• 0

Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis! - Hoe?

Sommige webshops zie ik het volgende promoten: Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis!

 

Hoe en bij welke postbedrijf is dit mogelijk?

 

Ik verzend ongeveer 25 enveloppen/pakketjes per dag voor mijn webshop via PostNL, omdat er een afleverpunt dichtbij is.

 

Zelf heb ik al gegoogled en gezocht op de websites van PostNL, DHL, zonder resultaat. De PostNL business points zijn allemaal tot 18.00/18.30 uur open. Ergens had ik gelezen dat iemand zijn pakketjes afleverde bij een sorteercentrum, maar in de tijd dat hij nog voor PostNL werkte...

 

Iemand die hier het verlossende antwoord kan geven, en eventueel ervaringen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat deze webshops hun logistiek uitbesteed hebben, waarbij het e-Fulfilment bedrijf de verzending verzorgd. Deze bedrijven kunnen, om dat ze grote aantallen verzenden, speciale afspraken maken met verzenders. Bij Nic. Oud heeft men b.v. een business-balie van PostNL in eigen huis, waarmee bestellingen die voor 21.00 uur in de webwinkel gedaan worden nog de volgende dag geleverd worden.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ook bedrijven die de pakketten 's avonds bij jou op kunnen halen en het dan direct naar een groot distributiecentrum van PostNL rijden. Kost wel wat, 10 tot 15 euro per pakketje is niks. Maar Nic.Oud is ook een prima oplossing hoor. ;D

 

EDIT voordat wij bij nic.oud in gingen, brachten wij de pakketten altijd bij de "achteringang" van het locale businesspoint. Ze kenden ons zo goed dat dat mocht. Daar konden wij dan tot een uur of 8 'savonds aan leveren. Mocht je nog een business point in de buurt hebben (ze worden 1 voor 1 gesloten), dan zou dat een optie kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Exact de zin die jij gebruikt 'Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis!', gebruiken wij op onze website. Dat zette mij ertoe om even te reageren.

 

Wij pakken dit aan door zendingen die niet meer met postnl mee kunnen te laten bezorgen door een koerier. De kosten hiervan zijn weliswaar hoger, maar die rekenen wij deels door aan de klant. Zo heeft deze zelf de keuze om voor snellere levering te kiezen. Alle zendingen die in de avond besteld worden kunnen dus, tegen meerkosten, alsnog de volgende werkdag geleverd worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het meedenken! Ik zal straks jullie berichten doornemen, maar wil alvast reageren op het volgende:

 

Bestel eens wat bij BOL.com en let op wie het de volgende dag brengt.

 

Waarom bel je niet?

 

Omdat het nu weekend is (onbereikbare kantoren) en ik niet op een antwoord kan wachten ;D Maar serieus, zodra ik meer weet wat hier nog niet is vermeld zal ik het doorgeven.

Link naar reactie
  • 0

Sommige webshops zie ik het volgende promoten: Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis!

 

Hoe en bij welke postbedrijf is dit mogelijk?

 

Tijdje geleden een telefoon besteld rond 9 uur 's avonds, 10 min later de orderbevestiging, 30 minuten later bericht dat mijn pakket 'onderweg' was en de volgende dag werd het geleverd. Ik was perplex!! Want ik snap niet hoe ze het doen.

Volgens mij kwam het 'gewoon' met de post.

 

123inkt of zo levert ook zo snel... ligt ook de volgende dag klaar bij een kiala punt.

Link naar reactie
  • 0

Iemand vertelde me laatst dat Amazon bezig was met "same day delivery". Zal ongetwijfeld

niet gelden in de buitengebieden bij een bestelling om 23:45, maar geeft wel aan dat

klanten het kennelijk heel erg op prijs stellen als een internet bestelling zeer snel aanwezig

is.

Als ik naar mezelf kijk dan klopt dat: als ik op een werkdag om ca 17:00 iets bestel dan baal

ik eigenlijk best wel als dat er de volgende dag niet is.

Is geen enkele reden toe als je het rationeel bekijkt, maar dat boek, die speciale kabel

of wat dan ook wil je gewoon snel hebben. Net een klein kind :), en 100 % psychologisch.

 

Link naar reactie
  • 0

Is geen enkele reden toe als je het rationeel bekijkt, maar dat boek, die speciale kabel

of wat dan ook wil je gewoon snel hebben. Net een klein kind :), en 100 % psychologisch.

ik zal wel ouderwets zijn, ik ga dan gewoon naar een winkel... ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Zover ik het weet is 't bij PostNL een betaalde service, voor x euro (ik meen €400,- + €x per containter) komen ze met een busje langs voor 20:00 om het op te halen ipv de reguliere 18:00 van 't Business Point. Ik zou niet weten of hier een minimum aantal aan containers voor geldt maar kan me voorstellen van wel.

 

Als je bestellingen tussen 20:00 - 22:00 volgende dag wil kunnen bezorgen moet je aan enkele honderden orders per dag denken, dan komt de vrachtwagen (ipv het busje) die direct door rijdt naar het sorteercentrum.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels antwoord van PostNL dat er in mijn buurt (Utrecht) geen inleverpunten zijn waarbij de post na 18 uur wordt opgehaald. Jammer, dat was precies wat ik zocht. Nic.Oud ligt helaas ook te ver weg. Voor mijn huidige situatie is het ook niet voordelig om een contract af te sluiten met PostNL of voor PakjeGemak (te kleine aantal en grotendeels brieven).

 

Iedereen bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • 0

Voor brieven is het sowieso niet mogelijk. Zo rond 20.00 uur moeten de brieven gesorteerd zijn op het lokale sorteercentrum en onderweg zijn naar de diverse sorteercentra waar ze verder verspreid worden. Dat gaat via een compleet ander traject dan de pakketten. Alleen met het traject van pakketten kan je deze service voor elkaar krijgen want de pakketten blijven tot 23 uur staan op de vier grote sorteercentra van PostNL.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.