• 0

Telecom/Tablet accesoires groothandel

Hallo,

 

Ik ben mij aan het oriënteren op de markt voor telefoon/tablet accessoires. Ik ben helemaal niet thuis in deze branche en moet eerlijk zeggen dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

 

Zijn er in deze branche toonaangevende groothandels? In de branche waar ik momenteel werk, farma, heb je een aantal bedrijven die nagenoeg aan elke drogisterij leveren. Bv. Unipharma en Holland Pharma. Zij kopen rechtstreeks bij ons in en distribueren onze producten naar de drogisterijen. Heb je dergelijke bedrijven in de telecom branche? Ik heb je rot gegoogled maar vind alleen maar kleine zaakjes.

 

En hoe zit dat met concerns als mediamarkt en saturn, dixons etc? Hebben zij een gecentraliseerde inkoop of per filliaal?

 

Wie kan me in de goede richting helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je telecom/tablet accessoires via internet wil verkopen, dan zit je in een best wel dicht getimmerde markt. Het gros van de nieuwe webwinkels van afgelopen jaar doet in tablet of telefoon accessoires.

 

Hoe ga jij deze producten aan de man brengen en wat maakt jou anders dan de vele concurrerende webwinkels?

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast vraag ik me af; als je niet zo thuis bent in de markt is het überhaupt wel verstandig daarin een onderneming/webwinkel te starten?

Daarom is TS zich ook aan het oriënteren Romano. ::)

 

Maar dan nog; als je niet thuis bent in de markt; dan is het onzinnig er tijd aan te besteden. Oriënteer je dan op een product waar je al wat meer verstand van hebt.

Link naar reactie
  • 1
Maar dan nog; als je niet thuis bent in de markt; dan is het onzinnig er tijd aan te besteden.

Nou, nou Romano.. Wat een weerstand vandaag ;) Middeleeuwse toestanden: de zoon van de smid kan alleen smid worden, en de zoon van de Bakker alleen Bakker?

 

Als je ergens geen verstand van hebt, kun je het proberen te vergaren, bijvoorbeeld via opleiding en/of oriënterend onderzoek En juist een frisse blik van een outsider kan soms verrassende resultaten opleveren.

Enne, had jij kennis en ervaring van massages voordat je in 2009 met je opleiding en je praktijk begon?

 

Oriënteer je dan op een product waar je al wat meer verstand van hebt.

Ben al lang blij dat TS zich eerst oriënteert. Je moet ze de kost geven die al direct een webwinkel starten met via China geïmporteerde namaakrommel en er pas achteraf achterkomen wat dat voor gevolgen kan hebben. Wat zijn we op dit forum al tegengekomen? Keuringen en boete van VWA, kapotte Iphones door ondeugdelijke opladers, in beslag genomen namaak, recall actie van verkochtte toestellen die bij nader inzien namaak bleken te zijn enz enz....

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn we op dit forum al tegengekomen?

 

Hoi, ik ben een webshop gestart en mijn eerste bestellingen zijn binnen! Wat moet ik nu doen...?

 

;D

 

On topic: waarom ga je niet eens bij een Mediamarkt/Saturn filiaal een babbeltje maken? Niet geschoten, niet geraakt. Misschien hebben ze nog wat boeiends te melden.

Link naar reactie
  • 0

Op het wwf hadden we een jaartje terug iemand die ipods en iphones aanbood op zijn site, tegen dezelfde prijs als Apple. Hij had er een paar verkocht en vroeg zich af waar hij het nu in moest kopen, want bij de iCentre waren ze net duur als hij ze verkocht had, maar hij moest ze nog versturen. Die jongen hebben we toch maar met klem verzocht al zijn activiteiten te staken en weer naar school te gaan.

 

Maar goed, we dwalen wat af.

 

Payell, waarom dit soort producten en hoe ga je ze verkopen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.