• 0

Inkoop kanaal gezocht / Import China

Beste Mede-ondernemers,

 

Mijn vraag die ik wil stellen ben ik meerdere malen op diverse forum's tegengekomen. Sommige zijn recent en nadat ik contact opgenomen heb met de betreffende persoon, ben ik nog niets verder.

 

Ik ben nu contact met de kamer van koophandel, maar ook zij kunnen op mijn vraag geen antwoord geven.

 

> Als ik bijvoorbeeld een partij sandalen wil importeren vanuit China. Waar kan ik een inkoopkanaal vinden?

Ik weet dat dit nu juist het ondernemen is, maar kan iemand mij dan een trap-trede verder helpen?

 

Waar moet ik zoeken? Waar kan ik het vinden?

 

Ik heb heel internet afgespeurd en heb diverse forums gelezen. Maar tot nu toe loop ik hierop vast.

De financiën zijn er, het business plan is geregeld, het gaat mij nu puur om de inkoop.

 

MEt vriendelijke groet,

 

MrAdriaan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een agent is iemand die in China uit jouw naam fabrieken bezoekt of opzoekt. In plaats van dat je zelf naar China zou vliegen, zit er al iemand die je kan inhuren.

 

Ik geloof dat Paul Stuyver zoiets doet of kan doen. Hij zit in elk geval in China.

 

Een expediteur is een bedrijf die goederen bij een fabriek kan ophalen, op een boot kan laden en/of van de boot kan lossen en weer bij jouw voor de deur neer kan zetten.

Link naar reactie
  • 0

Site van Sanna Lin ziet er goed uit. Hoop niet dat zij een hoge fee gaan vragen. ;D

 

Ik had contact met een ander bedrijf, en die vroegen een fee van € 2400,-

Kan ik net zo goed zelf een vliegticket kopen en daar een fabriek bezoeken :)

 

Beste MrOpenDoors,

 

Zelf een vliegticket kopen en een fabriek bezoeken lijkt makkelijker dan het is. Een bezoek aan China brengen om concreet zaken te gaan doen lijkt mij enkel zinvol als dit voorbereid is. Ik raad je aan om in het ieder geval meerdere fabrieken te bezoeken en ook een beeld te krijgen wie je gaat bezoeken. Bezoeken brengen vanuit NL zonder dat er voorbereidingen zijn gedaan en/of voorbezoek vanuit China kan wie eens uitlopen op een teleurstelling. Helaas heb ik dit regelmatig meegemaakt doordat ondernemers via mail/website etc denken dat ze met een fabriek van doen hebben maar eigenlijk een startend trading kantoor is. Dan is elke euro die je hebt uitgegegeven een onnodige kostenpost geweest.

 

Groet,

Danny

 

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Paul,

 

Leuk om te lezen dat er allemaal mensen zijn die me kunnen helpen.

Het zit alleen zo;

 

Met een tussenpersoon zit ik, hoe dan ook, altijd met extra kosten.

Er zitten welliswaar voordelen bij, maar ik ben nu op diverse sites terechtgekomen waar ik direct bij de fabriek kan bestellen.

Bijvoorbeeld Alibaba.com

 

Ik heb dus rechtstreeks contact met de fabriek.

Omdat ik nog in de startfase zit, zal mijn toekomstige order geen grote order zijn,

Mocht er dus iets misgaan, blijft het risico alsnog klein.

 

Snapt u wat ik bedoel?

 

Of zou u mij gratis kunnen helpen? Bestaat dat nog?

 

Met vriendelijke groet,

 

Adriaan

 

Link naar reactie
  • 0

Een zoektocht naar producten vanuit China begint over het algemeen op alibaba.com.

Ik wil je niet ontmoedigen maar helaas zijn niet alle aanbieders op deze site altijd even betrouwbaar.

Het is altijd verstandig om de goederen die je aanschaft eerst gezien te hebben. Het is verstandig om voordat je tot een order overgaat eerst om een sample te vragen.

 

Je geeft aan dat je order niet groot zal zijn. Ik wil je best gratis helpen, daar leer ik ook van.

Ik zit in de stad Jinan in de provincie Shandong, de kans is klein dat de fabriek die je gevonden hebt nou net bij mij in de buurt zal zijn.

Je zou een sample vanuit de fabriek naar mij kunnen laten sturen? Of ik kan een Chinees laten bellen naar de fabriek als dat nodig is.

Het is voor mij een kleine moeite om een landgenoot op deze manier te helpen.

 

mvg,

Paul

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Dit is heel vriendelijk aangeboden.

Ik heb nog geen fabriek uitgekozen, want ik was nog in het stadium van "samples" aanvragen.

Allen vragen aan mij om de transportkosten te betalen, en zou ik een gratis sample kunnen ontvangen.

De verzendkosten komt neer op € 50,-. Beetje veel voor een sample, vond ik.

 

Vandaar dat ik mijn opdracht aan het verfijnen ben. Hiermee bedoel ik dat ik een selectie ga maken van de artikelen die ik wil inkopen, en deze ook meteen ga bestellen. Geen grote bestelling, maar de minimum afnames.

 

Wellicht kan ik dus wel gebruik maken van jouw hulp.

Kun jij mij wel samples verzorgen?

 

Want zo kan ik jou een fabriek opgeven inclusief contactpersoon. Voor zover ik al contacten heb gelegd, weet ik dat de meeste fabrieken (thans, de fabrieken waar ik dus contact mee heb gehad) in het "Mainland" zitten. China Mainland.

 

Zit jij daar in de buurt?

Met vriendelijke groet,

 

Adriaan Koenraadt

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik al contacten heb gelegd, weet ik dat de meeste fabrieken (thans, de fabrieken waar ik dus contact mee heb gehad) in het "Mainland" zitten. China Mainland.

 

Je hebt geen kennis. Er zijn 2 manieren om kennis te vergaren, ervaring opdoen en ervaringen van anderen lezen. Het is sneller en veel goedkoper voor jou in dit stadium om eerst ervaringen van anderen te lezen en dan pas je eigen ervaringen op te doen.

 

Op dit forum kun je snel honderden ervaringen van anderen lezen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

schrijf hem snel over want emailadressen worden verwijderd op deze site.

mod-edit: Als gezegd: Stuur een pm met je acquisitiepraktijken. Gewoon naar profiel van degene die je wil pm-en en klikken op 'stuur persoonlijk bericht' Verdiep je even in HL svp

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Adriaan,

Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Xiao Di. Even zakendoen met China zonder kennis is erg risicovol. Zakendoen in het algemeen vergt al enige ervaring maar met China is dit net even anders. Cultuurverschillen, communicatieproblemen en afstand. Het zijn slechts een paar zaken waar je tegen aan kunt lopen. Zonder enige kennis van de Chinese markt is het lastig. Je weet immer niet of je met een betrouwbare partij te maken hebt. Mocht de partij wel betrouwbaar zijn is het nog een hele kunst dezelfde taal te spreken. Hiermee bedoel ik niet de taal Chinees, Engels of Nederlands maar meer in de zin van kwaliteit en overeenstemming van de wensen. Zakendoen met China betekent ook veelal hoge aantallen en hoge overige kosten. Denk aan samples, TNT kosten, transportkosten bij zendingen, invoerechten etc. Het lijkt me verstandig dat je eerst hierin gaat verdiepen alvorens de stappen te nemen.

 

Groet,

Danny

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Adriaan,

 

Je zult tijd en energie erin moeten steken als je een juiste partner wilt vinden.

 

Ik neem aan dat je een bedrijf wilt opbouwen en dan is een betrouwbare Chinese partner erg belangrijk.

 

Je moet je ook afvragen of je afzetmarkt heb voor de artikelen die je wilt importeren.

 

Een magazijn vol krijgen met spullen is niet zo moeilijk, het is moeilijker om deze weer leeg te krijgen

 

Ik weet niet om welke aantallen gaat maar de fabrieken hanteren vaak grotere afnames.

 

Voor kleinere aantallen kom je gauw bij een tussenhandelaar uit.

 

China levert niet op rekening, het is hoofdzakelijk vooraf betalen en dan begint het bij de meeste te wringen als je leverancier vraagt om eerst de factuur te voldoen voordat jij je spullen hebt.

 

Dan haken veel mensen af omdat dan de vragen gaan komen: Krijg ik mijn spullen wel,??? Is het wel een leverancier ( een gelikte website is zo gemaakt )????

 

Ik geef altijd het advies om zelf naar China te gaan, mocht dit een stap te ver voor je zijn wellicht dat ik iets voor je kan betekeken

.Ik adviseer, begeleid mensen die willen importeren vanuit China.

 

Over 7 weken ga ik zelf weer naar China om mensen bij te staan op de Furniturefair in Shangai , deze mensen willen starten met import van interieur en decoratieartikelen.

 

Veel succes !

 

MvG,

 

R.Besselink

 

 

R.Besselink

Link naar reactie
  • 0

hi adriaan,

 

en die danny zegt het nog steeds zo netjes, maar je wilt toch doen wat je zelf wil. en dr niet voor betalen.

 

je kan 3 dingen doen:

1- of je besteld via alibaba en dan weet je wat het is om op je bek te gaan.

2- of je koopt een vliegticket en dan zie je dat je hier alleen zonder tussenpersoon compleet helemaal niets kan.

3- of je moet een fabriek in china vinden met een NL eigenaar.

 

ik geef toe een beetje grof gesteld, maar sommige mensen moeten het gewoon duidelijk horen, anders snappen ze het niet.

 

optie 1 is zonde van het geld, optie 3 een spelt in een hooiberg, optie 2 is het beste, kost je ook geld, maar dan heb je tenminste nog een soort vakantie gehad.

 

serieus zou ik ook voor optie 2 gaan. gewoon kijken wat er hier aan de hand is. en praten met mensen. guangzhou tijdens CF is een goede optie. eind oktober. en dan gewoon aldaar een serieuze vent opzoeken waaar je wat mee kan.

 

ticket zal je rond de 800 e kosten en een hotel rond de 40 e p/n.

 

succes,

 

willem

 

 

by the way: IK ben geen tussenpersoon.

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven al wordt vermeld is de kans groot dat het misgaat. Uit onze ervaringen blijkt dat 84% van de bestellingen niet zo zijn als men verwacht.

 

Het is dus heel belangrijk om zelf de fabrieken te controleren of dit te laten doen door iemand in China. Neem daarvoor liever een Europees contact omdat deze dezelfde normen hanteert.

 

De canton fair begint 15 oktober en is een goede tijd om zelf kennis te vergaren in China. Wees altijd voorbereid als je zaken doet in China. Het gaat namelijk snel fout.

 

 

 

 

 

 

175,- euro product inspectie in China

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.