• 0

Nieuw bedrijf

Gast Richard

Hallo, ik begin net met een webdesign bedrijf(samen met een vriend), ik heb al een aantal websites gemaakt die zeker de moeite waar zijn, we hebben via ons werk de beschikking over een krachtige verkoper die zelf al vele bedrijfven heeft gehad en een goed ondernemingspan. het enige probleem is het bedenken van een naam...

ik wil liefst een krachtige naam die niet al te moeilijk is. het liefst in de ict trend ik had zelf al zoiets van e-lipse door de 'e' ervoor.mijn naam is richard korebrits en de naam van mijn compagnon is carmine barberio zou een van julie misschien kunnen helpen met het verzinnen van een naam?

 

Hoogachtend R. Korebrits

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan je niet direct helpen met een naam maar wil je wel bij voorbaat waarschuwen met e's ervoor, .com's erachter, web of net erin... Al die dingen zullen je op een gegeven moment ontzettend gaan tegenstaan, omdat het al gauw zo beperkt gaat klinken, en enorm gedateerd.

 

- Wat is je doelgroep?

- Wat wil je uitstralen?

- Nederlandse of Engelse naam, of maakt niet uit?

- Met welke woorden associeer je jezelf en je bedrijf. En waarmee wil je geassocieerd worden?

 

Enzovoort...

 

Schrijf eens een serie mooie woorden op papier, zowel qua klonk/vorm als qua inhoud, misschien dat daar iets tussen ontstaat.

 

Van belang is natuurlijk ook of de relevante domeinnamen beschikbaar zijn, maar dat is logisch natuurlijk.

 

Ik denk dat Annedien Hoen trouwens ook goed mee zou kunnen denken, ik heb haar ergens anders ook een hele goede reply zien geven over de creatieve kant van het 'verzinnen'.

Link naar reactie
  • 0

Een goede naam moet niet alleen prettig in het gehoor liggen , hij moet ook bij jullie passen. Ik kan nog zo'n mooie naam bedenken die past bij wat jullie bedrijf doet, maar als de naam niet bij JULLIE past is het dus GEEN goede naam.

 

Misschien is het goed om eerst een lijstje te maken met eisen en wensen die je aan de naam stelt; zie het als een project op zich en behandel het ook als zodanig. Volg dan het advies van Decorum: Schrijf een aantal woorden op, die aan de eisen voldoen, en kies daaruit de meest geschikte.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

He Richard,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Vast en zeker dat higherlevel je kan ondersteunen met je bedrijf. Als je lid wordt van higherlevel dan kan je uitgebreider gebruik maken van de verschillende extra functies.

 

Now for the good stuff! ;D

 

Zoals hiervoor al gezegd moeten we wat meer weten om een goede naam te bedenken. Via het forum is het echter wel erg handig om een "longlist" te maken zodat jullie een beeld krijgen.

 

Dus als je antwoord kan geven op de eerder genoemde vragen van Decorum dan hebben we een beter referentie kader.

 

Hier even wat schoten in het donker van mijn kant:

 

impressions

e-motion

de kik

forever

ehhm... gaat niet zo goed op de vroege ochtend, dan maar wat e-, .com, net of web dingetjes:

 

e-feel

fEl

netpresence

netnow

nownet

net-profit

 

ehm... kwalitatief laat het veel te wensen over, maar het is ongeveer acht uur s'ochtends en ik kwam om halluf vijf mijn bedje uit rollen... dan gaat het meestal niet zo goed in het begin ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

1. Ik zou geen naam doen met een "e" ervoor. JUIST omdat dit zo trendgevoelig en uitgekauwd is.

2. Heb je wat om te laten zien wat jullie gemaakt hebben?

3. Welke bedrijven wil je mee concurreren, zijn jullie 'gelijken'?

4. Wil je degelijk, hip, zakelijk, creatief, corporate, persoonlijk, beschaafd...overkomen? (Kortom; hoe wil je overkomen?)

 

Zodra ik meer weet kan ik er meer van zeggen!

 

Groet,

Annedien

Link naar reactie
  • 0

Als je een bedrijfsnaam met een cijfer of een A laat beginnen sta je vaak bovenaan in lijstjes met concurenten.

Telefoonboek

Gouden gids

e.d

Succes met ondernemen

Sjoerd

Link naar reactie
  • 0

Door een naam te bedenken die je hoe dan ook moet spellen door te telefoon, maar die toch goed te onthouden is probeer ik zelf meer top of mind te komen: oh ja, dat bedrijf met die Z ipv een C

(kan overigens net zo goed tegen je werken, maar then again: what's in a Name?

Na een heftige twee jaar en twee bedrijven in twee landen verder (eentje in Abu Dhabi) werk ik momenteel als (goedbetaalde) business development manager voor de Rijksoverheid.

In plaats van zelf nog grote risico's nemen schnabbel ik bij als matchmaker/concept lobbyist en leer voorlopig bij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.