• 0

Hulp bij omzet prognose

Ik heb dringend hulp nodig bij mijn financiële begroting voor mijn businessplan. Ik zit helemaal vast. Ik heb alle nodige research gedaan en kan maar niet uitkomen welke omzet prognose ik kan begroten voor mijn bedrijf (online webshop die kleding en accessoires verkoopt). Onderstaand is info die ik heb verzameld

 

16.000 online winkels en mail order bedrijven. 15.800 kledingwinkels (kleding, schoenen en accessoires), waarvan 21% online verkoopt. Dus 3.318 directe concurrenten (geen fysieke winkel) voor mijn bedrijf. Totaal marktomzet in NL €8,2 miljard (online winkels omzet). Daarvan is €555 miljoen gegenereerd uit de kleding en accessoires sector. 60% van de omzet is bedoelfd voor de grote namen (Wehkamp, Otto etc.), en 40% voor the overige webshops.

 

Wat kan ik rekenen als mijn marktaandeel en wat kan ik rekenen als eventueel te halen omzetbegroting. AUB als je antwoord hebt, kan je dan ook uitleggen hoe je dit berekend hebt? Alvast bedankt!

 

Lin

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De belangrijkste informatie ontbreekt…

 

Wat is je doelgroep? Hoe groot is je doelgroep?

 

Waarom zou iemand bij jou kopen?

Omdat je kleding en accessoires nergens anders te krijgen zijn?

Omdat je goedkoper bent dan de concurrent?

Omdat je in staat bent een webshop te ontwerpen die voor een betere conversie zorgt dan die van de concurrent?

 

Op basis van de antwoorden op deze vragen kun je enigszins schatten wat je marktaandeel kan worden.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Simon,

 

Er zijn 9,2 million online shoppers in the leeftijd tussen 15 - 55 jaar. Mijn doelgroep zijn urban high-end shoppers. Hoe groot ze zijn, kan ik niet exact uitrekenen.

 

Ik houd me puur bezig met nieuwe designers, dus ik verkoop geen bekende merken (zoals de concurrenten). Ik zit in de middle-en high segment, en website is zeer geavanceerd en innovatief. Anders dan anderen.

 

Mijn eerdere berekening kwam ik op een omzet van 10 - 15.000 p/m. Is dit realistisch bij een gemiddelde besteding van 100 EUR per klant?

Link naar reactie
  • 0

Thanks dit had ik ook al berekend, maar was niet zeker of het kan. Ik had ergens vernomen dat ik mijn omzet kan baseren op de markt/sector en aan de hand daarvan uit moet gaan van 1.19% voor mij. Dat zou betekenen dat ik uit de omzet van 555 miljoen gedeeld door aantal webwinkels in mijn sector, dan 1.19% moet nemen, maar het bedrag was wat aan de hoge kant, dus vandaar mijn twijfels.

Link naar reactie
  • 0

Wat is je inkoopkracht en welke omzet denk je hiermee te kunnen realiseren? Hoe verhoudt deze zich tot de andere prognoses? Je noemt allemaal irrelevante data voor jouw (!) plan.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wil je niet teleurstellen, maar denk dat je veel te hoog van de toren blaast. Om aan pak 'm beet € 150.000,- omzet per jaar te komen heb je ook minimaal €100.000,- inkoop nodig door het jaar heen (je verkoopt lang niet alles tegen adviesverkoopprijs en reken op 30% voorraad welke niet het 1e jaar verkocht wordt )

 

Ga eerst bekijken wat je mogelijkheden m.b.t. inkoop (meerdere keren per jaar) of dropshipping zijn voordat je jezelf gaat wagen aan omzetprognoses!

www.snowcountry.nl, trailcountry.nl, www,snowboots-shop.nl, shop.wepowder.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik je nog een tip mag geven, je kan je omzet(prognose) verhogen door je doelgroep in segmenten op te delen. Deze segmenten deel je in op basis van relevante, onderscheidende kenmerken van de doelgroep. Bijvoorbeeld: wat zijn achterliggende motivaties bij het doen van aankopen. Doordat je betere informatie hebt kun je beter inspelen op veranderingen in het koopgedrag. Klinkt ingewikkeld, maar als je dit eenmaal onder de knie hebt werkt het fantastisch.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.