Onlangs heb ik voor een opdrachtgever lesgegeven in het jeugd-kunstonderwijs. Dit is vrijgesteld van BTW. Nu vroeg ik me af of over de materiaalkosten en reiskosten die apart berekend worden op de factuur wel BTW berekend moest worden.
Ik heb dit nl wel gedaan, maar weet nu niet zeker of het wel klopt. Ik mag nl de BTW die ik zelf heb betaald over die materiaalkosten niet terugvragen. In de toelichting staat nl dit:
U gebruikt de goederen en diensten voor activiteiten die belast
zijn met btw. U kunt geen btw als voorbelasting aftrekken als u de
goederen en diensten gebruikt voor vrijgestelde bedrijfsactiviteiten.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AtelierLouise
AtelierLouise
Dag allemaal,
Onlangs heb ik voor een opdrachtgever lesgegeven in het jeugd-kunstonderwijs. Dit is vrijgesteld van BTW. Nu vroeg ik me af of over de materiaalkosten en reiskosten die apart berekend worden op de factuur wel BTW berekend moest worden.
Ik heb dit nl wel gedaan, maar weet nu niet zeker of het wel klopt. Ik mag nl de BTW die ik zelf heb betaald over die materiaalkosten niet terugvragen. In de toelichting staat nl dit:
U gebruikt de goederen en diensten voor activiteiten die belast
zijn met btw. U kunt geen btw als voorbelasting aftrekken als u de
goederen en diensten gebruikt voor vrijgestelde bedrijfsactiviteiten.
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Groetjes Wietske
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37667-materiaalkosten-en-reiskosten-bij-activiteit-die-is-vrijgesteld-van-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag