• 0

Benaderen leveranciers

Ik wil me even voorstellen omdat ik nieuw ben hier. Mijn naam is Guidetti en ben momenteel bezig met het afstuderen van mijn Management Economie en Recht opleiding. Tijdens deze opleiding ben ik erachter gekomen dat de commerciële kant mij het meeste ligt en mijn interesses trekt.

 

Bij mij is het idee boven komen drijven om een webshop te starten met daarin niche sportartikelen. Ik heb al wat research gedaan en ik ben erachter gekomen dat er 2 online marktleiders in deze niche zijn maar dat ze mijn inziens nog te weinig met SEO doen. De leeftijdscategorie die naar mijn idee vooral belangstelling heeft voor het product is tussen 15 en 30 jaar. Deze leeftijdscategorie is erg actief op socialmedia gebied.

 

Nu wil ik graag contact gaan leggen met leveranciers zoals Nike, Adidas, Puma, Asics etc. Nu heb ik gelezen dat deze merken niet leveren aan bedrijven die geen fysieke winkel bezitten. Klopt dit? Ik kan ze natuurlijk bellen voor die vraag maar ik zit nog met wat anders. Voordat ik ze daar over ga bellen, is het dan verstandig om al ingeschreven te staan bij de KVK?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Guidetti,

 

Om deze markt op welke wijze dan ook te betreden heb je de importeur nodig voor goedkeuring. De eerste vraag die de importeur je zal stellen is "hoeveel wil je afnemen"? dan hoop ik dat je die gerust kan stellen met een antwoord van 200 stuks per jaar en dat voor alle importeurs. Kortom voor deze markt heb je geld nodig. Heb je dat?

Er zijn velen je voorgeweest die de markt ook hebben hezien. Om je niet te ontmoedigen praat met Adidas te Amsterdam Zuid-Oost in het Atlas gebouw te Bijlmerstation of praat met Nike te Sloterdijk.

 

Ook kun je je voorbereieden op deze gesprekken door een leergesprek te organiseren met bv een willikeurige schoenen fabrikant hier in NL. Dat geeft je als voordeel dat je je in het gesprek goed kan voorbereiden op Nike en Adidas.

DOE DIT WANT JE HEBT MAAR 1 KANS.

 

Maak gewoon een afspraak ( orientatie gesprek) leg daar je vraag neer bij de Account Manager en vraag wat ze van je idee vinden en wat je zou moeten doen om het haalbaar te kunnen maken.

 

PS: Ga je je studie afmaken of laat je die vervallen?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.