Ik zit met het volgende, een reactie is meer dan welkom.
Tot twee keer toe foute IB aangifte ingediend in 2008, geen reactie belastingdienst
Over 2008 is destijds de IB aangifte ingediend. Hier zat een fout in van mijn kant die maakte dat ik in plaats van te moeten betalen, geld kreeg. Kort daarna is hier contact over geweest, de belastingdienst vroeg een tweede aangifte te doen. Helaas zat ook daar een fout in, ook dat is terug gekoppeld naar de belastingdienst. Er werd aangegeven dat ik geduld moest hebben i.v.m. een definitieve aanslag/herberekening. Twee jaar geleden heb ik hier een aantal telefoontjes aan gewijd, maar heb helaas niets meer vernomen. Ik kan me nog herinneren dat er werd aangegeven dat zowel van mijn kant als die van de belastingdienst fouten zijn gemaakt en dat een rente niet van toepassing zou zijn.
Onduidelijk of er een definitieve aanslag is verstrekt
Het is duidelijk dat ik destijds mijn zaken niet op orde had, helaas is een definitieve aanslag is dan ook niet terug te vinden, mocht deze überhaupt zijn verstrekt. De boekhouding is de afgelopen jaren op orde, maar dit is een kwestie die helaas nog open staat. En helaas gaat het om een serieus bedrag.
Wat nu?
De vraag is wat te doen, ik las op het forum een aantal zaken die me doen twijfelen opnieuw contact op te nemen. Zo las ik o.a. dat de belastingdienst tot 2.5 jaar de tijd heeft om een definitieve aanslag te verstrekken (dit is dus waarschijnlijk niet gebeurd), maar of ik hiermee zaken als gedaan kan beschouwen is me niet duidelijk (lijkt me sterk). Hiernaast las ik dat er na een periode van vijf jaar niet meer terug gekomen kan worden op een definitieve aanslag (waarvan het onduidelijk is of deze is verstrekt). Mocht dat het geval zijn, dan komt die datum steeds dichterbij. In dat geval kan het wellicht geen kwaad nog even te wachten met een nieuwe poging tot contact (met als risico oplopende rentekosten).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jandevries
jandevries
Ik zit met het volgende, een reactie is meer dan welkom.
Tot twee keer toe foute IB aangifte ingediend in 2008, geen reactie belastingdienst
Over 2008 is destijds de IB aangifte ingediend. Hier zat een fout in van mijn kant die maakte dat ik in plaats van te moeten betalen, geld kreeg. Kort daarna is hier contact over geweest, de belastingdienst vroeg een tweede aangifte te doen. Helaas zat ook daar een fout in, ook dat is terug gekoppeld naar de belastingdienst. Er werd aangegeven dat ik geduld moest hebben i.v.m. een definitieve aanslag/herberekening. Twee jaar geleden heb ik hier een aantal telefoontjes aan gewijd, maar heb helaas niets meer vernomen. Ik kan me nog herinneren dat er werd aangegeven dat zowel van mijn kant als die van de belastingdienst fouten zijn gemaakt en dat een rente niet van toepassing zou zijn.
Onduidelijk of er een definitieve aanslag is verstrekt
Het is duidelijk dat ik destijds mijn zaken niet op orde had, helaas is een definitieve aanslag is dan ook niet terug te vinden, mocht deze überhaupt zijn verstrekt. De boekhouding is de afgelopen jaren op orde, maar dit is een kwestie die helaas nog open staat. En helaas gaat het om een serieus bedrag.
Wat nu?
De vraag is wat te doen, ik las op het forum een aantal zaken die me doen twijfelen opnieuw contact op te nemen. Zo las ik o.a. dat de belastingdienst tot 2.5 jaar de tijd heeft om een definitieve aanslag te verstrekken (dit is dus waarschijnlijk niet gebeurd), maar of ik hiermee zaken als gedaan kan beschouwen is me niet duidelijk (lijkt me sterk). Hiernaast las ik dat er na een periode van vijf jaar niet meer terug gekomen kan worden op een definitieve aanslag (waarvan het onduidelijk is of deze is verstrekt). Mocht dat het geval zijn, dan komt die datum steeds dichterbij. In dat geval kan het wellicht geen kwaad nog even te wachten met een nieuwe poging tot contact (met als risico oplopende rentekosten).
Wat te doen in mijn situatie? Hartelijk bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37416-geld-ontvangen-ib-08-waar-ik-geen-recht-heb-maar-wordt-niet-opgepakt-wat-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag