• 0

Piskijkers anno 2012

 

Interessant nieuwsbericht vandaag.

 

Veel cocaïne in Amsterdams rioolwater

 

In Europa wordt dagelijks zo'n 355 kilo cocaïne gebruikt. In Amsterdam en Antwerpen is het een erg populaire drug, terwijl er in Scandinavië weer meer speed gebruikt wordt.

 

Xtc doet het ook goed in Nederland en België. Dat blijkt uit analyse van rioolwatermonsters uit 19 Europese steden. Dat ook cannabis veel terug te vinden is in het Amsterdamse rioolwater, mag geen verrassing heten. ''Wel interessant is dat de cannabisniveaus heel de week gelijkmatig zijn, terwijl er een weekendpiek is voor xtc en cocaïne'', zei professor Pim de Voogt van KWR Watercycle Research Institute donderdag. Volgens de onderzoekers zijn deze gegevens veel betrouwbaarder dan gegevens over drugsgebruik uit enquêtes. ''Daar wordt vaak wenselijk geantwoord'', aldus De Voogt. ''Door het onderzoek in riolen kunnen we vaststellen hoe groot het drugsgebruik is in een stad'', aldus een van de onderzoekers. Ook kunnen op korte termijn veranderingen in drugsgebruik gemeten worden, ''bijvoorbeeld na een inval van de politie bij productielocaties of wanneer de douane een lading onderschept.'' De onderzoekers vergeleken rioolwatermonsters die allemaal in dezelfde week in maart 2011 genomen waren.

 

Wat kun je nog meer opmaken uit grootstedelijke pissamples?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bepaalde medicatie schijnt ook sporen na te laten.

 

Maarre.... kan het dan ook allemaal gerecycled worden?

Dan gaat de vrij bij de bron omlaag en vallen er misschien wel minder slachtoffers in de drugsoorlogen die her en der woeden.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het fascinerend dat dit soort ideeën ontstaan. In dezelfde lijn de toiletpotten in Japan die ter plekke op allerlei ziekten kunnen testen en automatisch een signaal afgeven wanneer er indicaties zijn er dat wat mis is. Bij minn weten wordt dat in Nederland nog niet toegepast, terwijl het me zo'n voor de hand liggend goed idee lijkt.

Link naar reactie
  • 0

Doet ook denken aan de uitslagen van onderzoeken naar cocaïnesporen op dollarbiljetten... ik vraag me wel af hoe zo'n onderzoek genormaliseerd kan worden a.d.h.v. inwoneraantal, maar goed.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het is goed om te zien dat de voortschreidende drang van de overheid de persoonlijke levenssfeer in kaart te brengen van alle burgers met zo weinig weerstand wordt ontvangen.

 

De sensoren zijn zo erg klein en deze kunnen zo bijgevoegd worden op de internet verbinding van electriciteits meter zodat je hele leven op individueel nivo inzichtelijk is voor de dienders der wet.

 

Dit is natuurlijk een verrijking! Want als je niets te verbergen hebt hoef je ook niets te vrezen. En het is goed toch als jouw verzekering wordt ingeschakeld als er signalen zijn van ziekte zodat de premie omhoog kan! En ook voor jouw kinderen want het zal waarscheinlijk wel een ervelijke aandoening zijn.

 

We maken er gewoon een groot interactief systeem van waarbij elk poppetje binnen een door overheid vastgestelde bandbreedte mag leven, anders is er "voldoende reden tot ingrijpen"

 

Stap voor stap, centimeter voor centimeter raakt iereen zijn persoonlijke vrijheden kwijt, omdat het "kan en dus mag" en omdat "je toch niets te verbergen hebt"

 

Zo lang alles goed gaat en je de wetten volgt die opgelegd zijn zit je goed!

 

[/rant]

Link naar reactie
  • 0

Paul, volgens mij is dat een andere kwestie. Wel een belangrijke, maar niet iets wat direct met deze innovaties van doen heeft.

 

Anders hadden we ook geen mobiele telefoons en internet hoeven hebben om er maar twee te noemen, daar zou je exact dezelfde rant over hebben kunnen houden toen die hun intrede maakten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen, gelijk heb je tot een bepaald nivo. Maar ik denk als bredere discussie dat zonder tegengas de overheid door gaat tot aan de voordeur van iedereen. Niet paranoide, want het realtime "binnenkijken" via de "smartmeter" is al een feit. Opnemen van alle telefoongesprekken/sms etc is al een feit voor een groot deel van de bevolking. Zoals het geldt voor mobiele telefonie en helemaal met internet. Hier moeten burgers en bedrijven helemaal alert op zijn en tegengas blijven geven want zonder dat is privacy voor de toekomstige generaties verkwanseld.

 

De overheid dient eigen en soms ook algemeen belang en hier komen de belangen van individuen en individuele bedrijven niet meer voor.

 

Deze metingen gaan van stads nivo naar lokaal nivo en indien technisch mogelijk helemaal totaan de voordeur.

 

Ik maak mijn minder zorgen over de mogelijkheden, maar meer om het gebrek aan weerstand tegen dit soort ontwikkelingen.

Link naar reactie
  • 0

Bescherming (tegengas) van de privacy is helaas onvermijdbaar. Dit ligt in de sfeer van wetenschappelijk en technisch mogelijk onderzoek voor bewijsvoering. Er is de drang van de wetenschap om te ontdekken. Zo is ook de atoombom geboren. Slechts 3 andere voorbeelden:

 

[*]Het ontdekken van radioactief koolstof (C14) voor het bepalen van historisch ouderdom.

[*]Het ontdekken van verboden middelen uit urine.

[*]Het ontdekken van sporen van DNA inhoud voor identificatie.

 

Ik ben meer bevreesd over het gevaar dat er opzettelijke vervalsing mogelijk is.

Wanneer iemand kwaadwillig een haar van iemand op een plaats delict kan leggen, dan wordt al onomstotelijk beweert dat de producent van de haar ook de dader is.

Wel verwerpelijk is de mogelijkheid om bewuste actie van de overheid (telefoon tap) te plegen. Hierop ben ik het met Paul zeer eens.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.