• 0

Hoe snel is je domain-provider met een nieuwe registratie ?

Voor .COM-domains gebruik ik een domain-provider in de USA.

Die registreert een domain binnen 1 minuut, ook in het weekend.

Maar die support geen .NL domains.

 

Voor .NL domains gebruik ik een domain-provider in Ned.

Die registreert een domain binnen 1 werkdag.

Dat kan soms te traag zijn (denk bv aan iets als www.Bijlmerramp.nl )

Het is echter lastig de snelheid van domain-providers te vergelijken omdat die info zelden op hun site te lezen is.

Weet iemand een snelle domain-provider in Ned ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

wat ik begreep is dat de meeste NL Domain clubs de order handmatig doorzetten... dus niet in het weekend (tenzij je een club hebt die ook in het weekend nog wel eens aan het werk is....)

 

Vandaag duurde het bij/voor mij : 1,5 uur aanvraag tot up-and-running

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

...

Blijkbaar zijn er dus toch partijen die hun huiswerk beter op orde hebben.

.....

 

Dit kan! Maar hoeft niet... dat ze hier beter in zijn wil niet zeggen dat ze in andere zaken ook 'beter' zijn... Het is natuurlijk een totaalpakket.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Keurig Online meestal, maar ook vaak bij Versio en TransIP. Vroeger ook vaak domeinen bij Webreus. Zoals aangegeven hierboven hoeft dat inderdaad niks te zeggen over de kwaliteit van de service. Maar je kunt er best voor kiezen om je domeinen snel te registreren (Versio bijvoorbeeld deed het gister voor mij binnen 3 minuten) en ze later te verhuizen naar een provider waar je je website wilt hosten.

Link naar reactie
  • 0

Ik registreer alles bij Transip en zolang het geen zeer exotisch top level domain is, is het binnen paar minuten geregistreerd. Zo heb ik al vele domeinen onder .nl, .be, .co.uk, .com, .net, .eu, enz. geregistreerd.

 

Voorheen zat ik bij mijndomein, maar daar was ik niet zo over te spreken. Groot gebrek bij hun is dat je alleen domeinen onder je eigen naam kon registreren en ze waren ook niet van plan dat te veranderen. Dat is gewoon niet handig als je domeinen op naam van de klant wilt registreren.

 

Nu alles bij Transip en ik ben daar zeer content mee.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Een domein registreren kan bij de meeste registrars gewoon online en dus eigenlijk per direct.

Echter, zoals DaMedia ook al aangaf: het is niet zo dat als je een domein hebt geregistreerd, dat je het dan direct daarna vanuit overal in de wereld kunt bereiken . Het duurt ongeveer 24 uur voordat alle zogenaamde DNS servers in de wereld zijn bijgewerkt.

 

Als je dus nu een nieuw domein zou aanvragen, bijv. www.grote-tornado-aardbeving-ramp.nl zou registreren, dan kun je er niet 5 minuten later een site op live zetten. Kan technisch wel, maar het heeft weinig zin omdat veel mensen, ook in Nederland, er pas na 24 uur bij kunnen komen. Zie hier voor meer info over DNS

Clean and simple. Adressen opzoeken of de postcode database in uw site?

Link naar reactie
  • 0

Ik registreer al mijn domeinnamen live via 2 leveranciers (leveren hetzelfde, dus enkel als backup). Is gewoon een must als je er dagelijks moet registreren.

 

In mijn geval laat ik bestaande klanten ook per sms bestellen (7/7). Het is niet altijd even snel, maar ik merk wel dat ze het prettig vinden als ze vanuit eender welke plaats een naam kunnen laten vastleggen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Een domein registreren kan bij de meeste registrars gewoon online en dus eigenlijk per direct.

Echter, zoals DaMedia ook al aangaf: het is niet zo dat als je een domein hebt geregistreerd, dat je het dan direct daarna vanuit overal in de wereld kunt bereiken . Het duurt ongeveer 24 uur voordat alle zogenaamde DNS servers in de wereld zijn bijgewerkt.

Maar daar gaat het hier niet om. Stel dat er nu iets speciaals gebeurd, zoals bijvoorbeeld toentertijd de bijlmerramp, dan zouden er best veel mensen kunnen zijn die daar graag precies op dat moment een domeinnaam aan willen wijden. Als je dan een registrar hebt die er een uur over doet om de naam daadwerkelijk te registreren dan vis je achter het net. Dan is snelheid dus key.

 

Dat de DNS servers pas een dag later bijgewerkt zijn, dat maakt niet uit. Het gaat er om dat jij de domeinnaam hebt en dat niet iemand anders er voor je neus mee aan de haal gaat.

Link naar reactie
  • 0

Als je dus nu een nieuw domein zou aanvragen, bijv. www.grote-tornado-aardbeving-ramp.nl zou registreren, dan kun je er niet 5 minuten later een site op live zetten. Kan technisch wel, maar het heeft weinig zin omdat veel mensen, ook in Nederland, er pas na 24 uur bij kunnen komen. Zie hier voor meer info over DNS

 

Als je een zoek actie doet en je DNS bevat nog oude info (TimeToLive-parameter staat bv op 24 uur) dan duurt het idd max. 24 uur voor de DNS-info in je DNS-server geupdate is.

Als er GEEN info in je DNS staat (want het is een nieuw/onbekend domain) dan gaat je DNS-server zelf bij zijn DNS-bronnen even zoeken.

En dan zou de DNS-info veel sneller beschikbaar kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

@Iwan

> Dit kan! Maar hoeft niet... dat ze hier beter in zijn wil niet zeggen dat ze in andere zaken ook 'beter' zijn...

> Het is natuurlijk een totaalpakket.

Tuurlijk maar deze thread gaat over een deelaspect, de snelheid van registreren

 

 

ja! maar dat deeltraject bestaat blijkbaar toch uit meer... ik weet niet hoe het kan maar mijn DNS is dan ook na die 1,5 uur up-and-running... gewoon intikken en gaan

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 2

Als eerste kan ik TransIP inderdaad aanraden. Snel, betaalbaar, simpel.

 

In het DNS-verhaal, voor de vraag "wanneer kan iemand de website bezoeken", ligt nog wat meer nuance. Het is inderdaad zo dat DNS-antwoorden een tijdje bewaard worden (caching) om systemen te ontlasten. Vaak gebeurt dit op internetprovider-niveau, maar niet altijd. De cache-tijd kan je zelf instellen, dat is de time to live (TTL). Gangbaar is alles tussen 5 minuten en een dag.

 

Dat wil zeggen dat als je een website naar een andere server verhuist, en de TTL op 1 dag staat, het nog 24 uur kan duren na jouw aanpassing voordat iedereen de website op de nieuwe server bezoekt. Maar het kan ook direct, of alles daar tussen in. Dat hangt er vanaf wat er op dat moment in de cache voor die gebruiker/provider staat, en hoe oud dat is. Want de eerste keer dat iemand erom vraagt wordt het bewaard in de cache, en het blijft daar tot de tijd verlopen is. Dan pas worden de gegevens weer opnieuw opgezocht, en dan uiteraard weer bewaard tot de tijd weer verloopt.

 

Zoals terecht gezegd is kan je de TTL zelf beïnvloeden. Maar, bij het registreren van een nieuw domein kom je bij een bijzondere situatie: negatieve caching. Dat is eigenlijk onthouden dat iets niet bestond. Als iemand net voordat jij het domein registreert de website probeert te openen, zal de conclusie zijn dat het domein nog niet bestaat. Ook die situatie wordt gecached. Maar daar heb jij geen invloed op, want jouw domein bestond nog niet. De tijd voor die cache wordt bepaald door de TLD. Voor .nl is dat 15 minuten, voor .com is het 1 dag.

 

Dus als iemand bijlmerramp.nl bezoekt net voordat jij het domein geregistreerd hebt, wordt 15 minuten lang onthouden dat bijlmerramp.nl helemaal niet bestaat. Bij een .com duurt dat dus 24 uur.

 

Dan zijn we er nog niet: de registratie van een domein is slechts de eerste stap. Daarmee wordt voorkomen dat iemand anders het domein registreert. Maar voor het bruikbaar is moet je ook nog wachten op de update van de TLD. Voor nl gebeurt dat elke twee uur en duurt het een krap uur. Dus als je om 10:05 een domein registreert, gaat die mee in de update van 12:00, die klaar is om 12:45, waarna het nog een kwartier kan duren voordat iemand vergeten is dat dat domein niet bestond. Hoe deze laatste factor bij .com zit weet ik zo even niet.

 

Om het nog complexer te maken luisteren niet alle providers naar de ingestelde TTL. Er zijn enkele situaties bekend waarbij providers altijd minimaal 24 uur aanhielden, omdat het de belasting op hun systemen verminderd.

 

Kortom, er zijn talloze factoren betrokken. Als de timing perfect is, kan het waarschijnlijk in een krap uur, als je minder geluk hebt duurt kan het zo 24 uur duren, afhankelijk van welke TLD en of mensen de website proberen te bezoeken voordat het domein door de TLD-update heen is.

 

Het maakt hier overigens niet uit via wie je het domein registreert, zolang die maar alles automatisch gelijk doorsturen. Dus dat er niet nog een persoon tussen zit die jouw email gaat lezen en dan wat rond moet klikken. Maar automatisch is tegenwoordig vrij gangbaar, naar mijn idee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.