• 0

Evaringen haalbaarheidsonderzoeken detailhandel brancheorganisatie M

Hallo iedereen,

 

Samen met mijn vriendin hebben we een nieuw winkelconcept bedankt ( detailhandel-mode ) Nu hebben we deze laten toetsten door de brancheorganisatie. Hier is een haalbaarheid voor afgegeven met een bepaalde omzet. Op voorrand realiseerde wij dat het altijd een aanname is en dat de ondernemer, locatie en toegevoegde waarde het werkelijke verhaal zal vertellen. Hebben hier ondernemers ervaring met deze onderzoeken? Hoe vertaalde het zich in de realiteit? We zijn benieuwd.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er staat duidelijk in het rapport dat er geen zekerheid te geven is en de makers niet verantwoordelijk zijn als jouw zaak binnen 1 jaar over de kop gaat.

 

Met betreffende branchevereniging ken ik 1 geval die het ondanks het positieve rapport maar 2 jaar heeft volgehouden en voorlopig nog een paar jaar de schulden aan het afbetalen is.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Hoe vertaalde het zich in de realiteit? We zijn benieuwd.

Ik heb de indruk dat deze vraag is ingegeven om zekerheid te verkrijgen.

 

Ik heb legio plannen gezien en mogen beoordelen, waarbij ook plannen met een positief advies die toch na uitvoering "linksaf" zijn gegaan. Het slagen is afhankelijk van de ontwikkeling externe factoren, maar ook van de skills van de ondernemer(s). Vooral dat laatste werd/wordt nog al eens overschat.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien onbewust. We komen niet uit de branche. Maar geloven sterk in het concept dat we hebben uitgeschreven. Dan ga je kijken naar vergelijkbare branches voor cijfers etc maar kom je tot de conclusie dat dit voor een klein deel een realistische maatstaf kan zijn. De ondernemer moet het gaan doen, logisch ook.

Link naar reactie
  • 0

Voor school heb ik deze week nog een uitgebreid haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd voor mijn bedrijf.

 

De volgende modellen heb ik hiervoor gebruikt

 

FOETSIE model

DESTEP model

Vijfkrachtenmodel van Porter

 

Als je deze drie modellen toepast krijg je een aardige indruk.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Een concept kan nog zo mooi zijn maar je zal altijd afhankelijk blijven van externe factoren waar je geen invloed op kan uit oefenen. Een heel belangrijke factor is de locatie en daar heb je gelukkig wel zelf de hand in.

 

Veel adviesbureau's die vestigingsplaats onderzoeken doen doen dit alleen d.m.v. deskresearch zorg daarom dat jezelf bekend bent met de lokatie.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.