• 0

Het gaat beter dan verwacht!

Ik ben Freek van Aerle en ben sinds 2 maanden een webshop begonnen voor zonnebrillen en contactlenzen. Ik heb via familie contracten kunnen afsluiten met de grootste leveranciers voor zonnebrillen en contactlenzen. Hierdoor kan ik zonnebrillen en contactlenzen van het hoogste segment verkopen.

 

Toen ik begon had ik als doen om plezier in het ondernemen te beleven en een klein zakcentje. Als ik nu kijk wat ik al in 2 maanden heb bereikt kan ik mijn ogen niet geloven. Ik vind het ondernemen echt helemaal geweldig, veel in contact met andere mensen, oplossen van moeilijke situaties enz. Daarnaast zijn de verkopen veel beter gedaan dan ik had kunnen dromen. Ik ging voor 3 a 4 verkopen per maand. Was als blij als ik 50 tot 100 euro per maand zou kunnen verdienen(ben immers een student en alle beetjes zijn welkom). Maar het gaat echt veel beter, ik heb ongeveer 25 bestellingen ipv 3 a 4. Hierdoor kom ik in veel meer situaties waar ik van kan leren en geniet.

 

Als ik zo terug kijk zou ik niet kunnen zeggen waar het aan heeft gelegen. Ik wist dat de zonnebrillen en contactlenzen een moeilijke markt was/is. Maar ik wou het gewoon proberen. Ik probeer mensen zo goed mogelijk te helpen en zo snel mogelijk, de prijzen zijn aanzienlijk lager dan 80-90% van de andere webshops. De wil om succesvol te worden wordt steeds groter en groter, het lijkt wel of het mogelijk is om hier een goed zakcentje uit te halen.

 

Maar wat ik wel moeilijk vind is, wat is de volgende stap. Ik begon met kortingscodes uit te delen waardoor je boven op de 15% korting die al is toegerekend nog eens 15% korting krijgt. En daarbij betaal je geen verzendkosten. Ik heb hier geadverteerd op marktplaats, in folders, kranten en heb zelf ook geflyerd. Maar ik wil weer verder, het volgende wat ik wil doen is de site er chiquer uit laten zien. Ik verkoop immers dure producten, en als de site er dan niet "duur" uitziet, dan kan dit misschien niet goed overkomen. Maar wat doe ik daarna? En hoe kom ik erachter wat ik moet gaan doen? Ik vind het moeilijk om er achter te komen maar ook weer heel spannend.

 

Freek

 

[Mod edit: link naar eigen site verwijderd]

www.fuva.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Freek,

 

Als je je site wil laten beoordelen kun je een oproep plaatsen in het "Wat vinden jullie van mijn" board. Daar (en alleen daar!) mag je ook de link naar je site in de tekst opnemen.

Let er op dat er in dat board een aantal vaste vragen zijn die door jou beantwoord dienen te worden.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

De statistieken van je site kunnen je soms helpen om je volgende stap te bepalen. Heb je meer bezoekers nodig of moet je conversie omhoog? Hoe hoog is je bouncerate? Zijn er pagina's waar veel wordt afgehaakt en kun je bedenken waardoor dat komt? Komen bezoekers met de juiste zoekwoorden op je site terecht? Zijn er producten waar bezoekers nooit naar kijken en zit daar een bepaalde logica in?

 

Jammer trouwens dat je geen opmerkingen op je site wilt ...

Link naar reactie
  • 0

In de reguliere detailhandel is het juist zaak de winkel uitstraling er iets duurder uit te laten zien dan het prijssegment, op die wijze denkt de klant eerder een koopje te hebben dan bij een winkel met een goedkopere uitstraling.

 

Extra korting geven is geen goede keuze je kan het beter alleen bij de standaard 15% houden met gratis verzendkosten en een bon voor een gratis product zoals bv een brillen koordje of etui bij de volgende aankoop.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Off topic maar als je het hoogste segment zonnebrillen via een webshop verkoopt en dit 70% goedkoper doet dan alle andere shops die dezelfde merk brillen verkoopt zou ik denken dat ze nep zijn. Wellicht is dat de reden van het hoge aantal bestellingen?

 

TS bedoelt waarschijnlijk dat hij goedkoper is dan 70% van zijn branchegenoten. Niet dat hij 70% onder de prijs zit. ;D

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Schrijf een ondernemingsplan met duidelijk doelstellingen voor volgend zomer- of wintersportseizoen. ;+)

 

Tegen welke inspanningen en opbrengst verkoop je nu minder dan een zonnebril per dag?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik kan naar mijn mening geen doelstellingen stellen voor het komend jaar. Ik ben allang blij dat ik er een klein zakcentje eruit haal. Ik ga er al 100% voor, dus als ik zou zeggen van, over 1 jaar wil ik 50 bestellingen per maand hebben en dat zou niet lukken. Dat zou niet echt uitmaken. Ik ga er toch voor de volle 100% voor.

 

Ik denk niet dat mensen bij een andere kopen omdat ik te goedkoop ben en dus misschien nep ben. Het gaat in ieder geval wel om vertrouwen. Ik vind het wel heel erg moeilijk om het vertrouwen van mensen te winnen. Ik probeer altijd zo snel mogelijk antwoord op vragen te geven. En garandeer ik 1 jaar garantie en een niet goed geld terug garantie.

 

Wat zou ik nog meer kunnen doen om het vertrouwen te winnen van mensen?

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat zou ik nog meer kunnen doen om het vertrouwen te winnen van mensen?

Nu je er toch om vraagt ...

 

Wat mij stoorde bij het bekijken van je site - en waarom ik het jammer vond dat je daar geen commentaar op wilde - is die grote tekst "geen verzendkosten" zonder "*" in de rechterbovenhoek. Want als ik vervolgens een paar contactlenzen bestel, laat je mij eerst al mijn gegevens invullen en vervolgens zie ik dat je toch € 5,95 verzendkosten berekent ... :(

Link naar reactie
  • 0

Wat zou ik nog meer kunnen doen om het vertrouwen te winnen van mensen?

 

Zoals je zelf al zegt, een professionele website maken. Waarop in ieder geval ook een adres vermeld wordt.

 

Voor zover ik steeksproefgewijs kan nagaan, levert de concurrentie je brillen ook met 15% korting (zonder verzendkosten).

Ik vraag me dus af of je zonder je 15% extra korting ook zo gemakkelijk brillen verkoopt.

 

 

P.S. Je wint weinig vertrouwen door je potentiële klanten te negeren...

 

 

De statistieken van je site kunnen je soms helpen om je volgende stap te bepalen. Heb je meer bezoekers nodig of moet je conversie omhoog? Hoe hoog is je bouncerate? Zijn er pagina's waar veel wordt afgehaakt en kun je bedenken waardoor dat komt? Komen bezoekers met de juiste zoekwoorden op je site terecht? Zijn er producten waar bezoekers nooit naar kijken en zit daar een bepaalde logica in?

 

Geen reactie

 

Je vorige topic:

Reacties genoeg om een keer te reageren zou ik willen zeggen, TS...

 

Geen reactie

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry dat ik niet reageerde, ik houd alles bij via google analytics. De meeste mensen komen via marktplaats op mijn site, dus mijn seo kan wel wat verbeterd worden. Hoe houden jullie je statistieken van je site bij en hoe anticiperen jullie hier dan op?

 

Ik heb op de hoofdpagina staat dat je bij een bestelling van 60 euro en hoger geen verzendkosten hoeft te betalen. Helemaal onder aan de site staan mijn adres gegevens.

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe houden jullie je statistieken van je site bij en hoe anticiperen jullie hier dan op?

Google Analytics?

 

 

Ik heb op de hoofdpagina staan dat je bij een bestelling van 60 euro en hoger geen verzendkosten hoeft te betalen.

Ik kom op je site, zie dat je geen verzendkosten berekent en klik links op "contactlenzen". Die tekst onderaan je homepagina heb ik dan niet gezien. Ik zie ook geen "*" bij "geen verzendkosten" staan om mij erop te wijzen dat er voorwaarden aan zijn verbonden.

 

Ik vermoed trouwens dat jij zelf die tekst onderaan je homepage ook al een tijd niet meer hebt gezien, want je hebt het over 60 euro ...

fuva.thumb.jpg.e9a2342fd9f067c0b2e57abe0d6f7f96.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer altijd zo snel mogelijk antwoord op vragen te geven.

 

Snel?

 

Er staan hier sinds drie maanden drie uitgebreide vragen van leden die hun best gedaan om je te helpen. Niet reageren is niet alleen nogal bot maar commercieel gezien dom: je hebt ook op HL met potentiële klanten te maken die nu niet gauw geneigd zullen zijn iets bij jou te kopen.

 

 

Helemaal onder aan de site staan mijn adres gegevens.

 

Contactgegevens, ik zie geen adres.

Ik bestel niet gauw iets bij een winkel met alleen een mobiel nummer. Niet zo chique.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik iets nodig heb en ik bestel dit via internet dan is een van de redenen om dat te doen snelheid. Oftewel wil ik het gewoon de volgende dag in huis hebben.

 

Op jouw website kan ik niet echt levertijden vinden. wordt die pas zichtbaar als je de bestelling afrondt?

 

Link naar reactie
  • 0

De levertijd staat op de mainpage en het wordt nog een keer vermeld als er een bestelling is gedaan. Ik heb op dit moment een klein voorraadje, is ook een extra pagina voor gemaakt. Maar omdat ik nog student ben, en niet veel geld heb kan ik het me niet veroorloven om alle zonnebrillen op voorraad te hebben. Ik heb nu de zonnebrillen op voorraad die het snelst gaan. Stel dat er andere modellen opeens heel veel verkocht worden, dan zal ik die ook op voorraad nemen.

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat je graag verder wilt groeien, maar ik kan uit je reacties niet echt opmaken of je een plan hebt. Heb jij een ondernemingsplan geschreven voordat je startte of ben je gewoon begonnen?

 

Wil je dit serieus aanpakken, dan zou het geen slecht idee zijn om eens een soort van groeiplan te schrijven. Dan kun je adhv je doelen een planning maken, en bekijken hoe je deze doelen gaat halen. Dat lijkt me een stuk concreter (en beter te meten) dan het soort vragen dat je nu stelt.

 

Neem de reacties uit dit topic (en je vorige) mee in dat plan. En plaats het weer hier zodat wij er ook wat van opsteken of aan kunnen toevoegen.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.