• 0

Zijn onze Analytics resultaten (wel)goed genoeg?

Hallo forumleden,

 

Ik hoop dat ik via jullie kennis te weten kan komen of onze Analytics resultaten goed zijn of niet.

Wij draaien een webshop in Nederland waar wij anticellulite broeken verkopen voor vrouwen.

 

De online marketing loopt via een extern bedrijf maar ik heb mijn vraagtekens bij de resultaten die Analytics weergeeft.

Een aantal zaken die ik tegen kom wil ik graag eens tegen jullie aanhouden.

 

1. Het trechterconversieratio, deze ligt momenteel op 39,27% is dit niet wat aan de lage kant?

2. Het woord dat op de 2e plek staat van (betaalde) woorden die de meeste bezoekers oplevert heeft een bouncepercentage van 74%. Een dergelijk woord zal dan toch uit Adwords verwijderd moeten worden?

3. Juni dit jaar vergeleken met juni vorig jaar geeft alleen maar rode cijfers wat betekend daling in bezoekers, conversie bestelwaarde enz. staat de maand juni 2012 bekend als slechte verkoop maand voor webshops? Kan dit überhaupt een dergelijk verschil geven? En is het niet de taak van de onlinemarketing partij om hier op in te spelen?

 

Ik hoor erg graag wat jullie vinden, als er meer gegevens beschikbaar moeten komen dan hoor ik dit graag.

De website waar het om gaat is scalaeurop(met een e erachter) puntNL (om indexering te voorkomen;))

Wij zoeken leuke contacten om kennis mee te delen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind niet dat ik de persoon ben die voor jouw moet oordelen wat goed of slecht is. Ik neem namelijk aan, voordat je met een campagne begint, dat je doelen of targets stelt, zodat je je doelen meetbaar kunt maken. Een doel als "meer klanten krijgen" is leuk, maar als je op jaarbasis 1 klant gemiddeld meer krijgt, ben je dan tevreden met de doelstelling? Want die is immers wél behaald.

 

Dus ik denk dat je eerst zelf moet nagaan bij jezelf wat je doelen precies zijn? Maak deze doelen ook absoluut, een methode hiervan is bijvoorbeeld SMART. Vervolgens nadenken hoe je deze doelen wilt behalen (is bijv. Adwords wel het medium voor jouw? Zijn de zoekwoorden ook de zoekwoorden van kopers of van mensen die slechts informatie willen?) En tenslotte de inzetbaarheid van jouw media-kanalen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie, de doelen zij zeker gesteld en worden ook nagejaagd, waarschijnlijk zelfs gehaald.

Echter heb ik het gevoel dat niet het optimale eruit gehaald wordt. Zeker niet wanneer ik in de statistieken duik.

Hier kom ik, zoals aangegeven diverse resultaten tegen die aangeven dat er niet geoptimaliseerd wordt.

 

Vandaar mijn vraagstelling of jullie het met mij eens zijn dat de stats tegenvallen.

Wij zoeken leuke contacten om kennis mee te delen.

Link naar reactie
  • 0

De stats die je geeft zeggen niets.

 

74% bounce kan prima acceptabel zijn als je winst op dat woord maakt.

Een maand die slechter verloopt dan dezelfde maand vorig jaar kan talloze oorzaken hebben, dat hoeft niet (alleen) aan je adwords of andere internet marketing te liggen.

 

Ga eens met het bureau om de tafel zitten en vraag om toelichting. Wat doen ze, wat meten ze en wat is hun actie daarop?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.