CRM, mits goed geïmplementeerd kan o.a. de commercieele daadkracht van je onderneming versterken... Dat weet iedereen... Het onderstaande artikel legt erg duidelijk de vinger op de zere plek (is dat de uitspraak?)
Crm mislukt vaak vanwege opstelling leidinggevenden
Crm-projecten brengen zelden wat ervan verwacht wordt. Veel implementaties stranden voortijdig, en als ze dat niet doen is de kans groot dat de systemen niet goed gebruikt worden. De belangrijkste schuldige is de
bedrijfsleiding. De topmanagers werken zelden op overtuigende wijze mee aan een succesvolle implementatie. Dit blijkt uit onderzoek van Wirthlin Worldwide in opdracht van adviesbureau Accenture. Dat het probleem acuut is, blijkt uit eerder onderzoek van Gartner, dat 70 a 80% van de crm-projecten zag mislukken. Van de respondenten op het Wirthlin-onderzoek noemde 55% een onvoldoende betrokkenheid van de bedrijfsleiding als belangrijkste oorzaak. Ook een reele kijk op return on investment en een lange termijn-visie op crm ontbreken bij de top. Iets meer dan eenvijfde van de respondenten meldt dat
klantdata optimaal worden gebruikt met hogere sales als doel. Accenture concludeert dat het falen van crm niet met techniek te maken heeft, maar met de menselijke factor. [bron: Automatisering Gids]
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zrski
zrski
CRM, mits goed geïmplementeerd kan o.a. de commercieele daadkracht van je onderneming versterken... Dat weet iedereen... Het onderstaande artikel legt erg duidelijk de vinger op de zere plek (is dat de uitspraak?)
Crm mislukt vaak vanwege opstelling leidinggevenden
Crm-projecten brengen zelden wat ervan verwacht wordt. Veel implementaties stranden voortijdig, en als ze dat niet doen is de kans groot dat de systemen niet goed gebruikt worden. De belangrijkste schuldige is de
bedrijfsleiding. De topmanagers werken zelden op overtuigende wijze mee aan een succesvolle implementatie. Dit blijkt uit onderzoek van Wirthlin Worldwide in opdracht van adviesbureau Accenture. Dat het probleem acuut is, blijkt uit eerder onderzoek van Gartner, dat 70 a 80% van de crm-projecten zag mislukken. Van de respondenten op het Wirthlin-onderzoek noemde 55% een onvoldoende betrokkenheid van de bedrijfsleiding als belangrijkste oorzaak. Ook een reele kijk op return on investment en een lange termijn-visie op crm ontbreken bij de top. Iets meer dan eenvijfde van de respondenten meldt dat
klantdata optimaal worden gebruikt met hogere sales als doel. Accenture concludeert dat het falen van crm niet met techniek te maken heeft, maar met de menselijke factor. [bron: Automatisering Gids]
HL-er van het eerste uur (& proud of it)
follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema
fuk spelvouten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/374-crm-begrip-bij-het-bestuur-ontbreekt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag