• 0

Wat vinden jullie van mijn webshop in trendy smartphone accessoires?

Omschrijving van je concept:

Ik verkoop voordelige, leuke en vooral trendy smartphone accessoires voor de smartphone en tablet. Sinds 26 juni 2012 heb ik de Facebook Page en webshop opgericht. Vooralsnog voor iPhone 4/4S, Samsung Galaxy S2, S3 en de Note. Uitbreiding van het aanbod in de nabije toekomst.

 

http://www.phonegeek.nl

https://www.facebook.com/phonegeeknl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

-   seoshop.nl als provider

-   Facebook win-actie

-   aan SEO gewerkt, linkbuilding

-   Facebook Page

-   Twitter profiel

-   Hyves

-   Advertenties via Facebook, Hyves en Marktplaats Admarkt

-   April jl. zelf in China geweest voor inkoop, beurs bezoek en direct contact met leveranciers en fabriek.

-   Blog schrijven

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Voor een leuke prijs bied ik schattige en Mega Bling accessoires aan die nu trendy zijn in China, Korea en Japan. Tegenwoordig hebben veel mensen een kostbare smartphone maar het valt me op dat de hoesjes en cases zo gewoontjes zijn. Als individu valt het tegenwoordig niet meer mee om je te onderscheiden en boven de mensenmassa uit te steken. Daar probeer ik een oplossing voor te bieden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn genoeg aanbieders op de markt maar ik probeer mezelf te onderscheiden met trendy en mega bling hoesjes.

 

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Constructieve kritiek. Graag beoordeling geven over de webshop en Facebook Page, wat kan beter/minder, etc.

 

 

 

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Paar opmerkingen:

 

- Logo te groot, ziet er erg lomp uit nu.

- Slider veel te groot. Als ik je website open zie ik alleen een slider. Geen producten. Ik zou de slider zelfs helemaal weglaten of een stuk kleiner maken. De punten die je nu in de slider laat langskomen zijn niet belangrijker dan je producten. Zelfde voor je introtekst.

- Als ik je contactgegevens etc wil hebben moet ik onderaan of boven op "Klantenservice" klikken. Maak dit beter vindbaar door in het hoofdmenu ook een contactknop te maken. Plaats op die pagina duidelijk je adres en telefoonnummer. Betrouwbaar overkomen is belangrijk!

 

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb even naar je site gekeken. Het ziet er lekker fris en groot uit. Langs deze weg enig constructief advies:

 

-De banner op het midden van de homepagina is wel heel erg groot en vraagt naar mijn mening veel te veel aandacht.

-Probeer je belangrijkste content boven de vouw te houden. Zie hier voor meer informatie over dit onderwerp.

-Verder oogt de homepage een beetje rommelig.

-De site is verder ook erg wit maar dat is misschien persoonlijk.

-De twitter / Facebook logos zijn heel erg korrelig.

-De site ziet voor zover ik kan beoordelen technisch goed in elkaar. Ik denk dat als je een designer er een dagje mee aan de slag laat gaan, je je site 10 keer beter kunt maken!

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- de header is niet alleen erg groot, hij wisselt ook te snel om de tekst te kunnen lezen (terwijl er niet eens zo veel tekst in staat)

 

- kun je die kolommen onderin niet zo maken dat in de eerste kolom ook alles op dezelfde regel past?

 

- volgens de info op de pagina "klantenservice" ben je elke dag bereikbaar van 10 tot 21 uur, bij "verzenden & retourneren" is je bereikbaarheid op zaterdag en zondag beperkter

 

- hier en daar een tik-/taalfout (bijv. "wanneer je ... besteld" op de pagina over verzending, dat moet "bestelt" zijn) en je gebruikt "jij" en "u" door elkaar, dat zou ik consistent maken

 

 

Link naar reactie
  • 0

Phonegeek,

 

De mannen voor mij hebben je al afdoende feedback gegeven op de slider en de grootte van bepaalde onderdelen, neem die kritiek ter harte zou ik zeggen. Ik heb nog wat andere opmerkingen voor je in de aanbieding...

 

Op zich is het een nette site maar dat kun je van SEOshop ook wel verwachten; zij beheersen het trucje zo langzamerhand wel. Ik heb de laatste tijd blijkbaar teveel webshops van SEOshop gezien want het stramien begint me erg bekend voor te komen. Is dat erg? Dat hoeft niet als de shop doet wat het moet doen: verkopen. Wat ik wel in het ontwerp mis is je eigen stukje "bling". Je verkoopt trendy en catchy toevoegingen voor smartphones en gadgets, dan verwacht ik eigenlijk wel een wat flitsender design dan dit. Op dit vlak sluit ik me aan bij dubbeltjes.

 

Op het gebied van SEO is er ook nog wel wat te verbeteren. Mij valt op dat de description veelal gelijk is aan je produktomschrijving. Ik weet niet of dit een automatisme is van SEOshop of een stukje gemakzucht van jou, het probleem is dat die tekst vaak langer is dan 156 karakters en daarom in zoekresultatenpagina's wordt afgebroken. De produktomschrijving en de description dienen ook 2 geheel verschillende doelen: informeren vs. verleiden, dat gaat niet samen. Schrijf daarom zelf goede, wervende descriptions en blijf daarbij binnen de limiet van die 156 karakters.

 

Je inspanningen op het vlak van linkbuilding kan ik nog niet traceren. Dit betekent dat de indexen van bijvoorbeeld Blekko en SeoMoz nog niet zijn ge-updatet hiervoor of dat jouw linkpartners hun toezeggingen nog niet zijn nagekomen. Ik zou hier even scherp op blijven.

 

Wat ik tot slot erg mis aan jouw site is de positionering van je bedrijf. Er zijn zo langzamerhand duizenden webshops die hoesjes en andere accessoires verkopen voor smartphones, gadgets en tablets. Wat maakt jou nu uniek? Je hebt er zelf best een goed idee bij gegeven de intro van deze post en je eigen tekst op je website:

 

Gelukkig dat je nu ook trendy en stijlvolle smartphone hoesjes en cases kunt kopen bij PhoneGeek. Onze designs zijn heel gevarieerd en in onze webshop hebben wij voor ieder wat wils:

-geeky siliconen hoesjes tot luxe hardshell cases met leuke cartoon prints;

-diverse no-nonsense lederen hoesjes voor de zakelijke gebruiker; en

-handmade Mega Bling cases voor de zelfbewuste individu die zijn/haar toestel graag een luxe uitstraling wilt geven

 

Trendy | Stylish | Be Unique

 

Waarom communiceer je dit nu niet?! Iets zeggen over levertijden is in mijn optiek geen usp meer zo langzamerhand, dat doet iedereen. Jij moet vertellen dat jij de meest trendy / stijlvolle en unieke hoesjes hebt en dat jij de markt telkens een stap voor zult zijn. Gebruik wat je weet van Japan, China en Korea, daar lopen ze in bepaalde opzichten ver voor op ons, wees de trendsetter en jij hebt je ECHTE usp te pakken!

 

Succes,

iOptimize

 

P.S. Je hebt het over een blog, waarom kan ik die niet vinden? Ben je je er wel van bewust welke mogelijkheden je hebt als je jouw kennis van 'de markt' gaat uitdragen via je blog, twitter en Facebook? Het buzz woord hiervoor is Content Marketing en dat gaat "hot" worden binnenkort - dit terzijde.

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Leuk om te zien dat jullie tijd hebben genomen en mijn site hebben doorgelicht. Hiervoor mijn dank! Hopelijk kan ik later in dit forum ook input bij dragen.

 

@Wouter 33 en @Dubbeltjes:

De slider is zo groot omdat het een standaard template is van seoshop.nl Ik kan er verder niks aan veranderen, dan zal ik een andere template moeten kiezen. Ik merk zelf ook dat het irritant is om telkens een stukje naar beneden te scrollen om de producten te kunnen zien (als je hiermee de ‘vouw’ bedoelt)

Is het raadzaam om:

-   dan meer producten in de banner voor te laten komen?

-   mijn contactgegevens in de banner te zetten?

 

Net even onder het kopje ‘Over ons’ mijn contactgegevens geplaatst. Hopelijk komt dit de betrouwbaarheid beter ten goede.

 

Dat de site er wit uitziet, de homepage rommelig overkomt, etc. komt doordat ons kennisniveau is beperkt op het gebied van foto’s bewerken, html en creativiteit. Hoogstwaarschijnlijk toch maar betalen voor een designer want alle Seoshop webshops zien er haast uit als dertien in een dozijn maar makkelijk om te gebruiken voor een leek zoals ik/wij.

 

@John Bouwmans: voor wat betreft de kolommen op een regel plaatsen is niet mogelijk. Dat is de beperking binnen Seoshop, bijna alles is standaard. Ik heb het aangepast met minder producten zodat er toch een regel is. Ik zie wel dat we met een html-editor kunnen werken als er een upgrade van het abonnement plaats vindt. Zelf met html werken kunnen we niet, dan komt er al gauw een designer om de hoek kijken. Het wisselen van de header kan ik ook niet aanpassen, dat is de enige snelheid.

Hier en daar zijn er wat taalfouten, dat ga ik verhelpen. Dank je voor de opmerking!

 

@iOptimize: krachtig lang verhaal, bedankt dat je er de tijd voor hebt genomen. Je hebt gelijk dat het er veel flitsender uit moeten zien en moet stroken met wat ik aanbied. Zoals ik al eerder aangaf, ik weet niet hoe ik het een en ander zal moeten aanpakken omdat mijn niveau/kennis op het gebied van design en fotobewerking laag is. Dat ik dit in mekaar heb kunnen knutselen is al een hele stap.

 

Wat bedoel je met “Mij valt op dat de description veelal gelijk is aan je produktomschrijving”? Bedoel jij dat de omschrijving gelijk is aan de bullet opsomming rechts van mijn product? De omschrijvingen voor de meta tags, feeds in seoshop biedt ruimte aan maximal 160 tekens. Helaas gaf Seoshop in haar system aan dat er ruimte was voor 250 tekens, inmiddels hebben zij dit aan laten passen. Dat de omschrijving door Google zal worden afgebroken daar sluit ik mij bij aan. Als de omschrijving wordt afgebroken, gaat dit dan een probleem vormen voor SEO?

 

Voor wat betreft de positionering sla je echt de spijker op zijn kop. Hoe kan ik juist de boodschap beter overbrengen dat ik ook trendsetter ben op dat gebied en mijns inziens kunnen we dat. De blog heb ik linksonder staan onder het kopje Klantenservice. Seoshop biedt pas over twee weken een interne blogfunctie aan.

 

 

 

 

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Prima start.

 

Als je iets meer kennis hebt van programmeren kun je dingen veranderen die in eerste instantie niet veranderbaar lijken. WIl je structureel dingen veranderen dan zou Ik hier even door een programmeur naar laten kijken.

 

Je moet kritisch kijken naar elk detail van de site en beoordelen of het niet overbodig is. (bijv. nederlandse vlag rechtsboven).

 

Het blog gedeelte geeft geen prikkels om door te lezen. (grote blokken tekst)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ga je de eerder gemelde taalfout nog aanpassen en een keuze maken voor "je" of "u"?

 

Wat aardig dat je de moeite neemt hier nog op terug te komen.

Het lijkt me handiger als TS z’n tekst op taal- en spelfouten laat controleren, een zin als "handmade Mega Bling Crystal cases voor de zelfbewuste individu die zijn/haar toestel graag een luxe uitstraling wilt geven” is niet zo bling…

 

Link naar reactie
  • 0

Frisse website inderdaad. Paar puntjes..

 

- "Klik hier om verder te winkelen" in het winkelwagentje linkt naar de laatst bezochte pagina. Als dit de over ons pagina is dan valt er weinig verder te winkelen.

- Dat de slider niet klikbaar is stoort mij nog het meeste.

- Ik mis illustraties op de actiepagina. Normaal word ik doodgegooid met een spectalulaire ACTIEACTIE!!!!!! maar op PhoneGeek zie ik een paar regels tekst.

- De links onderaan de pagina (grijs, blauw, enzovoorts) zijn verwarrend. Grijs wat? Word de website grijs als ik op de link klik? Grijze artikelen is duidelijker.

- Als ik zoek op "grijs" (zie voorgaande punt) dan geeft de zoekmachine geen resultaten

- Summiere tekst en uitleg op de hoofdpagina's.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb even rustig naar je site gekeken.

 

Ik vind hem er ook fris uitzien.

 

Uiteraard heb ik ook nog enkele feedbackpunten voor je, zodat je je site verder kan optimaliseren en verbeteren:

 

-De tekst naast de afbeelding bij Acties is niet goed te lezen.

-Je FAQ nummering begint onderaan weer met 1 en tevens vind ik deze nu rommelig staan / niet lekker leesbaar. Sommige stukjes staan aan elkaar vast en sommige weer los.

-Klopt het dat je Twitteraccount niet actief is?

-Je Social Media afbeeldingen zijn nog onscherp

-Ook ik zou de bannenbalk verkleinen zodat je direct de producten ziet welke hieronder staan

 

Hopende je hiermee weer een stukje verder geholpen te hebben.

 

Succes in ieder geval verder met je site!

 

Gr.

Casper

De Partywinkel: ieder feest begint HIER.

 

Bij Partywinkel.nl kunt u terecht voor ballonnen, vlaggen, leeftijdsfeesten, themafeesten (Hawaiifeest), kinderfeesten, geboortefeesten, Abraham & Sarahfeesten, Huwelijksfeesten en alle andere feesten.

 

PartyWinkel.nl steunt KIKA.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de tijd die jullie erin hebben gestoken om mij weer een stapje verder te helpen.

 

@John Bouwmans: als je aan kunt geven waar je de inconsistentie hebt gezien dan is het makkelijker om het aan te passen. Vlgens mij heb ik de fouten er nu wel uitgehaald. Voor wat betreft de rembourskosten heb ik begrepen dat ‘achteraf betalen’ wettelijk gezien aangeboden moet worden. Omdat ik dat niet wil aanmoedigen heb ik er 10 euro bovenop gedaan. Het had net zo goed 50 euro kunnen zijn.

 

@fovreugdenhil: de blog heb ik zo aangepast dat er na 1 of twee zinnen een witregel tussen komt te zitten + meer afbeeldingen. Ik geloof dat het nu wel uitnodigt om door te lezen. Check het maar eens :P

 

@luuceu:

-   de ‘klik hier om verder te winkelen’ button: het is inderdaad vervelend dat je dan terug gaat naar de ‘Over ons’ pagina maar daar kan niets aan veranderd worden volgens mijn provider Seoshop. Eerder hadden ze dit al een keer gewijzigd door de klant terug te laten komen op de Homepage. Dat heb je nu eenmaal met standaard software.

-   De slider is wel klikbaar maar had ik niet ingeschakeld omdat ik meerdere foto’s op de header heb staan. Het is gewoon een keus om het (nog) niet te doen.

-   De tab ‘Acties’ heb ik aangepast en er wat illustraties ingezet

-   De tags onderaan de pagina is verwarrend geweest.

 

 

@partywinkel:

-   de tekst naast de afbeelding is klein omdat het een foto is met tekst die ik erin heb geplakt

-   de Klantenservice/FAQ is inmiddels aangepast

-   mijn Twitter is eergisteren geschorst nadat ik het aan een Twitter Manager heb uitbesteed. Een vriend twittert de hele dag door en die doet nu mijn tweets maar kennelijk heeft ie te snel volgers gevolgd en ontvolgd in 1 avond waardoor ik nu een schorsing aan mijn broek heb hangen.

-   Helaas is de bannerbalk/header onderdeel van een standaard template en kan niks zomaar veranderd worden mits tegen een meerprijs.

 

 

 

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

@John Bouwmans: als je aan kunt geven waar je de inconsistentie hebt gezien dan is het makkelijker om het aan te passen.

Ik zie dit op een heleboel plaatsen, maar om je op weg te helpen: in de meeste teksten spreek je je bezoeker aan met "je", maar bovenin lees ik "U heeft geen artikelen in uw winkelwagen". In je Privacy Policy gebruik je "u" en in je Disclaimer en op de pagina met Betaalmethoden zie ik "u" en "je" door elkaar heen.

 

 

Volgens mij heb ik de fouten er nu wel uitgehaald.

Volgens mij niet ... ;-)

- pagina Klantenservice: Wanneer je een artikel van maandag t/m zaterdag voor 16:00 besteld bestelt

 

 

Voor wat betreft de rembourskosten heb ik begrepen dat ‘achteraf betalen’ wettelijk gezien aangeboden moet worden. Omdat ik dat niet wil aanmoedigen heb ik er 10 euro bovenop gedaan. Het had net zo goed 50 euro kunnen zijn.

Dan zou ik niet zeggen dat dit 25 euro kost "omdat de bezorger het aan huis moet komen afrekenen". Laat dat dan gewoon weg of formuleer het anders.

Link naar reactie
  • 0

@Alwie: je hebt gelijk. Welke afbeeldingen bedoel je? Alles? Wat er nu op staat zijn foto's van de leveranciers. Een paar dagen geleden heb ik een productfotograaf ingeschakeld voor mijn Mega Bling hoesjes. De proeffoto's heb ik gisteren gezien en het is echt een wereld van verschil. Kom over twee weken maar weer eens rondneuzen op de site :P

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

-   de ‘klik hier om verder te winkelen’ button: het is inderdaad vervelend dat je dan terug gaat naar de ‘Over ons’ pagina maar daar kan niets aan veranderd worden volgens mijn provider Seoshop. Eerder hadden ze dit al een keer gewijzigd door de klant terug te laten komen op de Homepage. Dat heb je nu eenmaal met standaard software.

 

 

Sorry, maar wat een non-argument. De 'klik hier om verder te winkelen'-knop is een van de belangrijkste CTA's in een webshop. Die zou juist in een standaard software pakket naar de correcte pagina moeten verwijzen want anders klopt er iets niet in je pakket. Ik neem aan dat je betaald voor je webshop? Ik zou ze werkelijk helemaal plat spammen totdat ze dat opgelossen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

De eerste mobiele telefoon die ik had, ergens begin jaren '90, was een motorola. De enige reden dat ik die telefoon kocht was dat het de enige telefoon was die niet grijs of zwart was. Hij was verkrijgbaar in geel, rood of blauw. Ik had een gele. Heb 'm nog.

Op deze site kan ik kiezen voor "gele artikelen" of "blauwe artikelen". Heel goed!

 

 

(alleen bij gouden artikelen mist een n'etje)

Link naar reactie
  • 1

Beste phonegeek,

 

Voor wat de rembourskosten, die mogen niet zomaar een zelf gekozen bedrag zijn (zoals 50 euro). Navraag bij het ministerie van EL&I leverde de volgende reactie op:

 

Een verkoper mag extra kosten in rekening brengen als het betaalmiddel of de aflevermethode zelf extra kosten met zich meebrengt. In het kader van de algemene voorwaarde zijn er door de rechter verschillende uitspraken gedaan over de kosten van betaalmiddelen. Hieruit blijkt dat het “binnen redelijke grenzen” moet blijven. Een flinke opslag mag dus niet. Als handvat geldt dat het moet gaan om de daadwerkelijk gemaakt kosten van het betaalmiddel.

 

Bij eventuele klachten van klanten is het uiteindelijk aan de rechter om te beoordelen of er sprake is van “binnen redelijke grenzen”.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 1

@Sabra: een belangrijke CTA? Hmm, valt wel wat voor te zeggen als ik het nader bekijk. Non-argument of niet, ik zal de provider eens vragen of het mogelijk is.

 

@Christine: goed opgemerkt! Jullie zijn kritisch, word er toch een beetje nerveus van met al mijn gemaakte fouten. Maar goed, dit forum is er om mekaar te helpen.

 

@Antwoord voor bedrijven: goede onderbouwing! Ik ga het veranderen naar EUR 15,83 conform tarief PostNL.

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels ben ik 3 maanden verder sinds het starten van dit draadje. Er is veel veranderd, zo heb ik o.a. het aanbod uitgebreid en heb ik verscheidene winacties gehouden op Facebook en Twitter om naamsbekendheid te verkrijgen. Het aantal bezoekers kruipt geleidelijk aan omhoog. En zo ook de conversie. Tevens een nieuw logo in gebruik genomen. Echter is er nog een lange weg te gaan maar ik heb een grote drive en passie voor wat ik aanbied.

 

Mijn vraag is: wat vinden jullie nu van mijn webshop?

 

Alle feedback is welkom!

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in het bestelproces niet meer informatie vragen dan je nodig hebt. "Geboortedatum" lijkt mij overbodig en ook al is deze niet verplicht, er zijn mensen die hier een vervelend gevoel bij krijgen en dus afhaken. "Telefoon" en "Mobiel" voelt een beetje dubbel en "Provincie" heb je volgens mij niet nodig.

 

De certificaat-foutmelding krijg ik ook (zie plaatje).

 

Verder gebruik je nog steeds "u" en "jij" door elkaar heen.

 

certfout.thumb.jpg.fe8c0cd0ac3a2ea8a08f01b2ae93b128.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.