• 0

Q - Awareness Bags Concept!

Hallo Allemaal,

 

Ik wil graag jullie mening horen, over dit concept. hebben jullie ideeën of suggesties wat Q - Awareness Bags kan verbeteren hoor ik dat ook graag.

 

Alvast bedankt,

Khalid Dadah

 

Concept:

 

Q - Awareness vuilniszakken zijn gewoon normale ECO-vuilniszakken, die gewoon in huis hebt in je keukenkastje.

Alleen wat hier zo bijzonder er aan is, dat Q - vuilniszakken zijn uitgerust met een print, dat kan een foto of tekst zijn, dat moet mensen aan het denken zetten en attenderen om zich bewust te maken voor het milieu.

 

Deze print op de vuilniszakken, zet je mensen aan het denken dat je niet alles op een hoop moet gooien maar moet gescheiden.

 

Voordelen:

+ Je zet mensen aan het denken

+ Je maak mensen extra bewust voor het Milieu.

+ Je laat zien via de print wat voor gevolgen het kan hebben

+ Wat voor impact het heeft in de wereld.

 

het is een simpel concept maar het kan een grote effect hebben op het menselijke gedrag.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk niet dat je in die 5 seconden dat ze de vuilniszak zien mensen toch echt aan denken zult zetten. Dan zul je er denk toch ook een doorzichtige prullenbak bij moeten doen. Want ik zie me vuilniszak niet meer als die erin zit. ;D Misschien zijn bedrukte prullenbakken een beter idee?

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Hier kun je in mijn ogen geen bedrijf omheen bouwen, dit is een idee waar een marketeer die voor vuilniszakkenmakers werkt, wellicht iets mee kan maar niet meer dan dat. Plus wat dennizvd al zegt, de vuilniszak lijkt me iets wat je niet al te vaak zult zien.

 

Het lijkt trouwens op dat zinnetje wat je onder zoveel mails ziet staan, in het groen over of je even wilt nadenken voor je de mail uitprint. Waarom je dat laatste wil doen is mij altijd een raadsel, dus het zinnetje vind ik altijd wat bevoogdend overkomen. Brr... :)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het al mooi dat er mensen zijn die over iets dergelijks nadenken!

 

Misschien is het wel een ludiek communicatieplatform voor gemeentes die nog met vuilniszakken werken. Bijv. iets erop printen over aankomende evenementen.

 

Problemen die ik zie:

- Waarschijnlijk zijn deze zakken duurder dan de gewone zakken. Waarom zouden mensen deze zakken aanschaffen (tenzij verplicht door de gemeente, zoals bijv. in Maastricht)?

- welke milieubelasting komt er kijken bij het produceren van vuilniszakken met foto?

- op veel plaatsen gebruiken mensen geen vuilniszakken meer, maar containers/kliko's. De vuilniszak is slechts een scheidingsmiddel voor troep, zodat het niet aan je container blijft plakken.

 

 

 

Clean and simple. Adressen opzoeken of de postcode database in uw site?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een geweldig idee! Alleen.... ik denk dat de toekomst teveel ondergrondse verzamelpunten zal geven ... gewoon op straat lijkt mij goed. Sterker... een andere print (ik woon in een gebied in amsterdam waar nu veel overlast is van mensen die vuilniszakken opentrekken) dat je er gewoon daar iets mee moet gaan doen... Grote tekst met verboden open te maken....

 

Ik denk dat je hier erg goed mee scoort.... (dan/tijdelijk)..

 

Daarbij als marketing te gebruiken op festivals, die je die zakken in een vuiniszakhouder ... of door kantoren etc... ik vind het een leuk idee!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Er komen wel leuke ideeën voorbij, ik zie ook niet direct een bedrijf eruit ontstaan, maar voor awareness of een actie van een gemeente om meer aandacht te vragen voor afvalscheiding

 

Bij gewone huisvuilzakken voor thuis denk ik dat je de doelgroep die je wilt gebruiken juist mist.. mensen die zich al bewust zijn van het nut van afvalscheiding zullen het nut van dit soort zakken niet zo zien en mensen die zich niet bewust zijn of bewust negeren kun je heel moeilijk verleiden de "awareness"-vuilniszakken te kopen.

 

ik zie wel mogeljikheden voor awareness acties en eventueel op evenementen, misschien is een koppeling mogelijk met Nederland schoon door scheiding een thema te maken in één van de campagnes. maar wellicht dat de doelstelling van Nederland schoon wel primair is dat mensen het uberhaubt in een afvalbak gooien en niet zomaar op straat gooien

 

Wat een andere goede mogelijkheid zou kunnen zijn is het aanbieden van verschillende type (kleuren?) zakken in 1 verzamelpakket. een grijze voor rest, een witte voor plastic, een groene voor gft. Zeer scherp prijzen zodat je vooral de nog niet scheiders over de streep trekt, als je dan ook nog een goed assortiment met de type zakken apart hebt. dan kan het verzamelpakket als probeerpakket dienen en de losse rollen voor de herhalingaankopen of als aanvulling voor huishoudens die veel plastic afval hebben.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie inderdaad allemaal leuke ideeën voorbij komen, inderdaad dit concept kan je voorleggen aan de gemeentes of evenementen organisators, en de andere ideeën vond ik ook interessant om iets te doen met vuilniszak houder's of vuilniscontainer, of prullenbakken die weer kunt aanbieden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.