Domibo-topic: Aargh!!! Deel je slangen-leed hier!

Aanbevolen berichten

Zit ik net lekker rustig in de tuin een biertje te drinken en te genieten van het niks doen (vrouw en kinderen waren net ff de deur uit) valt mijn aansteker op de grond. Ikke bukken dus om hem te pakken, ligt daar een slang onder m'n stoel >:(

 

Buurman erbij gehaald en deze vertelde dat het gelukkig geen giftig exemplaar was, maar ik vrees dat als mijn vrouw thuis komt en ik het vertel, dat morgen ons huis tekoop staat. (en de plannen van mijn nieuwe bedrijf ook niet doorgaan :'( )

 

Groeten Arie

 

Ps wat had ik moeten doen als een huurder van een van mijn vakantiewoningen een slang vind? niets, geld terug, hotel aanbieden, kortingsbon voor iets leuks ??

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1441

ik zou de buurman wat meer over de type slangen daar vragen.. zorgen dat je je gasten op de juiste manier kan voorlichten..

er leven miljoenen mensen in de buurt van slangen, als er geen gevaar is voor je gasten is er ook geen reden te compenseren, als het regelmatig voorkomt is het verstandig te vermelden bij de informatie, maar dat hoeft niet in de vorm van een waarschuwing als de slangen ongevaarlijk zijn kan dat ook prima in een beschrijving over de natuur in de omgeving..

Ik neem aan dat je ook niet waarschuwt voor muggen of andere stekende insecten? hooguit geef je het advies onder een klamboe te slapen of alleen met horren voor open ramen..

 

Een huis tuin en keuken middeltje kan ook bij een slang prima ook werken. uit mijn mijn jeugd herinner ik me dat we in de vakantiewoning van onze buren in Zuid Frankrijk ook wel eens last hadden van ongevaarlijke slangen, die kwamen soms 's avonds als het afkoelde het nog warme stenen terras op om zich warm te houden. Door simpel met de tuinslang (de plastic versie ;D) het terras even nat te sproeien was de stralingswarmte weg en de plek niet meer aantrekkelijk dus vertrok de slang weer..

De eerste keer schrik je, maar als je weet dat er alleen ongevaarlijke slangen zitten pak je daarna gewoon gelijk de tuinslang en met een paar minuten is de slang weer weg en zit je weer van je zomeravond te genieten..

Link naar reactie
Quote : Romano Sandee op Vandaag om 21:55:54

Een andere accomodatie tegen jouw kosten aanbieden. Als het niet onder je eigen hoede kan, dan onder de hoede van je concullega; zolang de klant maar tevreden is.

Ja dat dacht ik ook. (nu maar hopen dat er niet teveel slangen op mijn weg komen )

 

Lijkt mij een nogal overtrokken reactie. ::) :Slangen komen voor in Spanje, net als Schorpioenen. Overigens ook in Frankrijk en Italië... hoort bij de natuur....

Even schrikken de eerste keer, maar in de tuin is wat mij betreft wel heel wat anders dan in je bed of badkamer.

Dodelijk zijn ze zelden. Jaarlijks sterven er 3 tot 6 mensen in Spanje aan Slangenbeten. Op een bevolking van 40 miljoen en nog eens 40 miljoen toeristen is dat een pechkans van 1 op 18 miljoen, ruwweg de zelfde kans als het winnen van de staatsloterij in Nederland.

 

ik zou de buurman wat meer over de type slangen daar vragen

Goede tip inderdaad. Aanvullend hier wat informatie over dieren in spanje

 

Ik neem aan dat je ook niet waarschuwt voor muggen of andere stekende insecten?

Zou eigenlijk wel moeten, er sterven jaarlijks 5 x zoveel mensen aan wespesteken dan aan slangebeten

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

 

 

Ps wat had ik moeten doen als een huurder van een van mijn vakantiewoningen een slang vind? niets, geld terug, hotel aanbieden, kortingsbon voor iets leuks ??

 

Extra factuur sturen. Slangen waren niet inbegrepen in de prijs.

Ik vond in Spanje op een ochtend een slangehuid achter mijn tent, die er de avond tevoor niet had gelegen. Had een slang liggen vervellen, een meter naast mijn luchtbed. Dat maakt toch een mooi vakantieverhaal? Dat was toen de dynamo van onze mini het had begeven, en de dag erna zegt een tent-buur: "heeft die mini altijd al zo scheef gestaan?". Hmm..

Link naar reactie

Klanten mogen inderdaad wel verwachten dat ze eens de lokale fauna tegenkomen. Je zou wel alvast lokale ongediertebestrijders kunnen opzoeken, nummer toevoegen in de brochure oid of zelf bellen wanneer je een geschrokken huurder aan de lijn krijgt. Ik denk dat de ongediertebestrijders in de toeristische plaatsen wel ervaring hebben met panische toeristen. ;D

Link naar reactie

Helemaal mee eens maar helaas zijn er mensen die, geconfronteerd met een onschuldige ringslang, hun huis niet meer in durven en de dierenambulance bellen om de slang weg te halen.

Onbekend maakt onbemind en we komen nu eenmaal niet zo vaak slangen tegen in onze contreien.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Onbekend maakt onbemind en we komen nu eenmaal niet zo vaak slangen tegen in onze contreien.

 

Ik zie toch elk jaar zeker een adder in het wild in Drenthe :). Ben het wel met je eens. Fascinerend dat die beesten er zijn.

Ze eten trouwens ook ander ongedierte ;).

Alleen het dier die bewust is dat er slangen zijn moet daarover verstandiger zijn.

Link naar reactie

Helemaal mee eens maar helaas zijn er mensen die, geconfronteerd met een onschuldige ringslang, hun huis niet meer in durven en de dierenambulance bellen om de slang weg te halen.

Onbekend maakt onbemind en we komen nu eenmaal niet zo vaak slangen tegen in onze contreien.

 

de enige slang die ik hier thuis wil zien is ook een tuinslang...

en als ik een ander soort slang tegenkom zou ik waarschijnlijk ook bellen om weg te laten halen.

Weet nu eenmaal niks van slangen af en dus geen idee of het een onschuldige slang is of een zwaar giftig exemplaar dat bij iemand uit de buurt ontsnapt is.

Link naar reactie

Klanten die erg bang zijn eventueel een nachtje ergens anders onderbrengen om zeker te zijn dat ie echt weg is en hopen dat ze geen slechte recensie schrijven.

 

Hoezo slechte recensie? Zou zo maar erg positief kunnen uitpakken en verhuur je voortaan enkel aan slangenliefhebbers. ;-)

Ik werkte voorheen in een kleine hotel in Thailand, mooi groen met overal palmen en grote planten, maar ook elke dag slangen. Heeft bij mijn weten nooit een slechte recensie opgeleverd (wel natuurlijk slang snel weg laten halen).

Link naar reactie

de enige slang die ik hier thuis wil zien is ook een tuinslang...

en als ik een ander soort slang tegenkom zou ik waarschijnlijk ook bellen om weg te laten halen.

Weet nu eenmaal niks van slangen af en dus geen idee of het een onschuldige slang is of een zwaar giftig exemplaar dat bij iemand uit de buurt ontsnapt is.

 

Bekijk de slang goed en ff googlen dan weet je welke slangen in de omgeving voorkomen en welke giftig zijn en welke niet.

 

(dus is wifi essentieel om huurders te trekken, kunnen ze in elk geval googlen ;))

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

de enige slang die ik hier thuis wil zien is ook een tuinslang...

en als ik een ander soort slang tegenkom zou ik waarschijnlijk ook bellen om weg te laten halen.

Weet nu eenmaal niks van slangen af en dus geen idee of het een onschuldige slang is of een zwaar giftig exemplaar dat bij iemand uit de buurt ontsnapt is.

 

Bekijk de slang goed en ff googlen dan weet je welke slangen in de omgeving voorkomen en welke giftig zijn en welke niet.

 

(dus is wifi essentieel om huurders te trekken, kunnen ze in elk geval googlen ;))

 

http://www.nu.nl/binnenland/2866151/ontsnapte-wurgslang-apel-terecht.html

 

soms waarschijnlijk toch beter om direct actie te ondernemen als eerst te googlen

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.