• 0

Inbreng belastingen Belgie

beste,

 

Ik ben hier niet nieuw op het forum, maar post nooit omdat ik meestal wel een antwoord vind in één van de posts die er al gemaakt zijn, maar in dit geval heb ik niets gevonden.

 

Mijn vraag gaat over de inbreng van hospitality riders voor artiesten voor een evenementenbureau in Belgie. Ik start een bedrijf op dat dj's gaat boeken voor grote clubs in Belgie & Nederland, maar qua rider blijft het soms nog een mysterie.

Ik had een paar maanden geleden terug gevonden dat riders volledig inbrengbaar waren in de inkomstenbelasting van het bedrijf, maar nu vind ik er niets meer van terug.

 

Ik stel deze vraag omdat ik momenteel met een dj zit dat vrij dure eisen heeft (maar redelijke) en dat het wel een grote min zou betekenen op de winst van de avond.

 

Wie kan mij helpen? Info over Nederland en Belgie is steeds welkom.

 

Alvast bedankt!!

 

Laurent

Laurent

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oei, dat had ik moeten uitleggen.

 

Een rider is een verlanglijstje dat iedere artiest heeft. Zo hebben verschillende grote namen soms overdreven eisen (geen bruine m&m's), maar meestal gaat het om een 4sterren hotel of een bepaalde vlucht,....

Laurent

Link naar reactie
  • 1

Ik heb daar null verstand van maar ik denk dat als dit gebruikelijk is... En aantoonbaar en gebruikelijk is.... dat je een goede kans maakt van wel. Mijn advies is. neem contact op met je belastingdienst inspecteur en vraag een uitspraak van hem hierover. Een zgn ruling.

 

suc6

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dag Laurent

 

Kun je eerst schetsen hoe de inkomsten en lasten over zo'n avond lopen? Gokje: evenementorganisatie huurt jou in en betaalt jou een X bedrag. Jij moet met bedrag X een artiest vinden en jij moet uit dat bedrag X ook de kosten van de rider voldoen?

 

Als dat het geval is, dan zijn die kosten gewoon zakelijk en zie ik geen reden om die in aftrek niet toe te staan.

 

Wel kan de aftrek in de winst beperkt worden (in Nederland althans) als het gaat om kosten voor consumpties.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hey Joost,

 

Ik heb een onafhankelijk bedrijf, dit wil zeggen dat ik zelf alles doe en dat ik niet ingehuurd wordt. De discotheken, de artiesten, de budgettering,...

 

Mijn inkomsten zijn dus enkel die van de inkomkaartjes op de avond. De lasten zoals eerder al gezegd worden allemaal door mij betaald (of door een hele leuke wilde weldoener :p) en de artiesten gages dus ook (incl. de rider). Deze specifieke rider waar ik het nu vooral lastig mee heb is een vrij simpele eis (4sterren hotel en vlucht van rome naar belgie, vlucht van belgie naar engeland), dus geen consumpties of dergelijke... ah jawel een warme maaltijd, maar dat is nu niet bepaald de grote kost...

Laurent

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.