• 0

Flinke restschuld door privésituatie: nieuwe BV opstarten voor frisse start?

Hallo,

 

Ik heb een onderneming, maar door mijn scheiding en het verkopen van mijn woningen heb ik een rest schuld van meer dan 650.000 euro.

Natuurlijk kan ik deze zakelijk niet betalen, maar wil graag met EEN onderneming doorgaan.

uiteraard heb ik mijn inkomen op dit moment op nul gezet, maar hoe kan ik het beste verder gaan of ondernemen.

Op het moment pluk ik hier en daar wat op de naam van mijn dochter, maar ik wil haar eigenlijk erbuiten houden.

 

Ik heb gekeken of een lege bv iets is, maar wat zijn daar de valkuilen en waar moet ik dan op letten.

Wat zijn mijn beste optie's

 

alvast bedankt voor de antwoorden!

 

Judith

 

Edit: titel verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De oplossing is om je in te schrijven als werkzoekende bij het arbeidsbureau en dan naar de gemeente te gaan voor een bijstandsuitkering.

Zodra dit rond is, en misschien meteen al, kan je via de gemeente de aanvraag voor de WSNP doen.

 

Het is een behoorlijke uitzichtloze situatie waarbij je een hele grote stap terug moet doen maar na 3 jaar ben je wel overal van af en kan je legaal opnieuw beginnen.

Juist!

 

Er moet inkomen zijn voordat je de WSNP in gaat. Je kunt ook in loondienst gaan waarna je ook terug kunt vallen op de WSNP.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat de bank er meer mee opschiet de schuld te reduceren tot zeg € 100k en een gode betalingsregeling dan dat TS de schuldsanering in gaat? Ik denk dat het zelfs zo is dat ze met € 50k al meer opschieten dan na drie jar WSNP en een uitkering. En met € 100k komen ze ook verder dan dat TS drie jaar de WSNP in gaat in een riant loondienstverband.

Misschien dat TS met zo'n voorstel (€ 10k per jaar en rente) in staat gesteld wordt te ondernemen en zo haar schuld af te lossen. Maar Marco heeft een veel betere kijk op het redeneren en afwegen van banken dan ik. Ik ben zeer benieuwd of hij dit als een mogelijkheid ziet.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Oke ik vraag een uitkering aan!

 

Hoe lang duurt het voor dat ik daadwerkelijk in de schuldsanering zit!

 

Ik wil jullie wel bedanken voor de antwoorden.

Ik hoop gewoon toch verder te komen om straks rustig van mijn oude dag kan gaan genieten!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat de bank er meer mee opschiet de schuld te reduceren tot zeg € 100k en een gode betalingsregeling dan dat TS de schuldsanering in gaat? Ik denk dat het zelfs zo is dat ze met € 50k al meer opschieten dan na drie jar WSNP en een uitkering. En met € 100k komen ze ook verder dan dat TS drie jaar de WSNP in gaat in een riant loondienstverband.

Misschien dat TS met zo'n voorstel (€ 10k per jaar en rente) in staat gesteld wordt te ondernemen en zo haar schuld af te lossen. Maar Marco heeft een veel betere kijk op het redeneren en afwegen van banken dan ik. Ik ben zeer benieuwd of hij dit als een mogelijkheid ziet.

 

 

Oke klink goed en Marco?

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat de bank er meer mee opschiet de schuld te reduceren tot zeg € 100k en een gode betalingsregeling dan dat TS de schuldsanering in gaat? Ik denk dat het zelfs zo is dat ze met € 50k al meer opschieten dan na drie jar WSNP en een uitkering. En met € 100k komen ze ook verder dan dat TS drie jaar de WSNP in gaat in een riant loondienstverband.

Misschien dat TS met zo'n voorstel (€ 10k per jaar en rente) in staat gesteld wordt te ondernemen en zo haar schuld af te lossen. Maar Marco heeft een veel betere kijk op het redeneren en afwegen van banken dan ik. Ik ben zeer benieuwd of hij dit als een mogelijkheid ziet.

 

 

Oke klink goed en Marco?

 

Maar los van de gewaardeerde reactie van Marco: schrijf je vandaag nog in met je DigID als werkzoekende bij het werkbedrijf en vraag een uitkering aan in het kader van de WWB. Het is zonde om hier tijd in te verliezen!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Maar omdat mijn ex in loondienst is en alles snel wilde afhandelen heeft hij gedwongen om het huis te verkopen voor 750.000 euro.

 

Dit valt mij even op:

Waarom neem jij de volledige schuld van 1,4 M minus 750K = 650K, als ook de aflossing en restant hypotheken hiervan ook kloppen?

Heeft jouw ex daarvan geen (schuld) aandeel? Blijkbaar toch, want je moest het van hem (gedwongen) verkopen.

 

Link naar reactie
  • 1

Beste Hierbenik,

 

Jouw “probleem” is 650/m. ontstaan als gevolg van gedwongen verkoop woonhuis (1,4 mio -/- opbrengst 750/m.). Ik weet niet of het gezamenlijk of verdeeld eigendom was, maar in het echtscheidingsconvenant is blijkbaar afgesproken dat het negatieve resultaat geheel voor jouw rekening is, (vreemde afspraak overigens).

 

Er zijn geen verdere inkomens- of vermogensbestanddelen (behoudens enig vermogen van jouw dochter dat je veilig wilt stellen).

 

Kortom bank heeft een vordering van 650/m.

De bank realiseert zich ook wel dat geheel incasseren van een vordering van deze grootte een schier onmogelijke zaak is. Om toch enige vergoeding te kunnen verkrijgen zal de bank kijken naar de huidige totale vermogensbestanddelen van jou, incluis vermogen van minderjarige kinderen. Hierbij is een periode van ca 5 jaar niet ongebruikelijk.

 

Afweging die door de bank zal worden gemaakt, wat kunnen we nu ( korte termijn) binnenharken en wat zijn de vooruitzichten over 5 jaar. Indien het bedrag op korte termijn hoger is dan over 5 jaar zal men voor de korte termijn kiezen.

 

Voor jou is het zaak met de bank met open vizier in overleg te gaan en een bod te doen waaruit blijkt dat er echt niets meer te halen is en het bedrag van het bod hoger is dan het bedrag dat de bank mogelijk over pak ‘m beet 5 jaar zal kunnen innen.

Stel er is totaal geen vermogen en je zou van bekenden/familie een bedrag kunnen lenen van uiterlijk 35/m. en dat de bank aanbieden tegen finale kwijting, dan zou ik me voor kunnen stellen dat daarmee akkoord wordt gegaan. Let wel zou kunnen, want het is een kwestie van onderhandelen waarbij het van belang is dat de bank ervan is of wordt overtuigd dat er alles aan gedaan is om tot dat bedrag te komen en dat het voor de bank overduidelijk is dat niet accepteren uiteindelijk voor de bank veel nadeliger is.

 

Naar mijn bescheiden mening dien je eerst dit probleem van tafel te hebben alvorens een eigen zaak te beginnen, anders zal je voor lange tijd door de bank achtervolgd worden zodra je iets hebt opgebouwd. Normaliter wordt om de 5 jaar het dossier weer eens bekeken om te zien of er iets te halen valt.

 

succes

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Hierbenik,

 

Jouw “probleem” is 650/m. ontstaan als gevolg van gedwongen verkoop woonhuis (1,4 mio -/- opbrengst 750/m.). Ik weet niet of het gezamenlijk of verdeeld eigendom was, maar in het echtscheidingsconvenant is blijkbaar afgesproken dat het negatieve resultaat geheel voor jouw rekening is, (vreemde afspraak overigens).

 

Er zijn geen verdere inkomens- of vermogensbestanddelen (behoudens enig vermogen van jouw dochter dat je veilig wilt stellen).

 

Kortom bank heeft een vordering van 650/m.

De bank realiseert zich ook wel dat geheel incasseren van een vordering van deze grootte een schier onmogelijke zaak is. Om toch enige vergoeding te kunnen verkrijgen zal de bank kijken naar de huidige totale vermogensbestanddelen van jou, incluis vermogen van minderjarige kinderen. Hierbij is een periode van ca 5 jaar niet ongebruikelijk.

 

Afweging die door de bank zal worden gemaakt, wat kunnen we nu ( korte termijn) binnenharken en wat zijn de vooruitzichten over 5 jaar. Indien het bedrag op korte termijn hoger is dan over 5 jaar zal men voor de korte termijn kiezen.

 

Voor jou is het zaak met de bank met open vizier in overleg te gaan en een bod te doen waaruit blijkt dat er echt niets meer te halen is en het bedrag van het bod hoger is dan het bedrag dat de bank mogelijk over pak ‘m beet 5 jaar zal kunnen innen.

Stel er is totaal geen vermogen en je zou van bekenden/familie een bedrag kunnen lenen van uiterlijk 35/m. en dat de bank aanbieden tegen finale kwijting, dan zou ik me voor kunnen stellen dat daarmee akkoord wordt gegaan. Let wel zou kunnen, want het is een kwestie van onderhandelen waarbij het van belang is dat de bank ervan is of wordt overtuigd dat er alles aan gedaan is om tot dat bedrag te komen en dat het voor de bank overduidelijk is dat niet accepteren uiteindelijk voor de bank veel nadeliger is.

 

Naar mijn bescheiden mening dien je eerst dit probleem van tafel te hebben alvorens een eigen zaak te beginnen, anders zal je voor lange tijd door de bank achtervolgd worden zodra je iets hebt opgebouwd. Normaliter wordt om de 5 jaar het dossier weer eens bekeken om te zien of er iets te halen valt.

 

succes

 

 

 

 

Beste Marco,

 

Bedankt voor je antwoord.

Ik laat het allemaal op mijn inwerken en ga kijken wat mijn mogelijkheden zijn.

 

Vriendelijk bedankt.

 

Groetjes Judith

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.