• 0

ik wil VOF verlaten. mag ex/partner zaak doorzetten op oude huurovereenkomst..?

op oude huurovereenkomst *bedrijfspand 5jr* hebben we samen getekend!

vof partner wil doorgaan met de zaak.

is hij nu verplicht om een nieuwe huurovereenkomst op te stellen, omdat hij nu alleen de zaak voortzet ?

en hoe zit het met de verhuurder zijn zij ook verplicht om een nieuwe huurovereenkomst op te stellen .

ik heb de vehuurder kenbaar gemaakt dat ik uit de vof stap.

vof partner doet lastig omdat ik wil uitreden,

we hebbeen geen schulden

Weet iemand hier raad over?

alvast bedankt

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

• 0

Dag moonstars

Zit er op de oude overeenkomst ook een stilzwijgende verlenging?

groet

Joost

is een 5 jaar + 5 contract !

of stilzwijgend verlenging opstaat moet ik nog uitzoeken strx. ................*ik kom op terug*

maak dat wat uit als het instaat ?

\gr

• 0

Als de VOF niet tijdig heeft opgezegd, dan zitten jullie nog steeds aan het contract vast namelijk.

Dan moet jij er vanaf. Een akte van indeplaatsstelling zou dan de oplossing zijn, mits je ex-vennoot mee wilt werken.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Als de VOF niet tijdig heeft opgezegd, dan zitten jullie nog steeds aan het contract vast namelijk.

Dan moet jij er vanaf. Een akte van indeplaatsstelling zou dan de oplossing zijn, mits je ex-vennoot mee wilt werken.

groet

Joost

dank voor je snelle reactie.

ex/vennoot wil nergens aan meewerken en dat maakt het zo ingewikkeld!

is het mogelijk door uitreden uit VOF dat verhuurder hem *ex vennoot* verplicht om een nieuwe huurovereenkomst te tekenen.?

1ding staat pal boven water hij wil doorgaan met de zaak ...

Gr

• 0

dat is gewoonlijk niet aan de verhuurder. Als een VOF ontbonden wordt dan vervalt niet meteen ook het huurcontract.

Ik begrijp alleen iets niet. Als hij wel verder wilt met de onderneming, gaat hij zich dan ergens anders vestigen?

Anyhoe, op basis van wat je nu schrijft, zit jij ook nog steeds aan de huurovereenkomst vast. Nadeel van de VOF is de hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik zou als verhuurder ook niet snel akkoord gaan met een nieuw contract. De verhuurder heeft immers nu nog steeds twee mensen die verhaal kunnen bieden.

Wacht wel nog even op de juristen van HL. Die stellen je wellicht de exact juiste vragen en hebben een beter antwoord

groet

Joost

• 0

dat is gewoonlijk niet aan de verhuurder. Als een VOF ontbonden wordt dan vervalt niet meteen ook het huurcontract.

Ik begrijp alleen iets niet. Als hij wel verder wilt met de onderneming, gaat hij zich dan ergens anders vestigen?

Anyhoe, op basis van wat je nu schrijft, zit jij ook nog steeds aan de huurovereenkomst vast. Nadeel van de VOF is de hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik zou als verhuurder ook niet snel akkoord gaan met een nieuw contract. De verhuurder heeft immers nu nog steeds twee mensen die verhaal kunnen bieden.

Wacht wel nog even op de juristen van HL. Die stellen je wellicht de exact juiste vragen en hebben een beter antwoord

groet

Joost

nee. hij wil in zelfde pand blijven. ik heb daar verder geen bezwaar tegen. alleen ik wil geen aansprakelijkheid dragen per datum van uitreding alleen huurovereenkomst loopt door en dat wil k graag oplossen

gr

• 0

ok, dus hij wil de zaak alleen voortzetten, in hetzelfde pand, maar geen akte van indeplaatststelling tekenen?

Hij zal toch zelf ook wel bedenken dat het zo niet werkt in de echte wereld?

Hoe verlopen de contacten met de verhuurder? Heb je hem/haar al gesproken over jouw exit en wat was diens reactie?

• 0

ok, dus hij wil de zaak alleen voortzetten, in hetzelfde pand, maar geen akte van indeplaatststelling tekenen?

Hij zal toch zelf ook wel bedenken dat het zo niet werkt in de echte wereld?

Hoe verlopen de contacten met de verhuurder? Heb je hem/haar al gesproken over jouw exit en wat was diens reactie?

klopt hij wil de zaak voortzetten .. zonder indeplaatststelling te tekenen.

met het idee als het ooit toch fout gaat dat ik ook aansprakelijk ben ..

ik heb de verhuurder op de hoogte gesteld en krijg binnenkort een respons.

dus afwachten, maar wil toch 1 en ander uitzoeken

gr

• 0

Ok, de vof bestaat dus ook nog steeds? Ik zou een exit-voorstel doen waarin je dit als eis neerlegt.

Is er ook een boekhouder of adviseur bij betrokken?

Laatste optie is ontbinding van de vof afdwingen bij de rechter.

Succes

Joost

• 0

Ok, de vof bestaat dus ook nog steeds? Ik zou een exit-voorstel doen waarin je dit als eis neerlegt.

Is er ook een boekhouder of adviseur bij betrokken?

Laatste optie is ontbinding van de vof afdwingen bij de rechter.

Succes

Joost

VOF bestaat nog ..

ik wil eerst huurcontract afwikkelen, voordat ik met uitreding vof begin

gr

• 0

waarom zou je?

als je het als onderdeel van de exit opneemt, ben je in een keer klaar. Anders moet je straks strijd leveren over alles wat bij een exit komt kijken en duurt het eindeloos

• 0

waarom zou je?

als je het als onderdeel van de exit opneemt, ben je in een keer klaar. Anders moet je straks strijd leveren over alles wat bij een exit komt kijken en duurt het eindeloos

exit-voorstel wat houdt dat in >?

ps . we hebben vof zonder afspraken dus ik kan uittreden wanneer ik wil

gr

• 0

Dat je bij een VOF zonder overeenkomst zomaar kunt uittreden is een misvatting. Er is nog steeds sprake van een mondelinge samenwerking die geformaliseerd is toen jullie de VOF hebben ingeschreven bij de KvK. Zonder overeenkomst is nog altijd het burgerlijk Wetboek van toepassing.

Een exitvoorstel is een voorstel aan je mede-vennoot om de VOF te ontbinden met een lijst aan afspraken over verplichtingen, verdeling van bezit en schuld, etc.

groet

Joost

• 0

Dat je bij een VOF zonder overeenkomst zomaar kunt uittreden is een misvatting. Er is nog steeds sprake van een mondelinge samenwerking die geformaliseerd is toen jullie de VOF hebben ingeschreven bij de KvK. Zonder overeenkomst is nog altijd het burgerlijk Wetboek van toepassing.

Een exitvoorstel is een voorstel aan je mede-vennoot om de VOF te ontbinden met een lijst aan afspraken over verplichtingen, verdeling van bezit en schuld, etc.

groet

Joost

bedankt voor je uitleg maar als hij niet op ingaat *Een exitvoorstel*??

kans is groot dat hij weigert.

welke stappen kan ik verder ondernemen?

Gr

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar