• 0

Wel of geen BTW terug vorderen?

Hallo Allen,

 

Ik zit met een vraag m.b.t. de BTW.

Ik ben een site aan het laten maken die is gebaseerd op affiliate inkomsten.

Hierbij versturen wij dus geen facturen. Bezoekers kunnen betalen bij 3 verschillende affiliate netwerken en wij krijgen hiervoor een commissie. In het begin zullen er advertenties opstaan waarbij wij betaald krijgen per klik.

 

Uiteindelijk is het de bedoeling dat adverteerders een x bedrag per periode gaan betalen voor deze advertentie.

 

Nu zit ik met de volgende vraag:

 

Kunnen wij de BTW die wij betalen voor het bouwen van de site nu wel of niet terug vorderen?

 

Hoop dat iemand me kan helpen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat lijkt mij wel. In de commissie, die jij ontvangt, zit vast btw verwerkt. Die zul je weer moeten afdragen aan de belasting.

 

Vereiste is wel dat je een btw-nummer van de BD hebt. Dit staat ook los van je KvK inschrijving. De BD beoordeelt namelijk of jij ondernemer voor de BTW bent of niet.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Maar ik heb ergens gehoord dat je alleen btw kan terugvragen als je zelf ook btw in rekening brengt?

Weet niet hoe dit zit i.v.m. de affiliates. Die netwerken verrekenen de BTW neem ik aan?

 

 

 

Alleen als je vrijgestelde diensten levert, heb je geen recht op verrekening van de betaalde BTW. Als je diensten levert die in principe belast zijn dan, heb je wel recht op verrekening. Ook als je geen BTW hoeft af te dragen omdat deze diensten in het buitenland worden geleverd.

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0

Beste Mark,

 

Je kunt de btw die je betaalt voor het bouwen van de site, terugvorderen op het moment dat je voor de Belastingdienst bent aangemerkt als btw-ondernemer. Je moet je hiervoor aanmelden bij de KvK, waarna de Belastingdienst je belastingplicht beoordeelt.

 

Voor internetondernemers heeft de Belastingdienst een speciale pagina met meer informatie: Internetondernemers. Internetondernemers

 

Met vriendelijke groet,

 

Tony

Webcare Belastingdienst

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.