• 0

Webwinkel in baby giftsets

Omschrijving van je concept:

Op dit moment zijn we, na een aardige tijd ontwikkelen, live gegaan met onze nieuwe webshop. in cadeausets voor baby's.

Na veel gesleuteld te hebben aan te layout, zijn we nu bezig met de pagina's te optimaliseren, maar omdat er op het gebied van usability altijd wel iets te verbeteren is, ben ik erg benieuwd naar jullie feedback.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

[*]We hebben tot nu toe, de webshop vanaf de grond af aan opgebouwd

[*]Basis productbeschrijvingen gemaakt, deze worden de komende tijd verbeterd (zie ook volgende punt)

[*]Begonnen met de optimalisatie voor zoekmachines, ook dit is een ongoïng process, nauw samenhangend met punt twee. We hebben specifiek gekozen eerst live te gaan en daarna (op zeer korte termijn) meer te doen aan de SEO.

[*]Een Adwords campagne gestart

[*]Momenteel maken we een balkje, om te voldoen aan de cookie wetgeving.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De website, moet zich onderscheiden omdat op het gebied van kraamcadeaus, men vaak met de standaard rompertjes etcetera komt. De webwinkel biedt een ander assortiment cadeautjes, in een leuke prijsklasse.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn wel veel webwinkels op het gebied van baby geschenken, maar het assortiment is in dit geval anders dan vele.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen op alle fronten. Hoe vindt men de site qua uiterlijk, gebruiksvriendelijkheid en vallen er specifieke zaken op / wat zijn de verbeterpunten?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1

Uiterlijk komt de site prettig over!

 

De artikelen ogen aantrekkelijk, het assortiment vind ik wel heel klein vergeleken met dat van de concurrentie.

 

Vreemde prijzen: € 19,04 of € 22,96

 

Waarom ben ik verplicht in te vullen in welke provincie ik mij bevind? Overbodige vraag, lijkt me.

 

Rechtsboven staat bij het winkelmandje:1 product € 19,04

Als ik me bij het afrekenen bedenk en terugkeer naar de hoofdpagina, staat er 1 product € 25,04 (worden de verzendkosten opeens meegerekend).

 

Er staan wel wat taal- en spelfouten in (bijvoorbeeld bied u de mogelijkheid, eventueele, balon), maar niet storend veel.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

Je gebruikt heel veel ruimte voor je header. Daardoor zie ik op mijn scherm nét te weinig van je producten. En waarom linkt die header naar de pagina om een account aan te maken?

 

De fleurige cadeautjes vallen voor mijn gevoel uit de toon bij de rest van de layout. Ik ben geen ontwerper, maar dat betekent wellicht dat die rest in vergelijking te saai is?

 

Bij het "beertje met slaapmuts" zie ik op het plaatje de kleuren blauw, roze en geel. Waarom kan ik die gele niet bestellen?

 

Waarom heb je voor de berekening van de verzendkosten bij een Nederlandse zending een provincie en een postcode nodig? Daarnaast vergeet je btw te berekenen over die verzendkosten.

Link naar reactie
  • 1

Ai, op het eerste oog dacht ik dat de website nog volop in ontwikkeling was, inderdaad door de vreemd ogende prijs en de kleine hoeveelheid producten. Neemt niet weg dat ik het design prima vind overigens. Vooral de productpagina's zien er echt super uit.

Je zou kunnen overwegen nog op de productpagina's een verwijzing te maken naar levertijden en betaalmogelijkheden. Dat zou het voor mij "af" maken

Link naar reactie
  • 1

Je hebt gekozen voor Opencart, uitstekende keuze! 8)

 

Mijn bevindingen:

 

Als je hovert over de inhoud van je winkelwagen dan gaat dit niet goed in IE8. Het menu klapt heel snel uit en meteen weer in. In Firefox gaat het wel goed.

 

Je lijstje met landen kan je inkorten naar alleen de landen waar je naartoe verzend, gewoon de overbodige landen in de admin uitzetten

 

Provincie verwijderen, is goed te doen, door dat veld om te zetten naar een "hidden field". Zo blijft de functionaliteit intact, maar ziet de klant dat veld niet, daarnaast zorgen in de code dat er een standaard provincie is gekozen zodat je geen foutmeldingen krijgt.

 

De standaard checkout is SLECHT, zou ik om de conversie te verbeteren echt vervangen door een andere, er zijn er genoeg. Wij hebben zelf een 2-step checkout genomen en die zelf nog verandert en verbeterd.

 

Wat je al zei, SEO moet flink onder handen genomen worden, denk aan:

- Titel van je shop op alle pagina's met product/ categorienaam ervoor

- Betere url's

- Canonical url toevoegen voor categorie pagina. Anders gaat Google je categorie meerdere keren indexeren = niet goed

 

Horizontale scrollbalk, terwijl niet nodig?

 

Verder zeker potentie!

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Overweldigend! Hartelijk dank voor al jullie reacties!

 

Vreemde prijzen: € 19,04 of € 22,96

Je hebt helemaal gelijk, slordig van me dat ik dat niet gezien heb. Ik heb ze direct aangepast

 

Waarom ben ik verplicht in te vullen in welke provincie ik mij bevind? Overbodige vraag, lijkt me.

Waarom heb je voor de berekening van de verzendkosten bij een Nederlandse zending een provincie en een postcode nodig?

Dat had voorheen te maken met de verzendkosten, inderdaad is de vraag nu overbodig, gezien we daar een andere strategie gekozen hebben. Ik ga het veld snel verwijderen

 

Rechtsboven staat bij het winkelmandje:1 product € 19,04

Als ik me bij het afrekenen bedenk en terugkeer naar de hoofdpagina, staat er 1 product € 25,04 (worden de verzendkosten opeens meegerekend).

Klopt, wanneer de verzendkosten bekend zijn, plaatst hij deze bij het ordertotaal. Ga even kijken of ik hier iets aan kan doen in de programmatuur.

 

Er staan wel wat taal- en spelfouten in (bijvoorbeeld bied u de mogelijkheid, eventueele, balon), maar niet storend veel.

Dat is inderdaad slordig.. Bedankt! Ik heb ze direct aangepast!

 

Je gebruikt heel veel ruimte voor je header. Daardoor zie ik op mijn scherm nét te weinig van je producten. En waarom linkt die header naar de pagina om een account aan te maken?

 

De fleurige cadeautjes vallen voor mijn gevoel uit de toon bij de rest van de layout. Ik ben geen ontwerper, maar dat betekent wellicht dat die rest in vergelijking te saai is?

Hartelijk dank! Ik heb de website zelf vorm gegeven, dus het is puur smaak van mijn kant en van diegene die ik gevraagd heb ;) Ik hou het in mijn achterhoofd!

 

Bij het "beertje met slaapmuts" zie ik op het plaatje de kleuren blauw, roze en geel. Waarom kan ik die gele niet bestellen?

Die is helaas niet meer voorradig. Ik denk inderdaad wel dat ik dat er even bij moet zetten, hij komt binnenkort wel weer binnen. Kan ik één voor je reserveren? ;)

 

Daarnaast vergeet je btw te berekenen over die verzendkosten.

Oei! Bedankt, erg scherp. Direct aangepast!

 

Ai, op het eerste oog dacht ik dat de website nog volop in ontwikkeling was, inderdaad door de vreemd ogende prijs en de kleine hoeveelheid producten. Neemt niet weg dat ik het design prima vind overigens. Vooral de productpagina's zien er echt super uit.

Je zou kunnen overwegen nog op de productpagina's een verwijzing te maken naar levertijden en betaalmogelijkheden. Dat zou het voor mij "af" maken

 

Hartelijk dank voor de feedback. Ja dat is typisch een gevalletje er even te diep induiken en dat soort dingen over het hoofd zien denk ik. Natuurlijk geen excuus dat het niet ineens goed moet. In ieder geval bedankt voor je feedback! Wat betreft de overweging voor de productpagina's, bedoel je levertijd vermelden op de productpagina's en een button om direct af te rekenen?

 

Ik geef alleen even feedback over "het eerste gevoel":

mooie site! Mooi qua kleurgebruik en fotowerk.

Dus lekker met de tips van de anderen hier aan de slag. Dit is in ieder geval een site waar het zinvol is om er extra moeite voor te doen.

Veel succes!

Hartelijk dank voor de feedback!

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor je tips! Erg nuttig!

 

Je hebt gekozen voor Opencart, uitstekende keuze! 8)

Een bondgenoot ;) thnx!

 

Als je hovert over de inhoud van je winkelwagen dan gaat dit niet goed in IE8. Het menu klapt heel snel uit en meteen weer in. In Firefox gaat het wel goed.

Ja, ik heb wel ervaren dat html5 in IE8 nog een uitdaging apart is, ik ben er mee bezig! Ook in Chrome en Opera gaat ie wel goed, toch nog eventjes sleutelen.

 

Je lijstje met landen kan je inkorten naar alleen de landen waar je naartoe verzend, gewoon de overbodige landen in de admin uitzetten

Ik ben toch maar even de SQL hiervoor ingedoken! ;)

 

Provincie verwijderen, is goed te doen, door dat veld om te zetten naar een "hidden field". Zo blijft de functionaliteit intact, maar ziet de klant dat veld niet, daarnaast zorgen in de code dat er een standaard provincie is gekozen zodat je geen foutmeldingen krijgt.

Dank je wel voor de tip! Ik had al iets dergelijks op het OC forum gevonden, dus dat ga ik straks in de testomgeving eventjes proberen

 

De standaard checkout is SLECHT, zou ik om de conversie te verbeteren echt vervangen door een andere, er zijn er genoeg. Wij hebben zelf een 2-step checkout genomen en die zelf nog verandert en verbeterd.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe die van jullie eruit ziet! Zou je me de link eens kunnen sturen?

 

Wat je al zei, SEO moet flink onder handen genomen worden, denk aan:

- Titel van je shop op alle pagina's met product/ categorienaam ervoor

- Betere url's

- Canonical url toevoegen voor categorie pagina. Anders gaat Google je categorie meerdere keren indexeren = niet goed

Helemaal mee eens. Betreffende die canonical URL's, hier heb ik tot op heden al veel ruzie mee gehad, in het script lijkt het goed te staan, maar hij presenteert ze niet. Dit is de reden, waarom ik de Breadcrumb eventjes gesloopt heb, de url's verwijzen nu allemaal naar dezelfde pagina, maar helaas heb ik er dan geen categorienaam voor staan. De SEO gaat dus echt wel komen, maar wilde eerst dit euvel opgelost hebben.

 

Horizontale scrollbalk, terwijl niet nodig?

Welke browser is dit, IE8? Of ook andere, graag verneem ik een versie.

Link naar reactie
  • 0

Die horizontale scrollbalk is inderdaad in IE8.

 

Er is een oplossing in het forum om toch de categorienaam in de canonical url te tonen. Zal je even moeten zoeken, heb ik ook toegepast. Wij hebben een aantal webshops waarbij deze: scootmobiel accessoires de eerste is die omgezet is naar Opencart.

 

Er zijn diverse checkout extensies, de meeste one-step checkouts vind ik zelf niet zo prettig en zeker niet voor onze doelgroep, teveel info op 1 pagina.

Ik heb gekozen voor een extensie die bestaat uit 2 stappen en daar heb ik het e.e.a. nog aan veranderd om het nog beter te krijgen, zoals: provincie weg, huisnummer toegevoegd en veplicht, automatisch wachtwoord naar de klant, velden beter gerangschikt, optie voor betalen per factuur voor zakelijke klanten etc. Die extensie heet overigens, uber checkout, te vinden bij de extensions op de Opencart site.

 

Oh ja, ik heb die login die je meteen vol in beeld ziet, ook nog achter een link gezet, klikken op de link en het loginformulier ontvouwt zich. Kijk anders maar in onze shop hoe het er nu uitziet.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Die extensie heet overigens, uber checkout, te vinden bij de extensions op de Opencart site.

Terwijl je het erover hebt, had ik m aangeschaft! Dank je wel ik vond hem er ook perfect uit zien! Nog ietwat vol wellicht, maar daar is wel en mouw aan te passen

Link naar reactie
  • 0

De eerste indruk van de site is positief, de site heeft een frisse uitstraling.

 

- Het assortiment is nog vrij beperkt

 

- Bij de winkelwagen kun je kiezen uit drie opties (kortingsbon, cadeaubon of bereken verzendkosten). Als ik dit zie dan stoot me dat eigenlijk meteen tegen de borst. Ik zou ervoor kiezen om het optioneel te maken een kortingsbon/ cadeaubon in te vullen, waarmee het mogelijk is om de verzendkosten te laten vervallen. Ik vraag me ook meteen af of je geen kortingsbon kan hebben voor artikelen ipv de verzendkosten (het kan zijnd at ik dit onderdeel verkeerd begrijp).

 

- Ik mis kvk / BTW op de website

 

- Extra / aanbiedingen: staan geen aanbiedingen -> jammer, haal dan tijdelijk het kopje weg.

 

Hopelijk heb je er iets aan.

 

Mvg,

Ingrid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.