• 0

Eénmalige aanvullingen op Algemene Voorwaarden

Goedemorgen,

 

Een potentiële opdrachtgever (OG) van ons heeft een bezwaar bij een onderdeel dat in onze Algemene Voorwaarden (AV) staat benoemd. Binnen de context van onze deal kan ik daar in mee gaan en wil ik OG graag tegemoet komen.

 

Hoe dient men iets dergelijks in de overeenkomst te verwerken? Wanneer het artikel 3.5 in de AV betreft, kun je dan in de overeenkomst een verwijzing naar 3.5 maken waarin je de aanpassing / aanvulling verduidelijkt?

 

Ik ben benieuwd naar jullie inzichten.

 

Hartelijk dank en groet,

 

Lionel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank voor je reactie Iwan. Wil je me nog een klein duwtje in de goede richting geven voor hoe dit in de overeenkomst te verwerken?

 

Is het simpelweg: op deze OK zijn onze AV van toepassing, behalve artikel A, B, en C, zie daarvoor respectievelijk bijlage 1a, 1B, 1C als toegevoegd aan deze OK?

 

Thanks!

Link naar reactie
  • 0

Hai Lionel,

 

Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken. Natuurlijk kun je gewoon je AV aanpassen voor deze klant. De AV voeg je als het goed is bij het contract / overeenkomst. In dat geval heb je dus gewoon de AV aangepast en zijn die een integraal onderdeel van de overeenkomst.

 

Het kan natuurlijk zijn dat je de AV niet kunt (of wellicht niet wilt) aanpassen. In dat geval kun je in de overeenkomst zelf de uitzonderingen vermelden. Zoiets dergelijks als "Op deze overeenkomst zijn onze AV van toepassing, met uitzondering van de artikelen 3.5, .... De AV zijn als bijlage toegevoegd, met als kenmerk ... " Wellicht is een aangepast artikel van toepassing. In dat geval kun je dat gewoon los in je overeenkomst zelf vermelden, bijvoorbeeld onder een kopje Voorwaarden.

 

Hopelijk haal je de klus binnen!

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Hai Lionel,

 

Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken. Natuurlijk kun je gewoon je AV aanpassen voor deze klant. De AV voeg je als het goed is bij het contract / overeenkomst. In dat geval heb je dus gewoon de AV aangepast en zijn die een integraal onderdeel van de overeenkomst.

 

Het kan natuurlijk zijn dat je de AV niet kunt (of wellicht niet wilt) aanpassen. In dat geval kun je in de overeenkomst zelf de uitzonderingen vermelden. Zoiets dergelijks als "Op deze overeenkomst zijn onze AV van toepassing, met uitzondering van de artikelen 3.5, .... De AV zijn als bijlage toegevoegd, met als kenmerk ... " Wellicht is een aangepast artikel van toepassing. In dat geval kun je dat gewoon los in je overeenkomst zelf vermelden, bijvoorbeeld onder een kopje Voorwaarden.

 

Hopelijk haal je de klus binnen!

 

AV aanpassen "slaat" natuurlijk nergens op... het zijn algemene voorwaarden >;(

 

"Gewoon" in je offerte/overeenkomst/factuur/correspondentie vermelden...

 

"anders dan bepaald in artikel XX [waar staat dat de voorwaarden een integraal onderdeel zijn van aanbiedingen / overeenkomsten etc] komen partijen overeen dat artikel YY niet van toepassing zullen zijn op deze/onderstaand/bedoelde etc etc overeenkomst....

 

Ik denk dat je zo prima bezig bent...

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Natuurlijk kun je gewoon je AV aanpassen voor deze klant.

Natuurlijk is dat erg onverstandig. Vroeg of laat ga je met de verschillende versie van je AV in de fout. Niet doen dus. Je algemene voorwaarden houd je algemeen, afwijkingen daarop spreek je in de overeenkomst met de klant af, zoals Iwan al aangaf.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Geheel eens. De algemene voorwaarden hou je algemeen. Dat kan je dan verbijzonderen in dit specifieke contract, waarbij ik adviseer om het gehele artikel gewijzigd in het contract op te nemen. Dus als het gaat om artikel 3, en de subartikelen 3a, 3b en 3e veranderen, dan neem je het gehele artikel 3 op, en niet alleen de wijzigingen.

 

Dat maakt het achteraf makkelijker zoeken.

 

Wat ook kan is dat je algemene voorwaarden hebt, een mantel overeenkomst en dan per deelopdracht een opdracht omschrijving die verwijst naar de mantel en de algemene voorwaarden. In de mantel moet dan staan dat afwijkingen per deelopdracht kunnen worden vastgelegd op de desbetreffende opdrachtomschrijving.

 

Dan kan je in die opdrachtomschrijving zelfs zowel bepaalde artikelen uit de mantel als artikelen uit de algemene voorwaarden aanpassen naar de specifieke opdracht.

 

Wat je wel in de gaten moet houden is of degene die dan de opdracht tekent, ook gemachtigd is om dergelijke wijzigingen op de algemene voorwaarden en/of mantel namens te klant rechtsgeldig te accepteren.

 

Succes!

Vriendelijke groet,

Mark

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.