• 0

Shampooflessen produceren

Ik wil shampooflessen produceren in een niet-standaard vorm .

Het ontwerp hiervoor is klaar en zou ook eventueel in 3d uitgeprint kunnen worden

Natuurlijk wil ik eerst een aantal monsters c.q. sampels kopen voordat ik in massa-productie ga.

Kan iemand een voorzet geven wat handig is?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn verschillende opties, maar zeker als het gaat om een complexe 3D vormgeving zullen de kosten van mallen even slikken zijn.

 

Voor prototype of samples kun je met andere technieken toch vrij goedkoop een aantal modellen laten maken. Per stuk zullen die dan toch erg duur zijn maar veel goedkoper dan een echte set mallen die later de stortbak in kunnen als het design wijzigt.

 

prototyping is leuk maar ik zou kiezen voor een methode die de echte productie kwaliteit zo dicht mogelijk benaderd. Dan heb je echt iets in de hand dat de realiteit raakt.

 

Als je echt zeker van je zaak bent, dan kan je ook gewoon de mallen laten maken en een kleine run maken van 500 of zo. Kosten per stuk voor productie zijn verwaarloosbaar maar dan heb je wel het echte produkt in je handen en kun je hiermee marketing gaan doen.

 

Kwaliteit van staal is superbelangrijk als je veel shots wil doen, hiernaast is het altijd noodzakelijk om een 2e set klaar te hebben liggen voor het geval de mal beschadigd, levenduur gehaald is of wanneer de machine waarin hij zit een grote storing heeft.

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Bedankt voor je reactie. Aan jouw reactie en signature te zien ben je thuis in die wereld. Dat is bij mij niet het geval.

Je geeft aan dat kosten voor de mallen van complexe 3D vormgeving even slikken zijn. Aan wat voor soort bedragen moet ik dan denken, kun je een indicatie geven?

En wat zijn mallen precies? Ik begrijp dat het iets is in de vorm van een "sample" maar specifiek gezien is het mij onduidelijk.

Verder noem je staal dat deze belangrijk is. Ik zie de link niet tussen staal en een plastic shampoofles. Kan je deze aangeven?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil shampooflessen produceren in een niet-standaard vorm .

Het ontwerp hiervoor is klaar en zou ook eventueel in 3d uitgeprint kunnen worden

Natuurlijk wil ik eerst een aantal monsters c.q. sampels kopen voordat ik in massa-productie ga.

Kan iemand een voorzet geven wat handig is?

 

 

Misschien een overbodige vraag, maar heb je al een klant die een niet-standaard vorm wil?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Bedankt voor je reactie. Aan jouw reactie en signature te zien ben je thuis in die wereld. Dat is bij mij niet het geval.

Je geeft aan dat kosten voor de mallen van complexe 3D vormgeving even slikken zijn. Aan wat voor soort bedragen moet ik dan denken, kun je een indicatie geven?

En wat zijn mallen precies? Ik begrijp dat het iets is in de vorm van een "sample" maar specifiek gezien is het mij onduidelijk.

Verder noem je staal dat deze belangrijk is. Ik zie de link niet tussen staal en een plastic shampoofles. Kan je deze aangeven?

 

Alvast bedankt.

 

Elke mal heeft een levensduur voordat duidelijke slijtage zichtbaar wordt. Het verschil tussen levensduur van 40K shots en 1Miljoen shots is de kwaliteit van staal en de kwaliteit van hittebehandelingen hierna.

 

Paar duizend voor een set goede mallen? doe er maar een nulletje bij.

 

In detail is het denk ik belangrijk dat je je op de materie gaat inlezen. googlen op mallen, plastic injectie mallen etc etc. Er zijn overigens vele manieren om een plastic produkt te maken en injectie is hier 1 van maar misschien niet de passende omdat niet duidelijk is welk materiaal, vormgeving en afmetingen je gedachtes naar uitgaan.

Link naar reactie
  • 0

Is de vorm van de fles zo belangrijk voor je product? Kun je niet losgaan op een etiket?

 

Als ik goed geïnformeerd ben, betaal je voor een mal duizenden euro's.

 

Kijk ook eens bij plasticflessen.nl daar kun je kleine partijen bestaande flessen kopen.

 

 

Ja, de vorm is extreem belangrijk. Als ik enkel losga op een etiket dan doet dat ernstig afbreuk aan het resultaat.

Bedankt voor de link van plasticflessen.nl , maar de vorm die ik in gedachten heb staat hier niet tussen.

 

Beste Paul,

 

Bedankt voor je reactie. Aan jouw reactie en signature te zien ben je thuis in die wereld. Dat is bij mij niet het geval.

Je geeft aan dat kosten voor de mallen van complexe 3D vormgeving even slikken zijn. Aan wat voor soort bedragen moet ik dan denken, kun je een indicatie geven?

En wat zijn mallen precies? Ik begrijp dat het iets is in de vorm van een "sample" maar specifiek gezien is het mij onduidelijk.

Verder noem je staal dat deze belangrijk is. Ik zie de link niet tussen staal en een plastic shampoofles. Kan je deze aangeven?

 

Alvast bedankt.

 

Elke mal heeft een levensduur voordat duidelijke slijtage zichtbaar wordt. Het verschil tussen levensduur van 40K shots en 1Miljoen shots is de kwaliteit van staal en de kwaliteit van hittebehandelingen hierna.

 

Paar duizend voor een set goede mallen? doe er maar een nulletje bij.

 

In detail is het denk ik belangrijk dat je je op de materie gaat inlezen. googlen op mallen, plastic injectie mallen etc etc. Er zijn overigens vele manieren om een plastic produkt te maken en injectie is hier 1 van maar misschien niet de passende omdat niet duidelijk is welk materiaal, vormgeving en afmetingen je gedachtes naar uitgaan.

 

Top! Dank je wel.

 

Ik wil shampooflessen produceren in een niet-standaard vorm .

Het ontwerp hiervoor is klaar en zou ook eventueel in 3d uitgeprint kunnen worden

Natuurlijk wil ik eerst een aantal monsters c.q. sampels kopen voordat ik in massa-productie ga.

Kan iemand een voorzet geven wat handig is?

 

 

Misschien een overbodige vraag, maar heb je al een klant die een niet-standaard vorm wil?

 

 

Op basis van mijn verhaal en ontwerp: ja, meerdere . Op basis van een sample: nee die moet nog gemaakt worden, vandaar dit topic.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp ben je dus momenteel opzoek naar een partij waar je een aantal prototypes kan laten ontwikkelen om hiermee de staat op te gaan en je product te verbeteren?

Via Google kwam ik zojuist dit bedrijf tegen; http://www.rapidprototyping.nl/content.php misschien eens interessant om naar te kijken.

 

Maar had je verder al gedacht aan puur een 3d model van je product om de eerste interesses mee te peilen of is dit al gebeurt en was dit succesvol? En heb je al een (volledig uitgewerkt) 3d model van je product?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.