• 0

Loon op inkomstenbelasting invullen: welk loonbegrip?

Hallo iedereen, een kort vraagje!

Ik doe zelf de loonadministratie in mijn BV, ik gebruik de standaard loonstaat. Het witte tabel-werk e.d. heb ik laten controleren, dus die loonstaat klopt wel! Maar nu is het tijd om mijn eigen inkomstenbelasting in te vullen voor 2011!

Op de aangifte IB staat het veld: "Loon e.d." De belastingdienst heeft dit voor mij al ingevuld, op basis van de loonheffingenaangiftes.

Het getal dat zij hebben ingevuld bij "Loon e.d.", is het totaal van kolom 14 (loon voor de loonbelasting / premie volksverzekeringen).

Mijn vraag is: is dit het juiste loonbegrip voor de inkomstenbelasting? Ik had zelf namelijk verwacht dat je hier het 'kale' brutoloon zou moeten invullen (bijv. het totaal van kolom 6). In dat geval verdien ik wat minder en zou ik wat terugkrijgen van de IB.

De belastingtelefoon zegt dat hun automatische invulling klopt, en dat je dus het hogere 'loon voor de loonbelasting' moet gebruiken.,Op internet vind ik ook wel wat pagina's die ook iets vergelijkbaars suggereren, maar niemand die precies deze vraag stelt.

Wie weet hier alles van?

Groeten!

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 1

Zoals aangegeven moet het hogere bedrag ingevuld worden. Het bedrag aan loon waarover de LOONHEFFING afgedragen moet worden. Ook wel genoemd: fiscaal loon, loon voor de loonheffingen.

Integratieve kinder- en jeugdtherapie: www.kindsupport.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar