• 0

WERK UITBESTEDEN

 

Hoe kan mijn bedrijfje werk uitbesteden aan een thuiswonende scholier(18j)

Deze scholier helpt met vertalingen.

Hoe kan ik dit het beste verwerken in mijn administratie?

Deze scholier kan immers geen facturen aan mij opmaken aangezien hij geen bedrijf heeft. Hierdoor kan ik het niet als kostenpost opgeven.

Hij wil ongeveer de helft van de vertalingen doen, hoe is dit op te lossen.

--==TheMajor==--

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik die student was, dan zou ik gewoon een factuur aan jou sturen en bij de belastingdienst willen overkomen alsof ik "Winst uit onderneming" had.

 

Ik heb dat toendertijd gedaan (ik had 4 opdrachtgevers waarvan 1 grote), ik heb een VAR (verklaring arbeids relatie) aangevraagd, zodat mijn opdrachtgevers zeker waren dat ze geen sociale premies voor mij hoeften te betalen en een BTW nummer (scheelt ook atlijd bij de kosten). Toen ben ik gewoon facturen gaan sturen. Voor de fiscus was ik toen dus gewoon ondernemer.

 

Succes, Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Een VAR-verklaring krijg je alleen als je meerdere opdrachtgevers hebt. Als die student alleen voor jou de vertalingen doet, dan zal dat niet opgaan.

 

Ik heb zo'n soort 'probleem' met mijn fysiotherapeut. Hij gaat mij nu een declaratie sturen (geen factuur en al helemaal geen BTW, want dat kan / mag hij niet gebruiken (geen ondernemer)). Die declaratie betaal je gewoon en dat gaat prima.

 

Zorg er wel voor dat het incidenteel blijft en niet wekeleijks hetzelfde aantal uren is. Er mag ook geen gezagsverhouding zijn (dus de vertaler mag zelf weten wanneer hij zijn werk doet, etc.).

 

Lees anders deze topic even door.

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Tolk/vertaler is voor zover ik weet een vrij beroep, dus je vertaler kan je gewoon de rekening sturen voor zijn diensten zonder daarvoor langs de kvk te hoeven. Zo'n rekening werkt hetzelfde als de rekening die je bijvoorbeeld van je huisarts of tandarts krijgt.

 

Als je hierover zekerheid wilt kun je altijd navraag doen bij de kvk en situatie voorleggen, zij kunnen dan uitsluitsel geven over de inschrijfplicht.

 

Wat wel van belang is is dat er geen arbeidsrelatie ontstaat, daarover staat meer in de bovengenoemde thread. Dit vereiste geldt overigens ook wanneer je 'leverancier' wel een kvk-ingeschrven bedrijf heeft.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek nog een veraler om mijn t-shirt-webstore in spe te vertalen in ieder geval het Engels, maar misschien ook in het Duits en Frans.

Heeft er iemand goede suggesties, contacten?

 

Bedankt.

 

Post je nu onder het verkeerde bericht, want wat dit met elkaar te maken heeft is me een raadsel? Daarnaast, hiervoor is Vraag en Aanbod bedoeld:

 

https://www.higherlevel.nl/vraagaanbod.php

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.