• 0

Internet Video afspelen in winkel?

Hallo

 

Ik weet dat als je muziek in je winkel afspeelt je daarvoor voor muziekrechten moet betalen aan SENA. Dit geldt ook als je tv programma's afspeelt, in dat geval betaal je aan Videma.

 

Bron: http://www.mkbservicedesk.nl/1037/een-televisie-zaak-mag-zomaar.htm

 

Ik vroeg me af of het wel mogelijk is om (steaming) video via internet in je zaak af te spelen. Hierbij kan je denken aan YouTube, buitenlandse / internet zenders, video content van smart tv's.

 

Weet iemand hier wellicht meer over?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sorry, ik heb geen antwoord voor je. Ik zelf zou denken dat het niet uit maakt of de video van vhs, dvd, harde schijf of internet afkomstig is.

 

Ik vraag me altijd af wat de rechtmatigheid van zulke organisaties en vergunningen zijn. Ik zou willen dat het antwoord was: een televisie in de zaak, ja dat mag zomaar.

Link naar reactie
  • 0

Heb je de site van videma al bezocht?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Op de website van Videma staat het volgende:

"Videma geeft toestemming voor de doorgifte van alle programma's die worden uitgezonden op de kanalen: NL1, NL2, NL3, NL24 (digitale kanalen publieke omroep), RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, SBS6, NET5, Veronica, Disney XD, Nickelodeon, MTV en Comedy Central, en voor de groepsvertoning van alle programma's op dezelfde kanalen plus Discovery Channel en Animal Planet. De rechten op deze programma's berusten bij omroepen (voor zover zij zelf eigenaar zijn van de programma's die ze uitzenden) en producenten.

 

Tevens vertegenwoordigt Videma de clips uitgebracht door leden van de NVPI (zie nvpi.nl). Het maakt daarbij niet uit of deze clips worden uitgezonden via muziekzenders zoals MTV en TMF, of dat zij afkomstig zijn van een voorbespeelde dvd of van een leverancier van achtergrondmuziek."

 

Dit zou betekenen dat ik ander video content dan bovenstaande wil afspelen ik geen licentie van Videma nodig heb. Zijn er dan andere partijen waar ik rekening mee moet houden?

Ik begrijp dat als in de video content muziek afgespeeld wordt ik weer met Sena te maken krijg.

Link naar reactie
  • 0

Van de site van Buma/Stemra:

 

Moet ik ook rechten betalen als ik buitenlandse muziek gebruik?

 

Ja. Als gevolg van het zogeheten ‘wederkerigheidscontract’ met buitenlandse zustersorganisaties ontvangen ook buitenlandse muziekauteurs vergoedingen uit Nederland.

 

Ik heb nog niet kunnen vinden met welke organisaties in welke landen deze wederkerigheidscontracten dan gesloten zijn, hoewel dat hier misschien wel te vinden is.

 

http://www.bumastemra.nl/over-bumastemra/titelcatalogus/

BUMA mag geen licenties verlenen voor online muziekgebruik in het buitenland

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.