• 0

Vragen omtrent webshop

 

Ik heb een idee voor een webshop. Naar welke software kan ik het beste kijken? Zijn er mensen die een pakket leasen? Of koopt iedereen direct een shop? Maken hoeft anno 2012 toch niet meer? Aan hoeveel geld moet je denken voor een goede webshop? 2000 à 3000 euro?

 

Heeft er iemand wat sites en de bedragen ervan? Dan krijg ik een goede indicatie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi RobDeGekste,

 

Het is allemaal sterk afhankelijk van de eisen en de wensen die je in je aan je webshop stelt.

 

De meeste webshops hebben genoeg basisfunctionaliteit, maar wil je bijvoorbeeld automatisch koppelingen naar je boekhoudpakket, speciale betaalmodules, automatische koppelingen met leveranciers etc dan kon dat toch nog wel eens in de papieren gaan lopen.

 

Je kan al gratis aan de slag: http://www.freewebstore.org/website/take-a-tour.html

of kijk eens op: http://www.mijnwebwinkel.nl/

 

Als je meteen productinfo wilt in de shop is dit wellicht ook interessant: http://www.icecat.nl/nl/menu/channelpartners/

Hier kan krijg je gratis toegang tot heel veel product informatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Rob,

 

Er zelf aan beginnen vraagt toch enige technische kennis, kennis van webdesign, en kennis van SEO. Uitbesteden lijkt me daarom verstandiger, en het is ook niet zo duur als je denkt.

 

Wat je nodig hebt is een domeinnaam + webhosting (kan allemaal geregeld worden via opdrachtnemer).

Vervolgens gebruikt een webdesigner een bestaande pakket op basis van de eisen. Deze wordt uitgebreid met functies op basis van de eisen. Daarna wordt een mooi grafisch design gecreëerd. En als laatste wordt het geheel zoekmachine vriendelijk gemaakt.

 

Er bestaan helaas geen vaste prijzen. Wat je dan het best kan doen is offertes aanvragen bij verschillende partijen, maar zorg er wel voor dat je al je eisen en verwachtingen duidelijk omschrijft (een lijst). Zo ontvang ik meestal een document (.doc, .pdf) met alle eisen op een rij, en maak ik vervolgens een to-do list in detail + prijsofferte.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Shop huren a la mijnwebwinkel.nl moet je niet doen.

 

Pak een open source pakket. Dit is in de basis gratis en kan je naar believen uit (laten) bouwen, al dan niet met gratis beschikbare plugins.

 

Populair zijn Zen-Cart en Prestashop. Ook zie je steeds meer Wordpress met een ecommerce plugin. Magento wordt ook nog vaak gebruikt maar is een beetje op zijn retour naar mijn idee.

 

Met alle vier de voorgenoemde pakketten kan je gratis aan de slag en heb je in de basis een aardige shop. Je gaat wat geld kwijt zijn aan het verbouwen van het uiterlijk als je dat wil en mogelijk aan wat betaalde modules om een en ander te stroomlijnen, maar niets daarvan is vereist voor een prima webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Met welke software werken jullie bij kabeltje? Zal je tips opvolgen.

Zen-Cart was het ooit. Nu is het meer een soort van Wouter-Cart. ;)

 

Zen-Cart 1.5, de nieuwste versie, is trouwens het enige pakket -voor zo ver ik weet- wat "out of the box" aan PA-DSS, de norm qua veiligheid mbt. hacken en dergelijk, voldoet.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb een idee voor een webshop. Naar welke software kan ik het beste kijken? Zijn er mensen die een pakket leasen? Of koopt iedereen direct een shop? Maken hoeft anno 2012 toch niet meer? Aan hoeveel geld moet je denken voor een goede webshop? 2000 à 3000 euro?

 

Heeft er iemand wat sites en de bedragen ervan? Dan krijg ik een goede indicatie.

 

Leasen zou ik ook nooit doen. Het is nooit van jou en als je tegen de limieten van de verhuurder aanloopt moet je alsnog alles zelf gaan doen.

 

Hoe duur het word: alles tussen gratis (alleen jou eigen uren) en 15.000 euro afhankelijk van wat je wil :)

Realistisch gezien als je een beetje knappe, snelle en met alle basisfuncties voorziene Zen Cart wilt ben je zo tussen de 1000 en 2000 euro kwijt (afhankelijk van de hoeveelheid custom coding en talen) plus de kosten van je design.

 

Reken daarbij minimaal 100 euro per jaar voor goede snelle hosting met eigen IP en SSL certificaat en dan ben je er wel zo'n beetje.

 

Daarna moet je elk jaar budget incalculeren voor verbeteringen, vernieuwingen etc. Het internet staat niet stil.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf bouw sites met een ander opensource pakket, nl www.opencart.com (en heb een eigen webshop draaien hiermee).

Was zelf ook ooit begonnen met huren van een shop maar dan loop je al snel tegen beperkingen aan en is uiteindelijk ook nog eens een stuk duurder, in the long run.

 

Heb onderzoek gedaan naar diverse software pakketten voor webshops en uiteindelijk kwam voor mij opencart als winnaar uit de bus. Alle functionaliteiten die je van een moderne webshop verlangt zitten hier in. Er bestaan veel gratis modules die makkelijk te installeren zijn en ook de code (PHP) is makkelijk te onderhouden, uit te besteden en kan goedkoop gehost worden.

 

Mocht je meer informatie willen dan help ik je graag!

 

groeten,

Sabine

Sabine | www.thedutchview.com | www.merkkledingvoorbabys.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je goedkoop wilt beginnen, zou ik adviseren een (gratis) opensource webshop te gebruiken als basis, zoals Magento, Prestashop of WPcommerce. Qua uiterlijk heb je daar duizenden template's voor (gemiddeld rond de 50 a 100 euro). Kwestie van een passend template zoeken en deze (laten) installeren.

 

Met deze opzet ben je een paar honderd euro kwijt, en kun je zonder een al te grote investering aan de slag. Alleen als je iets aangepast wil hebben qua layout, of extra technische functionaliteiten wilt toevoegen waar geen standaard extensies/plugins voor zijn, dan moet je wel over enige technische (HTML, PHP, CSS) kennis beschikken. Als je dit moet laten doen ben je alsnog een hoop geld kwijt, en in sommige gevallen zelfs meer dan dat je vanaf het begin alles zou uitbesteden aan een webdesign bureau.

 

Ter indicatie : de Magento webshops die wou bouwen zitten qua prijs tussen de 2000 en 3000 euro, maar dat is wel allemaal maatwerk, zowel het design als de bouw van de shop.

 

Als je een niet al te grote webshop wilt, kun je ook kijken naar andere software zoals VirtueMart, WPcommerce of Prestashop. Die zijn makkelijker te bouwen dan een Magento webshop, en zijn dan ook goedkoper. Heb ze bij andere webdesign bureaus al gezien vanaf 750,- euro! Gemiddelde prijs zal tussen de 1250,- en 1750,- Euro zitten.

 

Dus mocht je het willen uitbesteden dan zou ik adviseren om een beschrijving te maken van je gewenste webshop, en bij diverse webdesign bureaus een offerte aan te vragen.

 

Mocht je zelf aan de slag willen, download dan een van de genoemde gratis opensource webshops, installeer deze en zoek een geschikte template. Op internet zijn genoeg beschrijvingen te vinden hoe je dit allemaal kunt doen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Een goede shop die aan al je wensen voldoet, met een goed eigen ontwerp, kost al snel tussen de 5000 en de 15000 euro.

 

In de meeste gevallen is dat te duur als eerst wilt proeven of een webshop wel iets voor je is. In de meeste gevallen weet je gewoon nog niet wat je aan bezoekers en omzet kunt verwachten. Daarom kun je beter eerst een budget shop laten maken of zelf opzetten, die dan niet helemaal aan je eisen voldoet. Zodra door je marketing de site begint te lopen kun je altijd nog een groter budget uittrekken om een goede shop te laten maken.

 

Het grootste gevaar is toch de mooiste webshop willen hebben met alle functies die Bol.com ook heeft, voor 500 euro. Als je net begint, zet dat dan uit je hoofd en focus je vooral op de marketing.

Link naar reactie
  • 1

Beste Rob,

 

Zoals hierboven al aangegeven zijn er veel verschillende softwaremogelijkheden om te starten met een webwinkel.

Het voordeel van de "gratis" basiswinkels zoals mijnwebinkel.nl biedmeer.nl en seoshop software is dat je snel kunt starten. Wel moet je rekening houden dat het uiteindelijk ook geld kost. Gratis is vaak de eerste maanden of een basispakket waar geen betaalmogelijkheid wordt geboden, tenzij je een betaald pakket neemt. Met uitzondering van een enkele aanbieder zien de zg. templates (zeg maar de vormgeving) er niet professioneel uit.

Dit in tegenstelling tot de open source pakketten zoals Magento, osCommerce en Prestashop. Daar zitten zelfs gratis juweeltjes van templates bij die je kunt vergelijken met bijv. Wehkamp of Bol.com. Deze laatste pakketten worden gehost bij bedrijven waar je ook de webruimte en een domeinnaam kunt aanvragen. Er zijn hosting bedrijven die zeer gebruikvriendelijke software (intstalltron) aanbieden voor het beheer van je webruimte. Daarbij worden tientallen opensource pakketten gratis aangeboden die je dan zelf makkelijk kunt installeren. Je moet dan rekenen op 10 euro per maand met gratis 1 domeinnaam.

 

Dus gratis wil niet zeggen dat de oplossing echt gratis is. De software moet:

1. geïnstalleerd worden

2. ingericht worden - parametriseren

3. grafisch aangepast worden - met als doel een uniek karakter te verkrijgen

4. technisch aangepast worden - om aan alle wensen te voldoen

5. een goede handleiding hebben om de inhoud zelf te kunnen beheren

6. bijgewerkt worden - bijwerken van de broncode en geïnstalleerde plugins

7. gerepareerd worden - aanpassen aan veranderende omstandigheden

Dan nog raad ik je aan om met deze laatste professionele pakketten aan de slag te gaan. Het duurt wel wat langer om het te beheersen. Ik spreek uit ervaring.

 

Daarnaast zul je je moeten bedenken hoe je de logistiek aanpakt. Welke producten heb je en door wie wil je het laten verzenden: pakketpost zoals post.nl, dpd, etc. Offertes opvragen en verkopers op de koffie laten komen loont zich!

Welke betaalmogelijkheden wil je de klant aanbieden. Vooraf betalen, achteraf betalen (factuur / rembours) is nog steeds verplicht volgens de wet. Welke providers ga je benaderen?

Wil je een keurmerk? Welke zijn er en wat zijn de voor- en nadelen, wat zijn de kosten?

 

Ook uit ervaring kan ik zeggen als het winkeltje eenmaal draait geeft het uitzoekwerk en implementatiewerk veel voldoening

 

Succes met je oriëntatie.

 

Clicks & Bricks: Bouw en onderhoud van uw webwinkel als verlengstuk van je stenen winkel http://www.webwinkelvisie.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.