• 0

Waar vind ik partners om de Duitse markt op te gaan?

Momenteel ben ik samen met anderen bezig om een heel mooi product (eigenlijk een compleet assortiment) in de Nederlandse uitvaartmarkt te zetten. De resultaten zijn veelbelovend, dus vandaar dat we vlot de stap naar het buitenland willen maken. Duitsland staat met stip bovenaan, maar.... hoe vinden we een partij om ter plekke de verkoop mee op te tuigen?

 

Uiteraard heb ik al e.e.a. op internet gezocht en er zijn commerciële partijen die ons kunnen helpen (die zal ik binnenkort benaderen). Maar om te voorkomen dat deze clubs iets gaan doen wat ik zelf zou moeten doen, gooi ik mijn vraag in de HL-groep.

 

Hat jemand eines idee? Ich habe jetzt leider keine... :-[

 

Vielen dank!

StefanO

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank allen voor de tips!! Daar kan ik zeker verder mee. Heb ook nog contact met AgentschapNL gehad. Die hebben ook veel contacten in de landen waar wij naar toe willen en geven gericht advies hierover / leggen contacten. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.

 

Het verbaast me trouwens dat er relatief weinig respons is (al gaat het natuurlijk om de kwaliteit :)). Betekent dit dat de HL ondernemers Nederland groot genoeg vinden?

 

 

Link naar reactie
  • 1

Dank allen voor de tips!! Daar kan ik zeker verder mee. Heb ook nog contact met AgentschapNL gehad. Die hebben ook veel contacten in de landen waar wij naar toe willen en geven gericht advies hierover / leggen contacten. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.

 

Het verbaast me trouwens dat er relatief weinig respons is (al gaat het natuurlijk om de kwaliteit :)). Betekent dit dat de HL ondernemers Nederland groot genoeg vinden?

 

 

 

Ik heb binnenkort een gesprek staan met een partij in Berlijn. Een Nederlander die vanuit daar ondernemers bijstaat in het betreden van de Duitse markt. Ik heb geen flauw idee of het wat is maar ik hou je per PM wel even op de hoogte.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik heb binnenkort een gesprek staan met een partij in Berlijn. Een Nederlander die vanuit daar ondernemers bijstaat in het betreden van de Duitse markt. Ik heb geen flauw idee of het wat is maar ik hou je per PM wel even op de hoogte.

 

Danny

 

Helemaal super!! Geldt mijn opmerking in ieder geval niet voor jou ;).

Link naar reactie
  • 1

Dank allen voor de tips!! Daar kan ik zeker verder mee. Heb ook nog contact met AgentschapNL gehad. Die hebben ook veel contacten in de landen waar wij naar toe willen en geven gericht advies hierover / leggen contacten. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.

 

Het verbaast me trouwens dat er relatief weinig respons is (al gaat het natuurlijk om de kwaliteit :)). Betekent dit dat de HL ondernemers Nederland groot genoeg vinden?

 

 

 

Ohhh... er zijn heel veel netwerk clubjes in duitsland ook veel Nederland-Duitse en dan heb ik het niet over zgn handelskamers ...

 

maar je hebt al contact gehad met de evd, die weten veeeel! Maak eens een afspraak met de landen vertegenwoordiger ?

 

 

of kijk eens:

http://www.agentschapnl.nl/programmas_regelingen/%2833%29%2C%2831%29%2C5261

 

http://www.hollandtrade.com/matchmaking/dutch-representatives/nbso/address/#Frankfurt

 

http://www.agentschapnl.nl/onderwerp/zakenpartnerscan-vind-uw-zakenpartner-het-buitenland

 

https://www.ixpos.de/IXPOS/Navigation/EN/community.html

 

suc6

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dank allen voor de tips!! Daar kan ik zeker verder mee. Heb ook nog contact met AgentschapNL gehad. Die hebben ook veel contacten in de landen waar wij naar toe willen en geven gericht advies hierover / leggen contacten. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.

 

Het verbaast me trouwens dat er relatief weinig respons is (al gaat het natuurlijk om de kwaliteit :)). Betekent dit dat de HL ondernemers Nederland groot genoeg vinden?

 

 

 

Wij verkopen nu in: Nederland, Duitland, Frankrijk, Engeland, Ierland, Italie, Spanje, Finland, Zweden, Oosterijk, Rusland, Zuid Korea, Singapore, Japan, Australie. In nog een tiental landen zijn potentiele verkopers/importeurs/dealers aktief om te kijken of het. daar wat is. US, Mexico, Brazilie, China, Thailand, Zuid Afrika, Argentinie etc.

 

Drie jaar geleden verkochten we nog niets van ons product. Ik heb veel steun gehad van EZ en Syntens en het staan op de internationale vakbeurzen. Ook de ondersteuning van onze fabrikant was onontbeerlijk.

Om de verkoop te gaan stroomlijnen hebben we een commerciele man ingehuurd die het Marlies Dekker merk heeft opgezet.

 

Overigens in de begrafeniswereld ben ik ook aan het zoeken of we met ons product de arbeid kunnen verlichten.

Link naar reactie
  • 0

Herman, bedankt voor je bijdrage! Jouw Tiller leent zich inderdaad ook voor de uitvaartbranche. Zal mijn ogen en oren ook openhouden. Vond het trouwens erg leuk om de Tiller bij de borrel laatst eens in het echt te zien.

 

Goed ook om te lezen dat je wereldwijde handel hebt. Ik zal deze week ook eens met de genoemde partijen over onze uitvaart business praten.

Link naar reactie
  • 0

Update: heb contact met AgentschapNL / EVD gehad. Waanzinnig hoe snel ze info beschikbaar hebben en de eerste set kost ook nog eens niets (niet dat het daarom gaat overigens, maar verlaagt de drempel behoorlijk).

 

Je kunt nog meer info krijgen (zakenpartnerscan, etc.) en daarvoor betaal je een eigen bijdrage van € 500,-. Daarvoor doet men ook echt heel gericht en uitgebreid onderzoek. Voorlopig gaan we met de basisinfo aan de slag. Echt helemaal top!!!

Kortom: Reus voor AgentschapNL / EVD!!!

 

Hier heeft ondernemend Nederland wat aan!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Stefan,

 

Ik woon zelf sinds 10 jaar in Duitsland en het ondernemen gaat hier iets formeler.

 

Onaangekondige benadering via de mail is hier minder gepast en word minder gewaardeerd.

 

Duitsers gaan voor een zekere zekerheid, ga vooral goed voorbereid te werk.

 

Goede kontakten leg je vaak op de Duitse beurzen, prive en werk word gescheiden gehouden.

 

Kwaliteit staat ( meestal ) boven prijs.

 

Kom nooit te laat op een afspraak !!!!

 

Dit zijn wat algemene basisdingen,

 

Succes

R.Besselink

Link naar reactie
  • 0

Robin, bedankt voor je toevoeging.

 

Is zeker wel iets om op te letten, want ik ben bepaald geen Duitser. Werk en privé lopen bij mij dwars door elkaar heen. Verder kan ik best formeel zijn, maar liever niet als het niet hoeft. Ik heb er wel een bloedhekel aan om te laat op afspraken te komen. Bij mij gaat kwaliteit ook boven prijs. Ook mijn auto is Duits.

 

Het idee is daarom dat niet ik zelf, maar vooral een Duitser in de Duitse markt actief zou moeten zijn. Dan hoef ik me maar aan één Duitser aan te passen ;). Duitsers doen vast liever zaken met Duitsers. Ook is mijn middelbare school Duits al aardig weggezakt (ik ben een Beta). Wordt dus niks met mij in Duitsland...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.