• 0

Enqueteren en flyeren op straat...mag dat zomaar?

Ik ben bezig met field research. Ik wil dmv een enquete info vergaren. In Nederland zijn er een paar consumentenbeurzen speciaal bedoeld voor mijn doelgroep in spe. Nu mijn vraag:

 

Mag je op straat of direct bij de entree van een beurs mensen enqueteren? Zijn daar regels aan verbonden? En hoe zit dat met flyers uitdelen?

 

Bedankt alvast voor de reactie!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet van de tijd dat ik politiek actief was in Den Haag dat we bij de gemeente een vergunning aan moesten vragen om te flyeren (rond verkiezingen bv). Echter, dat was geloof ik alleen in het centrum en weer niet erbuiten. Er is dan vast een Algemene Politie Verordening (of hoe zoiets dan ook heet) uitgevaardigd. Deze regelt op microniveau wat er wel en niet in een stad mag gebeuren. Geen flauw idee wat enqueteren betreft. In beide gevallen zou ik je gemeente bellen waar je van plan bent te gaan opereren.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik weet dat niet elke beursorganisator dit zal toelaten toch is het mogelijk om hier afspraken over te maken. Misschien valt er in sommige gevallen zelfs te praten over een enquete op de beursvloer of een online enquete op de beurs-website.

 

Flyeren kan daarnaast ook niet in alle gevallen zomaar. (verordeningen zoals ilja aangeeft) Informatie hieromtrent kun je vaak opvragen bij de gemeente of misschien kan de kvk hier in sommige gevallen ook informatie over geven.

 

Succes.

 

Misschien kun je daarnaast met beursorganisatie

Link naar reactie
  • 0

De regels en tarieven voor flyeren en enqueteren op straat zijn per stad verschillend. Het verkrijgen van een vergunning kán een lang en ingewikkeld proces zijn. Promotiebureaus kunnen je daar eventueel bij helpen.

 

[EDIT: spam is op dit forum niet toegestaan.]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.