• 0

Opstarten website

Dag beste ondernemers en andere deskundigen,

 

 

Momenteel ben ik druk bezig met het opstarten van een nieuwe website/dienst op het internet. Ik werk hierbij samen met een bekende (ervaren website bouwer met al een aantal succesvolle concepten), waarbij wij een samenwerkingsvorm hebben opgezet. Mijn kosten voor het 'bouwen' van de website zijn tegen kostprijs en daarnaast leveren zij nog extra diensten (zoals SEO, onderhoud en andere ondersteuning).

 

Zij krijgen daar een % per verkochte eenheid (dienst) voor terug. Echter vraag ik mij af hoe het zit met verzekeringen? Moet ik mij op de één of andere manier nog verzekeren (verzekeren voor mij zelf als ondernemer wil ik nog niet), maar ik bedoel meer op het gebied van aansprakelijkheid? En zijn er verder nog belangrijke zaken waarmee rekening dient te worden gehouden in het samenwerkingscontract (uiteraard is er een exitstrategie opgesteld en zijn de verdere 'vanzelfsprekende zaken' zoals betalingen, diensten die wij elkaar bewijzen etc. beschreven).

 

alvast dank.

 

Groet,

Rob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klopt inderdaad. De koffiebar was in principe een behoorlijk eind rond, echter kregen wij het niet voor elkaar met de gemeente om het bestemmingsplan te wijzigen (ging teveel tijd kosten en zolang kon de verhuurder niet wachten). Vervolgens zijn twee andere zaken ons voor geweest door een koffiebar te starten en zodoende hebben wij het gestaakt.

 

Het import/export verhaal voor bier was handig, maar was voor de zaak van mijn ouders (uiteindelijk niet gaan importeren aangezien dit toch te lastig is).

 

Het idee voor deze website loopt al een behoorlijke tijd. Het was destijds de keuze om of met de koffiebar of met deze website te beginnen. Helaas is de koffiebar niets geworden, maar deze (unieke) website gaat er hoe dan ook komen.

Link naar reactie
  • 0

Klopt inderdaad. De koffiebar was in principe een behoorlijk eind rond, echter kregen wij het niet voor elkaar met de gemeente om het bestemmingsplan te wijzigen (ging teveel tijd kosten en zolang kon de verhuurder niet wachten). Vervolgens zijn twee andere zaken ons voor geweest door een koffiebar te starten en zodoende hebben wij het gestaakt.

 

Het import/export verhaal voor bier was handig, maar was voor de zaak van mijn ouders (uiteindelijk niet gaan importeren aangezien dit toch te lastig is).

 

Het idee voor deze website loopt al een behoorlijke tijd. Het was destijds de keuze om of met de koffiebar of met deze website te beginnen. Helaas is de koffiebar niets geworden, maar deze (unieke) website gaat er hoe dan ook komen.

 

Heel goed deze positieve houding !

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

op het gebied van aansprakelijkheid?

 

Bedoel je tussen de samenwerkingspartners onderling? Dan hangt het nogal af van de rechtsvorm en het contract.

 

Of bedoel je jegens afnemers van de dienst? Ook dan hangt het af van de rechtsvorm van de samenwerking, en van de aard van de dienst. Is het een dienst die jij levert en waarbij je beroepsfouten kunt maken?

Link naar reactie
  • 0

Ik start in een eenmanszaak. De samenwerking vindt plaats middels het factureren. Van elke verkochte dienst krijgt mijn 'websitebouwer' een percentage van 25% mee. Naar mijn mening zit het samenwerkingscontract goed in elkaar, maar misschien zijn er meer mensen die deze manier van samenwerken gebruiken en kunnen hierbij tips geven of zijn er zaken die gemakkelijk over het hoofd worden gezien?

 

Het gaat om een dienst, een vacaturesite, waarbij wij 'bemiddelen'. Het gaat hierbij om een vernieuwde manier van solliciteren.

 

Hierdoor verwacht ik in principe geen aansprakelijkheid te hebben door de ' bemiddeling' die ik lever. Maar ik weet niet hoe dit zit met andere vacaturesites?

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre kan ik aansprakelijk worden gesteld? Bedrijven hebben de mogelijkheid om een vacature op mijn site te plaatsen en werkzoekenden kunnen hierop reageren.

 

Uiteraard moet ik er voor zorgen dat ik na kom wat wordt afgesproken (vacature wordt optijd geplaatst, termijn dat deze advertentie erop staat etc), maar in hoeverre kan ik verder aansprakelijk worden gesteld? en zou ik mij moeten verzekeren?

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre kan ik aansprakelijk worden gesteld?

 

Site uit de lucht, malware verspreiden, inbreuk op intellectueel eigendom, contractbreuk, wanprestatie, ongeluk op de werkvloer, ongeluk bij bezoek aan zakenrelatie... etc.

 

Ik wil je geen schrik aanjagen, want zo'n internetdienst is natuurlijk een onderneming met een laag risicoprofiel. Maar aansprakelijkheden kunnen er eigenlijk altijd zijn en kun je niet helemaal wegredeneren.

Link naar reactie
  • 0

Bij deze wil ik nog even laten weten dat sinds enige tijd mijn website online is. Een aantal van jullie weten waarschijnlijk wel dat ik in eerste instantie bezig ben geweest met een koffiebar, dit is destijds niet doorgegaan.

 

Ondertussen is er de focus geweest op een vacaturesite, maar dan volledig gericht op video-cv's.

Deze site ben ik begonnen omdat ik het aantal werkzoekenden met een video-cv flink heb zien toenemen, echter was er nog geen geschikt platform.

 

Met behulp van een video-cv kan een werkzoekende zich onderscheiden en laten zien wie hij/zij echt is. Werkgevers kunnen, voordat daadwerkelijk een gesprek wordt gepland, een betere selectie maken. Dit moet uiteindelijk voor een efficiënter sollicitatieproces zorgen.

 

De reacties zijn positief en er zijn goede vooruitzichten.

 

In ieder geval allen nog hartelijk dank voor alle hulp en adviezen.

 

Voor de gene die nog graag een kijkje willen nemen:

 

(mod edit: we begrijpen je enthousiasme maar deze reactie + vermelding van je url hebben niet met de oorspronkelijke vraag van doen en in lijn met de huisregels dus verwijderd)

 

 

M.v.g.

Rob

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.