• 0

Emergency survival Guard, App Idee voor veder ontwikkeling gezocht!

hallo,

 

Ik ben op zoek naar een App ontwikkelaar die dit idee veder wil ontwikkelen tot een applicatie voor de Smartphone.

 

Concept idee:

 

Deze applicatie is bedoelt avontuurlijke mensen.

 

Dit is een applicatie, die je in nood kan helpen, als je begint met een bootrip, of je gaat het bos in, of jungle of je gaat bergen klimmen, of je gaat skiën etc.

 

Voor dat je met het avontuur begint, zet je de applicatie aan, die uitgerust met een GPS systeem verbinding.

 

Elke uur gaat een piep af, dus je moet elke uur deze piep uitschakelen met 1 druk op de knop zet je deze piep uit, zo gaat hij elke uur door tot je klaar bent met je trip daarna schakel je de applicatie weer uit.

 

Als je niet reageert op de piep gaat hij nog 2x af, daarna stuurt hij een direct een noodsignaal naar de reddingsdiensten.

 

Als je interesse hebt let me know.

 

M.V.G.

Khalid

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een paar moeilijkheden die ik gelijk zie:

[*]je moet heel goed opletten voor een vals alarm, anders gaan reddingsdiensten deze app negeren

[*]nauwkeurig GPS-locatie bijhouden zorgt ervoor dat de accu snel leegloopt

[*]in de situaties die jij omschrijft zal je vaak slecht/geen bereik hebben, en in het buitenland staat data-roaming vaak uit

[*]in sommige noodsituaties (denk bijvoorbeeld aan een boottrip) zal de smartphone stuk gaan bij een incident, waardoor er geen signaal meer verstuurd kan worden

[*]wat is het business model? ga je de app verkopen? willen mensen hier echt voor betalen? hoeveel willen ze betalen? hoeveel mensen willen dit kopen?

 

Link naar reactie
  • 0

Ander idee voor reddingswerkers, een manier om alle mobiele telefoons in een gebied op een kaart te zien. Dit om slachtoffers bij lawines, aardbevingen, etc te lokaliseren. Of misschien iedereen op een skipiste een transponder geven.