• 0

Pinterest

Is er hier iemand die al gebruik maakt van pinterest voor zijn/haar zaak?

Voor degenen die het nog niet kennen, op http://plazilla.com/wat-is-pinterest-de-social-media-sensatie-het-digitale-prikbord staat het volgende:

Pinterest is een soort van digitaal prikbord. De gebruikers kunnen plaatjes (pins genaamd) op prikborden (pinboards) plakken. Zo kun je prikborden maken over elk favoriet onderwerp. Deze plaatjes kun je weer delen met je vrienden. Zij kunnen jouw pins leuk vinden (like) en op hun eigen boards pinnen (repin).

 

Ik zie dat bv wehkamp er nog geen gebruik van maakt, wel kan je makkelijk zien wat zoal vanaf wehkamp gepind is door bezoekers:

http://pinterest.com/source/wehkamp.nl/

 

Als je zoekt op je bedrijfsnaam kan je zien of iets van je eigen site al is gepind:

http://pinterest.com/search/?q=creadream

 

Voorbeeld grote zaak (prenatal) die hier wel al gebruik van maakt:

http://pinterest.com/prenatal/

 

Ben benieuwd of iemand hier al gebruik van maakt en wellicht leuk hier tips uit te wisselen. Ikzelf moet er nog mee beginnen en ga in ieder geval kijken wat ik aan mijn website kan veranderen zodat mijn productfoto's eenvoudig gepind kunnen worden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik gebruik het op kleine schaal, heb er helaas nog niet genoeg tijd voor gehad.

 

Wel kan ik er over kwijt dat Pinterest vooral door vrouwen gebruikt wordt en het met name voor shops die mooie productafbeeldingen hebben erg goed kan werken. Omdat de URL van de bron (jouw eigen site) altijd behouden blijft is het SEO technisch interessant.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik het!

 

Is echt een mooi medium... Er zijn heel veel opties om je foto's te plaatsen, eventueel handmatig.. daarna kan je er een link van je site / pagina plakken.

 

Maar veel gebruikt is een pin-it knop..

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

gebruik je het prive of voor je zaak? kan je misschien url van je pinterest pagina (als je het voor je zaak gebruikt) hier posten?

 

Op https://support.pinterest.com/entries/21051013-brand-best-practices staat wat uitleg, moet nog kijken wat ik ermee ga doen maar altijd leuk om een pagina te hebben onder de naam 'kralen' :-)

Link naar reactie
  • 0

gebruik je het prive of voor je zaak? kan je misschien url van je pinterest pagina (als je het voor je zaak gebruikt) hier posten?

 

Op https://support.pinterest.com/entries/21051013-brand-best-practices staat wat uitleg, moet nog kijken wat ik ermee ga doen maar altijd leuk om een pagina te hebben onder de naam 'kralen' :-)

 

beiden... ik heb twee mapjes die mijn smaak vertegenwoordigen die ook (soms) aan een artikel van mij gekoppeld zijn... ik sta er onder mijn eigen naam op...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

zojuist even gechecked, via de franchise wel al een account, maar nog niet echt actief.

zelf heb ik nog niet de behoefte gehad om deel te nemen, aangezien we niet echt 'plaatjes' nodig hebben om te verkopen, voor modische artikelen lijkt het me wel een leuke aanvulling.

 

ik bedenk me dat natuurcosmetica ook zou kunnen werken voor ons, maar dat laat ik dan in eerste instantie aan de merken zelf over, die behoren dat voor ons te doen.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

zojuist even gechecked, via de franchise wel al een account, maar nog niet echt actief.

zelf heb ik nog niet de behoefte gehad om deel te nemen, aangezien we niet echt 'plaatjes' nodig hebben om te verkopen, voor modische artikelen lijkt het me wel een leuke aanvulling.

 

ik bedenk me dat natuurcosmetica ook zou kunnen werken voor ons, maar dat laat ik dan in eerste instantie aan de merken zelf over, die behoren dat voor ons te doen.

 

kijk nog ff heel goed ... ik denk dat 30% over (gezond)eten, afvallen, trainen etc gaat...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

je hebt idd gelijk....als een vriend wat op pinterest leuk vindt kan je het te zien krijgen op facebook, zo zag ik gisteren nog plaatjes over afvallen en gezond leven inderdaad.

Ik ga iig via addthis.com zorgen dat ze eenvoudiger plaatjes van mijn sites kunnen 'pinnen' en dan langzaamaan zelf ook zo 'n pagina starten voor inspiratie en tips.

Link naar reactie
  • 0

kijk het is natuurlijk nog heel erg amerikaans.... maar je weet maar nooit. En als je zelf een pagina maakt kan jij jou smaak laten zien wat mensen zo kunnen gaan volgen.... het is een kleine moeite...

 

Ik weet niet of jij (of andere) nu zo al lid kunnen worden of dat je nog op een uitnodiging moet wachten van een ander lid... als dat zo is laat mij het maar ff weten, dan nodig ik je (of andere) wel uit

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

ik maak zeer regelmatig gebruik van Pinterest: http://www.pinterest.com/riakaashoek. Ik vind het een geweldig medium en vermoed ook dat het binnen no time ook bij ons in de top 3 van de Social Media Platforms zal staan (In Amerika al 3e Social Media Platform naast Facebook enTwitter).

 

Mod edit: link naar facebookpagina van eigen onderneming verwijderd, deze mag onder profiel bij persoonlijke informatie of in de handtekening.

 

Link naar reactie
  • 0

Op het gebied van interieur en bij de webshops die kinderkamerartikelen of kinderkleding verkopen wordt het al veel gebruikt. Van de week heb ik het op mijn eigen facebook meegemaakt. Ik deel een foto van een winkeliers met Marokkaanse woonaccessoires. Een van mijn volgers op facebook heeft dit op pinterest gezet. Op mijn pinterest zie ik bij drie verschillende personen die foto weer terug komen. De volgers van die drie volgers zien dus ook die foto weer. Voor de winkelier dus een mooi staaltje van virale marketing.

Link naar reactie
  • 0

Gisteren heeft Pinterest aangekondigd dat je je nu kunt inschrijven zonder uitnodiging! Mocht je nog niet deelnemen aan Pinterest betekent dit dat je je kunt inschrijven zonder op een uitnodiging te wachten of om een uitnodiging hoeft te vragen :)

 

Ga naar Pinterest.com om te starten! Je hebt eveneens de mogelijkheid om je in te schrijven met je e-mail adres.

 

Happy pinning! ;)

Link naar reactie
  • 0

ik maak zeer regelmatig gebruik van Pinterest: http://www.pinterest.com/riakaashoek. Ik vind het een geweldig medium en vermoed ook dat het binnen no time ook bij ons in de top 3 van de Social Media Platforms zal staan (In Amerika al 3e Social Media Platform naast Facebook enTwitter).

 

Mod edit: link naar facebookpagina van eigen onderneming verwijderd, deze mag onder profiel bij persoonlijke informatie of in de handtekening.

 

 

Ik heb "ff" gekeken en ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van jezelf op pinterest presenteren zonder meteen (te denken) een product te verkopen.... Je zet jezelf / bedrijf / idee en smaak neer... mooi!

 

Maar... ik zie dat jij je ook als expert profileert op het gebied van (oa) Pinterest voor bedrijven... Dan mijn tip, je URL link op Pinterest werkt niet.... >;( :) ;)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

ik maak zeer regelmatig gebruik van Pinterest: http://www.pinterest.com/riakaashoek. Ik vind het een geweldig medium en vermoed ook dat het binnen no time ook bij ons in de top 3 van de Social Media Platforms zal staan (In Amerika al 3e Social Media Platform naast Facebook enTwitter).

 

Mod edit: link naar facebookpagina van eigen onderneming verwijderd, deze mag onder profiel bij persoonlijke informatie of in de handtekening.

 

 

Ik heb "ff" gekeken en ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van jezelf op pinterest presenteren zonder meteen (te denken) een product te verkopen.... Je zet jezelf / bedrijf / idee en smaak neer... mooi!

 

Maar... ik zie dat jij je ook als expert profileert op het gebied van (oa) Pinterest voor bedrijven... Dan mijn tip, je URL link op Pinterest werkt niet.... >;( :) ;)

 

Wow Iwan bedankt voor het melden! Net gecheckt en je hebt helemaal gelijk, ondertussen ook verholpen. Fijn dat er nog mensen zijn die met je meedenken :-). Fijne dag!

Link naar reactie
  • 2

Ik 'schop' deze topic even omhoog, zijn er inmiddels meerderen die van pinterest gebruik maken?

 

Je kan nu inmiddels ook een zakelijke pagina aanmaken of je reeds bestaande pagina converteren. Ik ben benieuwd hoeveel extra mogelijkheden er zullen komen. Ze hebben nu in ieder geval een 'widget' zodat je wat van je pins op je website kan laten zien. Ik hoop dat het ook makkelijker wordt om anderen toegang te geven tot je board zodat anderen mee kunnen pinnen (het is al tijdje mogelijk, alleen moet je per board toegang aanmaken (ipv iemand in 1x overal toegang geven) en kan je andermans pin alleen verwijderen maar niet verplaatsen. Maar wellicht is er inmiddels al meer mogelijk).

Link naar reactie
  • 0

Ik 'schop' deze topic even omhoog, zijn er inmiddels meerderen die van pinterest gebruik maken?

 

Je kan nu inmiddels ook een zakelijke pagina aanmaken of je reeds bestaande pagina converteren. Ik ben benieuwd hoeveel extra mogelijkheden er zullen komen. Ze hebben nu in ieder geval een 'widget' zodat je wat van je pins op je website kan laten zien. Ik hoop dat het ook makkelijker wordt om anderen toegang te geven tot je board zodat anderen mee kunnen pinnen (het is al tijdje mogelijk, alleen moet je per board toegang aanmaken (ipv iemand in 1x overal toegang geven) en kan je andermans pin alleen verwijderen maar niet verplaatsen. Maar wellicht is er inmiddels al meer mogelijk).

 

Thanks, ik had nog helemaal niet door dat er ook een business pagina was. Nog meer reden om uren op dat verslavende platform rond te hangen. :) Ik ben vercracked aan Pinterest denk ik, laatst zag ik wat in de stad en dacht ik "dat moet ik even pinnen anders vergeet ik het". >;( Ik vind de optie om drie 'geheime' borden aan te maken ook wel fijn.

Link naar reactie
  • 0

ontmoeten.gif Ja pinterest is erg verslavend. :-) Ik was gisteren bij een meeting van bol.com en bij ik hoorde van 'n ander dat er bij 'n workshop gevraagd werd wie pinterest gebruikt. Alle vrouwen die er waren bleken het te volgen en de mannen keken verbaasd van 'wat is pinterest'.

Je kan dus ook anderen toegang geven tot je board. Zodoende kan je ook 'n account aanmaken voor je zaak en 'n account aanmaken voor jezelf en dan dus wel met 1 account op beiden boards pinnen. Je kan alleen wel zien wie het gepind heeft maar het maakt het wel makkelijker 2 verschillende accounts tegelijk te gebruiken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.