• 0

Vermelding in een gids

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het ligt er puur aan wat je aanbiedt.

 

Voor een loodgieter, klusjesman of een andere dienstverlener die klanten daadwerkelijk uit dergelijke gidsen haalt, zie ik nog steeds potentie. Je moet gewoon nadenken of jouw klanten jouw service bestellen door in de telefoongids / gouden gids te kijken. Voor de meeste dienstverleners is dat volgens mij – dus zonder degelijke onderbouwing – niet het geval.

 

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie
  • 0

Exact, en dat lijkt me een product waar niemand een gouden gids voor opent.

 

Wat zijn je ervaringen van voorgaande plaatsingen in de gouden gids? Stond de telefoon roodgloeiend te rinkelen met klanten die meldden dat ze je in de gouden gids hadden gevonden?

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie
  • 0

Op de manier hoe je de vraag stelt verwacht ik dat je zelf al een idee hebt. "Verleid" en geen duidelijke resultaten gezien?

 

Inzake de foutieve vermelding:

Ik verwacht dat er weinig mensen in een telefoongids op zoek gaan naar een website adres, die mensen zitten achter hun computer en googlen daar naar hetgeen ze moeten hebben.

 

Als ik al zou gaan zoeken in de telefoongids zou ik die verkeerde melding wel verwarrend vinden. Dus stél dat ik al een administratiekantoor zoek in de telefoongids en zie als website een verwijzing naar een andere dienst staan zou ik dat wel verwarrend vinden en misschien toch eerder voor die andere kiezen die er staat.

 

Daarbij vraag ik zelfhoe klanten me gevonden hebben (altijd interessant) wellicht vraag je dit ook al en weet je of er wel klanten door zijn gekomen?

 

Betreft het alleen een vermelding in de papieren gids of ook online?

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al jaren niet meer in een papieren Telefoon- Goudengids gekeken. Zonde hoe zo'n instituut binnen enkele jaren teloor is gegaan. Ik zelf zou niet meer voor een betaalde vermelding gaan, maar als jij wel een vermelding hebt gehad dit jaar, dan zou je zelf het beste uit kunnen maken of het zijn geld is waard geweest.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al jaren niet meer in een papieren Telefoon- Goudengids gekeken. Zonde hoe zo'n instituut binnen enkele jaren teloor is gegaan.

 

Bedrijven komen en gaan. Een bedrijf dat 5 jaar geleden fantastisch was, hoeft dat nu niet meer te zijn. Gouden gids is gewoon een lijst met ongesorteerde hits. Er komen voor iedere branche continu nieuwe, betere manieren om producten en diensten te promoten. Denk bijvoorbeeld aan het enorme aanbod van klusjessites op het internet, inclusief reviews van klanten, transparante prijzen en gemak voor de consument om in één keer tientallen offertes te ontvangen.

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie
  • 0

Het aantal mensen wat mij uit de GG heeft gehaald of gevonden, zijn op de vingers van 1 hand te tellen.

En dan is de zg. ROI te laag.

 

Terwijl ik toch een beroep uitoefen waar je zou verwachten dat een vermelding in de GG klanten oplevert, ben ik gestopt met het adverteren erin.

 

En zelf open ik het boek niet, ik tik de term in op de zoekmachine en ga vanuit daar verder onderzoeken.

 

Link naar reactie
  • 0

Zeg dat je geen vertrouwen meer in ze hebt na de verkeerde advertentie van vorig jaar en dat als ze je dit jaar gratis plaatsen, je volgend jaar weer een plaatsje koopt.

 

Ik zou dat niet zo toezeggen. Wel aangeven dat de betaalde vermelding niet hetgeen heeft gebracht wat je ervan had verwacht (wellicht door de gemaakte fout?). Door de vreemde combinatie hebben mensen wellicht een ander kantoor gebeld. Vraag of ze het dit jaar gratis goed voor je willen plaatsen zodat je dan na dat jaar kan bekijken of je de betaalde plaatsing kan voortzetten (op basis van ROI natuurlijk).

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.