• 0

hoe werf jij klanten.?

Aanbevolen berichten

  • 0

De branche maakt zeker uit maar persoonlijk werf ik via Google, dat past binnen elke branche denk ik.

Bijna iedereen begint eerst met Googlen. Zorg dat je website op de eerste pagina (liefst eerste 3 resultaten) staat bij relevante zoektermen je de klanten komen dan vanzelf (is mijn ervaring tenminste)

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

ik ben abdellah 23 jaar afkomstig uit leiden, ik ben een freelancer.

en wil graag leren hoe je het beste klanten kunt benaderen

 

Zoals John al vroeg wat doe je precies? En heb je een portfolio of aantoonbare referenties voor mogelijke prospects/klanten?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Bijna iedereen begint eerst met Googlen. Zorg dat je website op de eerste pagina (liefst eerste 3 resultaten) staat bij relevante zoektermen je de klanten komen dan vanzelf (is mijn ervaring tenminste)

 

En dat heb je dus niet 1,2,3 voor elkaar. Afhankelijk van de concurrentie kan dat wel eens een bijna onmogelijke opgave worden. En als dat wel kan lukken dan duurt dat maanden.

 

In de tussentijd kan je ipv afwachten op goede vindbaarheid zelf de markt op gaan. Ga netwerken,kom overal waar je klanten ook komen. Ga op fora,uiteraard hier beginnen, je kennis delen en geef adviezen. Je zal versteld staan hoeveel klanten je kan krijgen door hier aktief te gaan posten en te laten zien welke kennis je hebt!

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Als mobiel/web app developer komen veel klanten, vooral in het begin, vanuit mijn netwerk. Ik heb voordat ik voor mezelf begonnen ben hard gewerkt om mijn netwerk uit te breiden. Dat is ook iets waar je steeds beter in wordt met oefening.

 

Ik heb een brede expertise en ook een breed netwerk, dus ik voor veel mensen in mijn netwerk ben ik wel een expert in een gebied dat ze niet zo goed kennen. Als ze dan iemand in dat gebied nodig hebben, spreken ze eerder mij aan dan iemand die ze niet kennen. Daarnaast spreek ik vaak in het openbaar, waarmee ik laat zien dat ik weet waar ik het over heb en een verhaal kan vertellen. Dat helpt ook veel om mijn netwerk uit te breiden.

 

Een portfolio, zoals al genoemd, is zeker ook belangrijk en mijn klanten vragen daar meestal wel naar. Los van het sales-argument, heb ik het ook gewoon nodig om een opdracht succesvol af te ronden. Als ik geen enkele ervaring heb met de techniek, is de stap veel te groot en wordt het geen succes.

 

Als je netwerk, denk er dan wel aan om niet alleen of te veel te focussen op verkopen, anders wordt het snel saai vervelend voor de andere partij.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Abdellah,

 

Welkom op Higherlevel. Meld je aan voor 'the next event' en je leert van alles over acquisitie, netwerken, klantenbinding etc... En het belooft nog gezellig te wordn ook!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
Internet is meer voor de onderkant van de markt.

 

Ik weet niet of deze opmerking serieus is, ik ga maar uit van niet.

Vooral bij B2C is internet denk ik een must. Bij B2B is netwerk meer van belang maar in mijn optiek toch echt naast internet.

 

In mijn bedrijf is 60% B2C en 40%B2B heb ik verkoop 100% via internet en 0% via netwerk.

 

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat netwerk niet moet of kan.

Ik zeg wel: internet is een belangrijke manier. Inderdaad niet binnen 2 minuten resultaat maar mijn klanten komen via internet op mij af, in plaats van dat ik naar ze op zoek moet.

 

Maar branche is daar wel in van belang en dat brengt ons weer terug bij de eerste vraag: In welke branche?

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Internet is meer voor de onderkant van de markt.

 

Ik weet niet of deze opmerking serieus is, ik ga maar uit van niet.

 

 

Een beetje porren kan geen kwaad. Maar als je in zakelijke dienstverlening zit en een groot deel van je werk is gekoppeld aan de persoon, dan is internet slechts ondersteunend. Een eigen plekje (website, blog) zodat zoekers je kunnen vinden en goeie aanvoerroutes (social networks, zoekmachines). Afhankelijk van de markt en je positie kun je met internet nog leuke aanvullende dingen doen, maar ik blijf erbij dat acquisitie persoonlijk contact vergt.

 

Pak die fiets!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat hangt er nogal vanaf in welke branche je zit. Wat voor freelance werk doe je?

 

ik zit in home business en tellecommunicatie

home business moet je vestaan onder essentiele diensten zoals, televisie, internet, gas, stroom ect.

 

maar bied ook producten aan en diensten te gelijk, bijvoorbeeld een tablet huis tel.

is het niet handig hier flyer van te maken of iets.?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bijna iedereen begint eerst met Googlen.

 

Nounou. Mijn eerste klanten waren in mijn bestaande netwerk en van daaruit breidt het door aanbeveling uit.

 

Internet is meer voor de onderkant van de markt. ::)

 

zelfde verhaal hier, ik begon zelf als eigen klant

en daarna, me vader, me zus, en daaruit naar vrienden gegaan. maar iemand die je niet kent benaderen is voor mij nog nieuw

Link naar reactie
  • 0

Internet is meer voor de onderkant van de markt.

 

Ik weet niet of deze opmerking serieus is, ik ga maar uit van niet.

Vooral bij B2C is internet denk ik een must. Bij B2B is netwerk meer van belang maar in mijn optiek toch echt naast internet.

 

In mijn bedrijf is 60% B2C en 40%B2B heb ik verkoop 100% via internet en 0% via netwerk.

 

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat netwerk niet moet of kan.

Ik zeg wel: internet is een belangrijke manier. Inderdaad niet binnen 2 minuten resultaat maar mijn klanten komen via internet op mij af, in plaats van dat ik naar ze op zoek moet.

 

Maar branche is daar wel in van belang en dat brengt ons weer terug bij de eerste vraag: In welke branche?

 

essentiele diensten, en tellecommunicatie & beveileging

Link naar reactie
  • 0

Werf in iedergeval geen klanten d.m.v beUP!!!!

KIJK UIT

 

en dat is?

 

Kijk ff op deze forum en tik het bij zoek in of kijk op google

want het is te veel om op te noemen

 

ah oke, ik kan beup niet dus haha heb er ook niks mee te maken

tocht bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Werf in iedergeval geen klanten d.m.v beUP!!!!

KIJK UIT

 

en dat is?

 

Kijk ff op deze forum en tik het bij zoek in of kijk op google

want het is te veel om op te noemen

 

ah oke, ik kan beup niet dus haha heb er ook niks mee te maken

tocht bedankt.

 

je wil ze ook niet kennen maar ze pakken alle net startende ondernemers of bv die moeilijk vindbaar zijn google

maar weiger ze als ze je benaderen

 

;)

Link naar reactie
  • 0

 

Dit klinkt als een soort netwerk-marketing oftewel MLM-opzetje. Energiediensten verkopen aan je familie?

 

een soort van, ik wou die discussie niet openen omdat ik bij regels zag dat dat niet toelaatbaar was.

na ik verkoop niet ik bied het wel aan, het hoef niet persee familie te zijn het kunnen ook andere mensen zijn, het hoef niet persee energie te zijn, het kan ook mobiele aps zijn, en andere tellecommunicatie diensten zoals zakelijke abo`s ect.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is mij ook niet duidelijk wat je te bieden hebt:

 

Wie zijn je klanten?

Welk probleem los jij voor die klant op?

Waarom zou ik gebruik van je maken? Ben je aantoonbaar goedkoper of beter dan de concurrent?

 

klanten zijn ik, familie, warme netwerk, en daarbuiten " koud "

ze hebben een betrouwbaar contact persoon, dus hoefen somige niet achter iets aan te gaan dat kan ik dan regelen dus bespaar ze minder moeite.

 

ik ben in somige diensten goedkoper, zoals energie.. bijvoorbeeld energie direct is een dochter mattschapij van essent, maar omdat essent duur is gaan ze naar energie direct, waar ze eigenlijk terug keren bij essent, alleen dan zelfde stroom en goedkoper. en zo zijn er nog aantal diensten die inderdaad goedkoper en voordeliger kunnen zijn, en ook nog eens diensten die nog geen concurrentie hebben.

Link naar reactie
  • 0

Hallo abdellah,

 

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je werkzaamheden precies zijn maar als je de zoekfunctie gebruik zal je vele topics vinden vol met tips!

 

 

Groet Peter

 

heel simple klanten werven, bijvoorbeeld het bedrijf waarmee ik samen werk heeft een mooi toestel uitgevonden

ze hebben een huistelefoon in een tablet formaat uitgevonden dat werkt op wifi, het mooie ervan is dat je gratis belt naar alles vaste nummers in nederland, en 10 cent per gesprek naar 28 europese landen, waarbij 8 landen mobiel. via deze tablet kan je elkaar zien voor de gene die hem ook heeft dit wordt simple weg de toekomst. als je dit apparaat meeneemt naar het buiteland, en daar wifi is, is je 071 nummer van nederland in dat land actief. en bel je de zelfde tarieven.

 

ik wil dus klanten werven of benaderen, om zulke diensten aan te bieden.

maar de vraag hoe kan ik het beste mensen benaderen, zowiso kennis over het product en dienst moet er wel zijn.

maar hoe gaat een klant maken proceduren, of hoe kan ik mensen aantrekken tot dit.

 

dat is wat ik ongeveer wil, groetjes

 

abdellah

 

 

Link naar reactie
  • 1

Heel simpel klanten werven... dat is wat ik ongeveer wil ...

En heb je wat aan de vele tips die jou hierboven zijn gegeven?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

heel simple klanten werven, bijvoorbeeld het bedrijf waarmee ik samen werk heeft een mooi toestel uitgevonden

ze hebben een huistelefoon in een tablet formaat uitgevonden dat werkt op wifi, het mooie ervan is dat je gratis belt naar alles vaste nummers in nederland, en 10 cent per gesprek naar 28 europese landen, waarbij 8 landen mobiel. via deze tablet kan je elkaar zien voor de gene die hem ook heeft dit wordt simple weg de toekomst. als je dit apparaat meeneemt naar het buiteland, en daar wifi is, is je 071 nummer van nederland in dat land actief. en bel je de zelfde tarieven.

 

ik wil dus klanten werven of benaderen, om zulke diensten aan te bieden.

maar de vraag hoe kan ik het beste mensen benaderen, zowiso kennis over het product en dienst moet er wel zijn.

maar hoe gaat een klant maken proceduren, of hoe kan ik mensen aantrekken tot dit.

 

dat is wat ik ongeveer wil, groetjes

 

abdellah

 

 

 

Abdellah, Lang geleden hoorde ik van een buurman iets over een service die goedkoop bellen aanbood. Hij gaf me een gefotokopiëerd papiertje met informatie. Goedkoper bellen wil iedereen wel, en er gebruik van maken, kostte niets. Je moest na aanmelding alleen een paar cijfers draaien voordat je het telefoonnummer belde. Draaien, want het is lang geleden.

 

Het werkte, mijn telefoonrekening was meteen een stuk lager en ik gaf het papietje door aan een volgende buurman. In korte tijd maakte de hele wijk gebruik van die service.

 

Later kon je een telefoontoestel kopen, dat automatisch die cijfers draaide, wanneer je belde. Er waren mensen die dat aanschaften, maar de meesten plakten een stickertje op hun toestel met de betreffende code. De stickertjes waren zelf gemaakt en doorgekopieerd.

 

Het bedrijf bestaat niet meer en er is in de telecom veel veranderd. Maar wat mij duidelijk is geworden, is dat GOEDKOOOP bellen alleen succes heeft als je er niet eerst voor moet betalen. Natuurlijk moet je service bekend worden, maar een mooie folder en dure reclame is van veel minder groot belang dan het voordeel dat de klant er bij heeft om van je service gebruik te maken.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.