• 0

Huurcontract en BAG register

Beste allen,

 

Enige tijd terughebben wij via een makelaar een pand gehuurd (1e verdieping). Het pand heeft een eigen voordeur met brievenbus, tevens heb ik zonder problemen kabel internet kunnen aanvragen.

 

Het pand heeft als adres een extensie "2A". Het gebouw ligt vast aandat van de verhuurder. DIt pand heeft nummer 2.

 

Nu ik de adresgegevens van het bedrijf wil overschrijven via de KVK geeft de KVK aan dat het pand niet in het BAG (Basisregistraties Adressen en Gebouwen) register is opgenomen (het pand van de verhuurder, nr 2, is wel opgenomen).

 

Ik wil de verhuurder vragen het pand alsnog op te laten nemen in het BAG. Voordat ik dat doe de volgende vragen:

 

1. Wat voor gevolgen heeft dit voor de verhuurder wanneer hij het pand op laat nemen in het BAG?

2. Wat voor gevolgen heeft het als ik de vestiging gewoon op het oude adres (ons huis) laat staan? (verzekeringen etc. zijn aangevraagd op het nieuwe adres).

 

Natuurlijk had ik dit van te voren uit moeten zoeken. Echter we hebben een webshop en we wilden voorkomen dat de gemeente ons zou zien als retail en dat daarmee het bestemmingsplan een probleem zou worden.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben zeker geen expert, maar ik vermoed dat er voor jullie deel van het pand (2a) door de gemeente geen huisnummerbesluit is vastgelegd. Voor de gemeente is 2a dan gewoon een onderdeel van huisnummer 2 en is er dus ook geen enkele reden om het pand op te laten nemen in het BAG.

Heeft 2a een eigen aansluiting op het het gas-, water- en electriciteitsnet of liften jullie mee op nummer 2 en verrekenen jullie onderling? Als die aansluitingen er niet zijn dan kan dat een indicator zijn dat er geen huisnummerbesluit is. Zonder zo'n besluit is het namelijk niet mogelijk om deze aanluitingen aan te vragen.

 

Mocht het huisnummerbesluit er niet liggen dan wordt dat de eerste stap. Als de gemeente dat besluit neemt wordt het pand automatisch opgenomen in het BAG. Gemeenten leveren de gegevens voor het BAG aan, het is voor jouw verhuurder onmogelijk het pand zelf te registreren - zo'n verzoek is dan ook zinloos. Je kunt hem natuurlijk wel verzoeken de gemeente een huisnummerbesluit te laten nemen.

 

Wat voor gevolgen heeft dit voor de verhuurder wanneer hij het pand op laat nemen in het BAG?

Het is dus niet aan je verhuurder maar aan de gemeente. De gevolgen kunnen groot zijn, maar hoeven dat niet te zijn. Dit is een hele specieke vraag waar geen algemeen antwoord op mogelijk is. Fiscaal gezien kan er bijvoorbeeld opeens sprake zijn van twee panden in plaats van één pand - als het pand in privé bezit is dan kan het pand 2a fiscaal anders behandeld worden dan pand 2. Maar nogmaals, over de specifieke situatie valt hoegenaamd niets zinnigs te zeggen.

 

Wat voor gevolgen heeft het als ik de vestiging gewoon op het oude adres (ons huis) laat staan? (verzekeringen etc. zijn aangevraagd op het nieuwe adres)?

Ik zou de inschrijving KvK vooralsnog gewoon doen op huisnummer 2. Voor de rest alles invoeren op 2a. Feitelijk is 2a er gewoon en is dus ook te verzekeren en de post zal het ook weten te vinden. Dat lijkt mij veel handiger dan de formele inschrijving op het huisadres te laten.

 

 

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.