• 0

Bedrijfsactiviteiten in verschillende landen ontplooien?

Ik ben een B2B product aan het ontwikkelen. De grote markten hiervoor zitten niet in Nederland, maar in bijvoorbeeld de VS, Japan, Duitsland, enzovoorts.

 

Ik kan met agenten gaan werken in die landen, maar stel ik wil het zelf doen: een appartementje in een hoofdstad huren, of in een hotel zitten, en van daaruit de verkoop organiseren, de goederen importeren vanuit Nederland, en de after-sales en service.

 

Wat kan ik doen zonder een bedrijf te hoeven starten in elk van die landen? Ik weet bijvoorbeeld niets van hoe het starten van een bedrijf werkt in Japan of China, en zie daar dus tegenop.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb EVD Internationaal een mailtje gestuurd met deze vraag.

 

Ik denk dat mijn product te complex en te afwijkend van zijn normale aanbod is voor een agent, importeur of distributeur, bijkomend de schaarse specifieke kennis en benodigde apparatuur en tijd voor de installatie en periodieke controle, dus heel grote kans dat ik het zelf moet (laten) doen.

 

Je mag als bedrijf producten verkopen aan klanten in andere landen. Maar wat mag nog meer? Mag je in die landen verblijven en potentiele klanten benaderen, demonstraties geven, het product opslaan, verkopen, afleveren, installeren, periodiek controleren op mankementen, terugnemen, repareren, enzovoorts?

Link naar reactie
  • 1

Mag ik dan zeggen als (vh) de EVD het niet weet, of niemand anders voor je weet die de kennis wel heeft (ze zijn natuurlijk ook voor een deel een doorgeefluik, wel een hele goede) ik je weinig kans geef...... Ze doen dit al jaren.... en zoals gezegd erg goed. Niet alleen distributeurs of agentschappen... ook complete ondernemingen, fabrieken etc....

 

En al die andere vragen hebben ze ook antwoord op... ff beter op die site kijken... ze hebben per land "landenpagina's" met al deze gegevens en contactpersonen en andere instellingen staan. Daarnaast helpen ze je met de contacten bij onze ambassade's in het buitenland ....

 

suc6

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Als reactie op mijn mailtje naar EVD Internationaal kreeg ik deze reactie:

 

NL EVD Internationaal heeft als doelgroep het Nederlandse mkb en startende ondernemers die internationaal de markt willen opgaan. Zij worden op verschillende wijzen ondersteund met informatie en regelingen. Tevens worden ervaren bedrijven geholpen om hun positie te versterken en/of uit te breiden.Dit betekent dat wij particulieren niet actief van dienst kunnen zijn. Wel kunnen particulieren gebruikmaken van de informatie op de websites:

Voor informatie over het starten van een bedrijf in Chine verwijs ik u naar de website www.agentschapnl.nl/onderwerp/china-bedrijfsvestiging.

En voor het starten van een bedrijf in Japan naar www.agentschapnl.nl/onderwerp/japan-bedrijfsvestiging

 

Mijn reactie:

Dank u voor uw reactie.

 

Ik ben een startende ondernemer die internationaal de markt op wil gaan. Ik wil graag weten welke activiteiten ik in andere landen kan ontplooien zonder in DIE landen een bedrijf te starten.

 

Gerelateerde discussie: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=42799

 

Hierop heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen.

 

Misschien dat ze me later nog van dienst kunnen zijn als ik een wat concretere vraag heb, maar nu lijkt het dus nog te vroeg.

Link naar reactie
  • 0

Eén manier om het starten van een bedrijf in elk land wat ik aandoe te voorkomen is mijn plan zo aan te passen dat wat ik doe een beetje lijkt op wat een freelance journalist doet, een DJ doet, een band als U2 doet, of wat een circus doet.

 

Zij importeren (een grote groep mensen en) apparatuur en geven dan een optreden. Als er wat kapot gaat aan de apparatuur repareren zij dat.

 

Weet iemand hier iets meer van?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.