• 0

2de hands inkopen

Ik heb gister voor de zaak een grote laserprinter gekocht. Deze heb ik gelukkig voor een goede prijs 2de hands op de kop kunnen tikken. Nou mijn vraag: ik heb GEEN bon van deze aankopp en betaal er natuulijk ook geen belasting over. Kan ik de kosten dan wel als bedrijfskosten inboeken?

 

gr, Mauzz

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan vanuit privé de printer tegen een juiste boekwaarde aan je onderneming verkopen (met bon ;))

 

Jeroen

Leuke topic, ik zit toevallig in hetzelfde schuitje.

 

Jeroen: je zegt "met bon" wil dat dan zeggen dat je die zelf (als particulier zijnde) dan mag schrijven?

En zo ja, wil dat dan ook zeggen dat je zelf de hoogte van het bedrag kan bepalen of zitten daar regels/grenzen aan?

Link naar reactie
  • 0

zeker kan dat wel. als bedrijf ben je niet verplicht altijd nieuwe spullen te kopen natuurlijk om het te kunnen boeken.

 

je moet dan een kwitantie bon uitschrijven waarop naam e.d. van de persoon staat van wie je het hebt gekocht.

 

het bedrag waarvoor je het heb gekocht, datum handtekening e.d. dus zoveel mogelijk zaken die ook op een gewone factuur staan. een prive persoon heeft natuurlijk geen BTW nummer, maar je mag er best spullen van kopen en boeken.

 

het enige verschil is dan dat het BTW vrij is. dus moet je ook geen BTW boeken.

 

uiteraard moet je niet te veel van dit soort bonnetjes hebben.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.