sommige Zinnen Ieder Woord Met een hOOFDLETTER ?

 

Suc6

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

dan nog maar een reactie omdat het woensdagochtend is....

 

Vooral duidelijk blijven en eerlijk, ik zeg niet dat je niet eerlijk bent maar je andere "post" kan mij nog wel wat verwarring geven als ik als potentiele klant opzoek ben.... ; zoek je nu extra handel omdat je het iets te stil hebt of zoek je nieuwe partners omdat je zo snel groeit?

Schermafbeelding_2012-07-04_om_09_55_27.thumb.png.5a9d3cfaa4a96512a5d41385dd2bc47a.png

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

dan nog maar een reactie omdat het woensdagochtend is....

 

Vooral duidelijk blijven en eerlijk, ik zeg niet dat je niet eerlijk bent maar je andere "post" kan mij nog wel wat verwarring geven als ik als potentiele klant opzoek ben.... ; zoek je nu extra handel omdat je het iets te stil hebt of zoek je nieuwe partners omdat je zo snel groeit?

 

Bedankt voor je eerdere tips.

Daar ga ik ook meteen werk van maken.

Op zich gaat het wel aardig en heb ik ook "voldoende" werk, maar nog niet echte stabiliteit. Daarvoor heb ik nog net wat meer klanten nodig.

Ik ben een partner aan het zoeken omdat ik het prettiger vind om met iemand samen te werken en ook door te kunnen gaan op het moment dat het wel "echt" gaat lopen.

Johan Vergeer | Rapid Blue

Samen staan we sterk

Link naar reactie
  • 0

 

Johan, even los van de nuttige tips van Iwan, is het verstandig om eens in de details en afwerking van je site te duiken. Op de site zie ik redelijk wat niet ingelade plaatjes voorbij komen en je "home"-pagina is niet zo heel aantrekkelijk. Zet hier een goede foto neer die op jouw expertise slaat en je hebt gelijk een ander gevoel bij je site.

 

Laat een professionele vormgever naar je logo kijken. Hij matched niet met de moderne vormgeving van je site en jij als expert zou moeten weten (volgens jouw doelgroep) dat een online presentatie helemaal van deze tijd moet zijn. Jouw klanten verwachten dit ook van jou en dit zie ik jammergenoeg niet terug.

 

Gezien je zelf in internetmarketing zit lijkt het mij voor jou een peuleschil om actief te zijn op social media gebied. Dit houdt jou in the picture bij (potentiële) klanten en leert je anticiperen op de veranderingen in de markt. Stabiliteit moet je zelf creëren, het is denk ik een beetje experimenteren voor jezelf wat werkt of niet.

 

Op welke social media vlakken ben jij nu actief?

 

Link naar reactie
  • 0

Daarom ben ik op zoek naar andere methodes om mijn eigen klanten te vinden.

 

Marketingtip: laat de klanten joù vinden!

Zorg ervoor dat potentiële klanten die googelen op “internetmarketing” snel op jouw site terechtkomen. Rapid Blue lijkt nu nog onvindbaar. Beetje vreemd voor een bedrijf dat zelf SEO aanbiedt… ;)

 

Over het rommelige hoofdlettergebruik in je zinnen is al iets gezegd, de aanwezige taal- en spelfouten vallen daardoor wel minder op!

 

Link naar reactie
  • 0

En even.....check alsjeblieft de spelling van je site. Daar zou ik direct op afhaken. Een paar voorbeelden (dan laat ik de vage hoofdletters buiten beschouwing):

 

LinkedIn Wordt Vooral Gebruikt Als Zakelijk Medium. Dit Word Zelden Of...

De tweede word is ook wordt

 

Wij gebruiken webdesign om websites te laten converteren. Dit betekend dat...

Dit betekent

 

Twitter Is Een Medium Wat Gebruikt Word Om Informatie Met Elkaar...

gebruikt wordT

 

Daarnaast duurde het inladen van de beginpagina erg lang.

-----

Als je meer en grotere klanten aan wilt trekken, lijkt me het aanpassen van je site een eerste prioriteit. Daarnaast mis ik een specialiteit. Zo doe je iets met nieuwsbrieven (weer met hoofdletters en boordevol spelfouten), maar kan ik me op die pagina niet inschrijven voor je eigen nieuwsbrief met geweldige tips en adviezen ;-)

 

Zo kan ik nog doorgaan, maar de basis is dat je website in mijn ogen compleet onvoldoende scoort voor een internet-marketing bedrijf. Ik denk dat ook dat je zeer kritisch moet kijken naar je sterke punten en die naar voren moet laten komen.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een tijd geleden gestart met een nieuw internet marketing bedrijf en op zich gaat het wel aardig, maar nog niet voldoende. Op dit moment ben ik behoorlijk op zoek naar nieuwe klanten, zowel online als offline, maar het probleem is dat ik met hagel aan het schieten ben.

Is er iemand die mij zou kunnen vertellen welke markten/branches er op dit moment meer open staan voor internet marketing diensten?

 

Ik wil niet lullig doen, maar je site geeft mij de indruk dat u niet helemaal weet hoe SEO en Site Optimalisatie in elkaar steekt... Ik zeg niet dat u hier niets van weet! Wellicht is het handig om een portfolio bij te houden, hier laat u zien wat het probleem van de klant was, hoe u het aangepakt heeft en waarom u het zo heeft gedaan. Ook vind ik die Hoofdletters In Elk Woord Erg Storend (ik weet dat het in sommige gevallen werkt, maar don't overdo it ;)) Ook even je plaatje veranderen (wordpress) en paar dingen nog aan je site.

 

Succes !

Link naar reactie
  • 0

Ik zou persoonlijk het gedeelte over SEO nog even weglaten. Doordat je pagerank nog op 0 staat bij Google val je bij mij in ieder geval direct door de mand. Uiteraard begrijp ik dat de gemiddelde prospect dit niet direct ziet, zeker iemand die niet veel van SEO weet maar heb zelf het idee dat je hier ook nog een beetje mee moet stoeien voordat je claimt het wiel te hebben uitgevonden.

 

Mocht het zo zijn dat je andere sites wel enorm hebt geholpen bij SEO, laat het dan zien met voorbeelden. Ook het aan het woord laten van bestaande klanten die positief over je zijn kan enorm helpen een betrouwbaarder beeld te scheppen, wat ik nu niet direct krijg bij het bezoeken van je site.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Heel erg bedankt voor de tips.

Dit is inderdaad een nieuwe site en ik ben er nog dagelijks mee aan het werk.

Daarin zal ik jullie adviezen zeker meenemen. (Tja dat "d" en "dt" verhaal blijft een kwaal)

 

Ik heb wel een aantal klanten maar die willen dus ook eerst voldoende resultaat zien voordat ze een testimonial af gaan geven.

 

 

Johan Vergeer | Rapid Blue

Samen staan we sterk

Link naar reactie
  • 0

Ik kan het even niet volgen. Je website is erg "onaf". Allerlei links die uitkomen op niks. Knoppen die niet werken.

 

Ben je niet zelf-kritisch? Is er niemand in je omgeving die zegt dat dit niet kan?

 

Of houdt je ons voor de gek?

 

Samenwerkende professionals roep je op je website. Noem gemakshalve eens 2 namen van professionals die hier aan meegewerkt hebben?

 

Of richt je je op klanten die werkelijk geen idee hebben waar internet over gaat?

 

Edit: ik zie dat je gelijktijdig hebt gepost. Mijn tip: maak eerst je site af.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 1

Je bent internet marketeer. Ik neem dus gemakshalve aan dat je je klanten en prospect de voordelen laat zien van het uitbesteden van internet marketing. Het uitbesteden daarvan zal als voordeel hebben dat dat deel uitgevoerd wordt door een professional en ze niet zelf maanden hoeven aan te prutsen zonder resultaat.

 

Dat zelfde geldt voor je website. Het is duidelijk niet je ding dus laat dat over aan iemand anders. Zoek iemand die een fatsoenlijke template voor je bouwt, welke SEO geoptimaliseerd is, een sterke layout heeft en geen Wordpress favicon heeft. Als je geluk hebt kan deze persoon je ook voorzien van een fatsoenlijk logo en bijbehorend kleurenpalet. En een leuke layout voor je twitter en facebook accounts.

 

Het is m.i. de enige manier om je te onderscheiden binnen een markt die vervuilt is met doe-het-zelf-internet-marketeers die van voor niet weten waar ze het van achter over hebben.

Link naar reactie
  • 0

Je bent internet marketeer. Ik neem dus gemakshalve aan dat je je klanten en prospect de voordelen laat zien van het uitbesteden van internet marketing. Het uitbesteden daarvan zal als voordeel hebben dat dat deel uitgevoerd wordt door een professional en ze niet zelf maanden hoeven aan te prutsen zonder resultaat.

 

Dat zelfde geldt voor je website. Het is duidelijk niet je ding dus laat dat over aan iemand anders. Zoek iemand die een fatsoenlijke template voor je bouwt, welke SEO geoptimaliseerd is, een sterke layout heeft en geen Wordpress favicon heeft. Als je geluk hebt kan deze persoon je ook voorzien van een fatsoenlijk logo en bijbehorend kleurenpalet. En een leuke layout voor je twitter en facebook accounts.

 

Het is m.i. de enige manier om je te onderscheiden binnen een markt die vervuilt is met doe-het-zelf-internet-marketeers die van voor niet weten waar ze het van achter over hebben.

 

en ik zie nu een mooi voorbeeld van hoe gaat je bezig kan zijn...

http://www.dotsconnected.nl/pro-bono/

 

leuk en goed hoor!

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Je bent internet marketeer. Ik neem dus gemakshalve aan dat je je klanten en prospect de voordelen laat zien van het uitbesteden van internet marketing. Het uitbesteden daarvan zal als voordeel hebben dat dat deel uitgevoerd wordt door een professional en ze niet zelf maanden hoeven aan te prutsen zonder resultaat.

 

Dat zelfde geldt voor je website. Het is duidelijk niet je ding dus laat dat over aan iemand anders. Zoek iemand die een fatsoenlijke template voor je bouwt, welke SEO geoptimaliseerd is, een sterke layout heeft en geen Wordpress favicon heeft. Als je geluk hebt kan deze persoon je ook voorzien van een fatsoenlijk logo en bijbehorend kleurenpalet. En een leuke layout voor je twitter en facebook accounts.

 

Het is m.i. de enige manier om je te onderscheiden binnen een markt die vervuilt is met doe-het-zelf-internet-marketeers die van voor niet weten waar ze het van achter over hebben.

 

en ik zie nu een mooi voorbeeld van hoe gaat je bezig kan zijn...

http://www.dotsconnected.nl/pro-bono/

 

leuk en goed hoor!

 

 

:)

 

Ik wou stiekem advocaat worden, maar die vlieger ging niet op. Dan maar zo. ;D

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals bedankt voor jullie tips en adviezen.

 

Zoals jullie waarschijnlijk als professionals wel zullen weten lopen de ideeën over SEO en SEA tussen de experts nogal uiteen. De een zegt dat je echt op je spelling moet letten want dat komt professioneel over en de ander zegt dat je bewust wat spelfouten moet laten staan want dat maakt je menselijk.

Dat houd dus in dat ik dan alleen maar kan testen. (Is dat geen onderdeel van het werk van een online marketeer?)

 

Ik ben op dit moment overigens al met iemand bezig om de code van de website wat meer SEO-vriendelijk te maken en alle overige templates in orde te maken, maar ja, dat kost tijd en ondertussen zal de spreekwoordelijke schoorsteen toch moeten roken.

 

Overigens doe ik wel mijn best om me te onderscheiden van alle cowboys in onze branche.

Maar ja, zijn we niet allemaal een keer simpel begonnen.

 

Ik ben in ieder geval aan de hand van jullie adviezen de teksten op de website aan het aanpassen.

Johan Vergeer | Rapid Blue

Samen staan we sterk

Link naar reactie
  • 0

De een zegt dat je echt op je spelling moet letten want dat komt professioneel over en de ander zegt dat je bewust wat spelfouten moet laten staan want dat maakt je menselijk.

 

Een enkele spelfout zal niet zo snel opvallen, een jungle aan spelfouten wel. Maar nu verwijs je hierboven naar wat andere mensen zeggen, maar wat is je eigen visie hierop als internetmarketing expert? Als je zelf overtuigd bent van het nut ervan, kun je zelfs erop inspelen. Overigens filtert google tegenwoordig zelf spelvauten aardig goed uit. Via adwords worden spelfouten inmiddels automatisch meegenomen bij de zoekwoorden.

 

Maar stappenplan:

1. Website: snelheid, teksten en portfolio/behaalde successen

2. Werk een promotieplan uit. Waar zit je doelgroep en wie zijn ze. Dat kan alle kanten op, maar beperk je doelgroep om te kunnen focussen

3. Benader je potentiele klanten met concrete voorstellen

4. Ontwikkel zelf 2 of 3 websites in een niche en zorg dat je op die sites alles wat je aanbiedt kan laten zien. Zo bewijs je je kunde en wie weet hoe het loopt.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.