• 0

Wanneer heb jij je cijfers ?

Wij hebben onze administratie voor t eerst maar eens uitbesteed.

 

Nou schrok ik lichtelijk van de tijd die ze nodig vinden te hebben voor de jaarcijfers.

Wij hebben nu dus in augustus een afspraak om deze door te nemen (cijfers 2011).

 

Voordat ik nu gelijk in de aanval ga, vroeg ik mij af of dit overal zo is ?

 

Dus : hoe lang duurt gemiddeld voordat je je jaarcijfers hebt (incl aangifte Vpb enz).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je liever iemand die zo weinig werk heeft dat hij in januari (of vooruit, binnen een week nadat je de gegevens hebt aangeleverd, ongeacht wanneer je dat, zonder vooraankondiging, doet)? Daarnaast is er natuurlijk ook nog zoiets als vakantie. Ook dat zou voor wat vertraging kunnen zorgen.

 

Alle gekheid op een stokje, het is altijd een heel gedoe om een (jaar)planning te maken van welke stukken je op welk moment voor welke client gaat opstellen, en dan ben je ook nog eens afhankelijk van wanneer die client zijn informatie aanlevert. Als je er vroeg genoeg bij bent en kunt garanderen wanneer ze uiterlijk over alle (!) benodigde informatie beschikken, kunnen ze wellicht volgend jaar wat eerder de cijfers opleveren.

 

Als voorbeeld: onder belastingadviseurs kom ik nog wel eens de paradoxale situatie tegen dat ze niets te doen hebben, maar toch niet aan de termijnen voor de uitstelregeling kunnen doen - simpelweg omdat niet de juiste informatie op de juiste tijd voorhanden is.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Die van 2009 waren er ergens in september 2010.

Daarna begon de bedrijfsovername te spelen en hebben we gevraagd of het begin van het jaar kon. Dus 2010 was er in april 2011 en 2011 eind januari 2012. Vooral de laatste was een stuk strakke planning, zowel voor ons voor het aanleveren, maar ook voor de accountant.

Kortom als je van te voren aangeeft dat je ze graag snel hebt, kan er best veel.

Link naar reactie
  • 0

en als je geen zin hebt in verrassingen, dan zorgt je adviseur voor het volgende:

 

- bespreking van tussentijdse cijfers (bijv. per kwartaal)

- aanvragen van een voorlopige aanslag (IB of VPB) zodat achteraf geen enorme verrassing komt in een blauwe envelop.

 

Daarmee lijken mij je grootste bezwaren wel van tafel :)

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.