• 0

woon in belgie maar wil kvk nummer aanvragen voor webshop

Is het mogelijk om kvk nummer aan te vragen als men woont in belgie. Ben zelf wel Nederlandse en zou graag een webshop opzetten met .nl domeinnaam en kvknr., inclusief nl rekeningnummer. In belgie moet men eerst een attest bedrijfsbeheer vonrleggen dan pas kun je een ondernemingsnummer aanvragen. Kan iemand mij wegwijs maken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat de KvK je dat zelf het beste kan vertellen. Ik vermoed dat je als niet-inwoner je eenmanszaak in eerste instantie hier niet in kan schrijven, maar als je economische activiteiten ontplooit ben je dat wel weer verplicht, dus dan zal er vast wel een weg zijn. Nederlands rekeningnnummer zou geen punt moeten zijn, vermoed ik zo.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Dat kan "Je kan of mag formeel een adres in het buitenland gebruiken voor het inschrijven van je bedrijf

volgens artikel 11a van het Handelsregisterbesluit 2008. Gaat via KvK Rotterdam

 

BTW nummer is geen probleem, dit kan je vanuit België doen ook zonder adres / inschrijving in Nederland.

 

Dit zijn de dus antwoorden op je vraag.

 

Maar ik denk nu dat je nu dan ook meteen een workaround hebt omdat je voor Belgie niet de juiste papieren hebt?

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

ik heb wel ook id pasje van belgie, bedoel je dat? maar is het niet zo dat het kvk een huurkontrakt vraagt bij inschrijving?

 

FF in de bot modus "je hebt eerder vragen hier gesteld, soort gelijke vragen ff wat moeite doen en gebruik google"

 

Ik heb toch al geschreven dat jij je bij de KvK in Rotterdam kan inschrijven. Ja, in Nederland heb je een ID nodig (naar dat ik aanneem ben je boven de 12 jaar)

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

ik heb wel ook id pasje van belgie, bedoel je dat? maar is het niet zo dat het kvk een huurkontrakt vraagt bij inschrijving?

 

je schrijft dat je Nederlandse bent, dan heb je toch ook een ID bewijs van NL? In elk geval heb je een BSN (vroeger sofi-nummer).

 

Zoals Iwam reeds aangaf, een adres in NL is niet nodig, anders was inschrijven als buitenlander sowieso niet mogelijk.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.