• 0

Emergency survival Guard, App Idee voor veder ontwikkeling gezocht!

hallo,

 

Ik ben op zoek naar een App ontwikkelaar die dit idee veder wil ontwikkelen tot een applicatie voor de Smartphone.

 

Concept idee:

 

Deze applicatie is bedoelt avontuurlijke mensen.

 

Dit is een applicatie, die je in nood kan helpen, als je begint met een bootrip, of je gaat het bos in, of jungle of je gaat bergen klimmen, of je gaat skiën etc.

 

Voor dat je met het avontuur begint, zet je de applicatie aan, die uitgerust met een GPS systeem verbinding.

 

Elke uur gaat een piep af, dus je moet elke uur deze piep uitschakelen met 1 druk op de knop zet je deze piep uit, zo gaat hij elke uur door tot je klaar bent met je trip daarna schakel je de applicatie weer uit.

 

Als je niet reageert op de piep gaat hij nog 2x af, daarna stuurt hij een direct een noodsignaal naar de reddingsdiensten.

 

Als je interesse hebt let me know.

 

M.V.G.

Khalid

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een paar moeilijkheden die ik gelijk zie:

[*]je moet heel goed opletten voor een vals alarm, anders gaan reddingsdiensten deze app negeren

[*]nauwkeurig GPS-locatie bijhouden zorgt ervoor dat de accu snel leegloopt

[*]in de situaties die jij omschrijft zal je vaak slecht/geen bereik hebben, en in het buitenland staat data-roaming vaak uit

[*]in sommige noodsituaties (denk bijvoorbeeld aan een boottrip) zal de smartphone stuk gaan bij een incident, waardoor er geen signaal meer verstuurd kan worden

[*]wat is het business model? ga je de app verkopen? willen mensen hier echt voor betalen? hoeveel willen ze betalen? hoeveel mensen willen dit kopen?

 

Link naar reactie
  • 0

Ander idee voor reddingswerkers, een manier om alle mobiele telefoons in een gebied op een kaart te zien. Dit om slachtoffers bij lawines, aardbevingen, etc te lokaliseren. Of misschien iedereen op een skipiste een transponder geven.

 

De app die jij voortstelt vind ik wat tedious, tenzij ik een (online) kaart wou maken met mijn pad, om eventueel te sharen. +Als ik dan niet meer reageer, hebben hulpdiensten, nadat ze wellicht door mijn geliefden zijn gealarmeerd, een kleiner gebied om te doorzoeken.

 

Anders zou ik gewoon een keer op een knopje willen drukken die hulpdiensten mijn lokatie doorgeeft. Of ik neem een, hoe heet het, transponder mee.

 

Bewegingssensor?

 

How to Use Find My iPhone to Locate Lost or Stolen iPhone

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een iPhone of ander mobiel apparaat is geen apparaat bedoeld voor dit soort activiteiten. De mensen die echt serieus op pad gaan zullen een apparaat meenemen wat hier wel voor geschikt is met langere batterijduur, waterdicht, stootvast etc. Daarnaast is er geen standaard oplossing voor, denk bijvoorbeeld aan lawinepiepers die speciaal voor sneeuw en koude temperaturen gemaakt zijn.

 

Voor ski een heb je Recco: http://www.recco.com/ Dit zit standaard in de betere ski-kleding en is herkenbaar met algemeen beschikbare apparatuur van de hulpdiensten. Dus een redelijk algemeen geaccepteerd systeem. Het werkt zonder batterij aan de kant van het slachtoffer, de hulpdiensten hebben dus apparatuur die zend en het signaal terug ontvangt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het basis idee is wel goed. Het gaat nu om de uitwerking (m.i. radicaal anders) en de geschikte markt vinden.

 

Je zult m.i. niet snel toestemming krijgen een app aan te bieden die gebruik maakt van gps data.

 

Maar dit zijn praatjes voor de vaak, en praatjes vullen geen gaatjes, enz.

Link naar reactie
  • 0

Beste IdeaMen,

 

wat is de bedoeling van dit bericht? Wil je kennis en meningen over haalbaarheid en eigenschappen van zo een app crowd sourcen en sharen (met het risico dat iemand anders het idee uitwerkt), of zoek je 'sec' een ontwikkelaar?

 

In het tweede geval sluiten we dit topic en kun je je vraag korter en specifieker in de vraag & aanbod-sectie plaatsen.

 

Modgroet,

 

Highio

 

Mod dit: zojuist heeft TS per PM aangegeven dat het bericht gesloten mag worden

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.