• 0

Winst uit deelneming van holding BV in VOF

Mijn holding BV neemt deel in een VOF. Deze VOF heeft een (bescheiden) winst behaald in 2011.

 

Komt deze winst terug in de V&W van de holding in 'resultaat deelneming'? Of komt de winst enkel terug als ik een uitkering doe vanuit de VOF oid?

 

Als de winst terugkomt in de V&W van de holding, hoe ziet de journaalpost(en) er dan uit in de holding?

 

Zo nee, hoe kan ik dan toch belasting over die winst aangeven?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze post komt als eerste naarboven bij zoeken op mijn vraag, en lijkt best gerelateerd, vandaar hier mijn vraag.

 

We hebben het dus over een BV die deelneemt in een vof.

De winst van deze vof is dus omzet (resultaat) in de BV.

 

De vraag is nu nog;

Het kapitaaldeel van de vof is dus onderdeel van de EV van de BV en staat aan de passiva-kant op de balans van de BV.

Maar wat staat er aan de activa-kant van de balans van de BV tegenover dit kapitaaldeel?

Een vordering op de betreffende vof? Of...?

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

Het kapitaaldeel van de vof is dus onderdeel van de EV van de BV en staat aan de passiva-kant op de balans van de BV.

Nee, dit staat aan de debetzijde van de BV.

 

Het verloop van de kapitaalrekening binnen de VOF, dient geheel gespiegeld aan de debetzijde van de balans van de BV te worden opgenomen. Dit is per saldo de winstdeel minus de opnamen + de stortingen.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.